Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Stuurder

Forumguru
Zijn die all season banden dan ook goedgekeurd om in Duitsland en andere landen waar winterbanden verplicht zijn, te rijden?
 

vleier

Forumguru
winterbanden zijn in duitsland alleen verplicht als er winterse omstandigheden zijn (ijzel vorst sneeuw sneeuwmodeer enz) en zolang er een sneeuwvlokje op staat is het toegestaan. hierdoor is te zien dat ze in de winter gebruikt mogen worden.
http://www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/winterbanden-in-duitsland

Ga je op wintersport dan is het zeker wel aan te raden om in ieder geval banden met het sneeuwvlok logo te kopen.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Ik zie het ja, ook in 235x35x19. Ga ik eens aankaarten, scheelt in elk geval gewissel. Die Quatrac 5 staat goed aangeschreven.
 

0ri0n88

Forumguru
Ik zie het ja, ook in 235x35x19. Ga ik eens aankaarten, scheelt in elk geval gewissel. Die Quatrac 5 staat goed aangeschreven.
Quatracs heb ik in 15 inch weliswaar :pieker: maar bevallen erg goed. Verwacht geen wonderen op beide gebieden van zomer en winter maar wel een goede allround band die uit de voeten kan in beide en relatief stil voor een allseason band.
En de prijs is voor 19 inch niet slecht i.t.t. de 400 die ik vorige week hoorde:sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Mijn situatie is wel anders, ik lease en de banden zitten daar in. Wordt de velg beschadigd (heb ik al eens gehad) dan komt er een nieuwe velg, want accessoires zijn verzekerd. En of het leasebedrag lager wordt, ik denk nauwelijks, want je hebt dan toch 2 x zoveel all season banden nodig.
 

Canon-Eye

Forumguru
En of het leasebedrag lager wordt, ik denk nauwelijks, want je hebt dan toch 2 x zoveel all season banden nodig
Maar je bent wel af van het 2x per jaar wisselen en het opslaan van de rustende banden. En niet te vergeten de tijd die het je kost.
Da's ook allemaal op geld te waarderen...
 

0ri0n88

Forumguru
Het is voor een ieder verschillend. Ik vind in die lease bedragen de banden juist wel erg duur en het is maar wat je ervoor over hebt. Kies ik voor winterbanden dan moet het een A merk zijn en zo geldt dat voor iedere band. Hoor genoeg mensen die gewoon 70000km rijden op Quatrac5 en dat is toch behoorlijk
 

B.Stuurder

Forumguru
Het is voor een ieder verschillend. Ik vind in die lease bedragen de banden juist wel erg duur en het is maar wat je ervoor over hebt. Kies ik voor winterbanden dan moet het een A merk zijn en zo geldt dat voor iedere band. Hoor genoeg mensen die gewoon 70000km rijden op Quatrac5 en dat is toch behoorlijk

Het budget is groot genoegin dit geval,anders kan het wel voordeel opleveren misschien. Alhoewel de LM toch wel zijn fee zal zetten op de banden hoor.
70k kilometer ga ik vast niet redden met een 1.8 tsi :D
 

B.Stuurder

Forumguru
Zit als overheadkosten echt wel verwerkt in de prijs van het wisselen, hoor. Hij zal er vast niet op toe leggen...
Nee dat denk ik ook niet.ik kan altijd eens navragen wat het precies zou schelen, alhoewel erin ons autoregelement staat dat je zomerbanden en winterbanden hebt dus dan zullen ze wel in de war raken als je all season banden neemt. En iets wijzigen in afspraken binnen een bedrijf met 50.000 werknemers is niet zo eenvoudig.....
 

0ri0n88

Forumguru
Het budget is groot genoegin dit geval,anders kan het wel voordeel opleveren misschien. Alhoewel de LM toch wel zijn fee zal zetten op de banden hoor.
70k kilometer ga ik vast niet redden met een 1.8 tsi :D

Dat denk ik ook niet en als het toch geregeld is en je rijdt wsl veel km's zou ik lekker wisselen. Ik als particulier met te weinig km ben prima uit met de 4 seasons van tegenwoordig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan