Het grote auto-wassen topic

H@RM

Senior Member
Gewassen met Meg's Ultimate Wash and Wax, de velgen ook, maar ook behandeld met Gyeon Prep omdat ik bijzonder veel teerplekken had op mijn velgen. (niet ideaal product maar wel veiliger voor de wax dan de wasbenzine die ik normaal gebruik)

Gyeon prep is geen teerverwijderaar, Maar een "ontvetter" om de oliën die in het polijstmiddel zitten te verwijderen voordat er een coating aan gebracht word.

Persoonlijk zou ik de volgende keer gewoon een teer verwijderaar gebruiken en de kleine plekjes opnieuw waxen
 

H@RM

Senior Member
Mijn idee,
Gebruikte vroeger altijd de Valet Pro citrus tar and glue remover.

Tegenwoordig een ander goedje wat heel sterk naar wasbenzine ruikt. Dus ik denk dat je daarmee aardig goed zit zolang je het maar grondig na spoelt ;)
 

Spoetnik

Forumguru
Ik zet dat panoramadak niet in de Wax. Is eigenlijk nooit in me opgekomen om dat glas mee te nemen met waxen. Alleen na verloop van tijd merk je toch dat het water er niet mooi afloopt. Daarom zat ik te denken om er toch iets mee te gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
@Spoetnik je kan het gewoon meewaxen met de rest ofwel een glascoating opzetten van Gyeon, C-Pro en zoveel andere merken ofwel de tijdelijke coating van Gyeon (die ook voor de rest van de wagen dient) : kleien, vernevelen en met de hogedrukreiniger erop om te activeren met een standtijd gerust van minimum 3 maand (bij onze Rapid heeft het zeker 6 maand uitgehouden) en een flesje van 1l waar je toch zeker 6à7 auto's met kan doen heb ik bij de actie van Carclean 24.95€ betaald. Het grote voordeel is in de winter waar waxen niet gemakkelijk is als je geen garage hebt ben je gerust voor de wintermaanden en is het heel makkelijk aan te brengen.
 

CDK

Forumguru
@peterrapid, heb zaterdag bij @Steve ook zo'n flesje aanschaft om te vernevelen en met de HD te 'activeren' klink me heel raar in de oren, maar wil het wel eens ervaren, lijkt me een leuke test voor op de Fabia :jaja:
 

peterrapid

Forumguru
@Belgianr26 ja wetcoat
Werkt super @Corné de Kluijver gaat nu 2e jaar zijn dat ik het ga toepassen op mijn eigen wagens voor de winter en ik heb al 2 klantjes waar ik het iedere 3 à 4 maanden bij gebruik en die zijn laaiend enthousiast. Simpel en weinig tijd nodig om het aan te brengen en vanaf wanneer je de HD spuit erop zet zie je direct het effect. En heel prijsgunstig.
 
Bovenaan Onderaan