Het grote auto-wassen topic

SuperBeeb

Forumguru
Net de Superb gewassen en in de Turtlewax gezet. Zonder kleien was ik al ruim 3u bezig, is voor mij meer dan voldoende. Net als t resultaat. Al zullen de liefhebbers nog wel wat aan te merken hebben...
 

Noord26

Forumguru
Ik vond vanmorgen de Dreft uit het keukenkastje prima zijn werk doen.

Hebben anderen ook het idee dat je 'penning 16' moet betalen voor legio producten puur omdat ze als auto wasmiddel door het leven gaan?
 

s-line

Forumguru
Een collega van mij wast zijn auto ook altijd met een druppel dreft. Hij glimt wel altijd zijn auto,maar dreft onvet en laat geen waslaagje achter,waardoor hij wel sneller vuil aanpakt.
 

Noord26

Forumguru
Een collega van mij wast zijn auto ook altijd met een druppel dreft. Hij glimt wel altijd zijn auto,maar dreft onvet en laat geen waslaagje achter,waardoor hij wel sneller vuil aanpakt.

Ik heb hem daarna nog even in 845 wax gezet. Zo glad als een aal.. ;)

Er zijn wel producten die wel degelijk hun geld waard zijn. Zoals die 845 Wax is super. Maar ik heb het idee dat vele shampoo's voor 80-90% uit marketing bestaan wat je er voor betaald..
 

s-line

Forumguru
Dat weet ik wel zeker, ik was mijn auto's nu al een jaar met shampoo van de action(klaro) kost 1€ de liter. Hij glimt net zo en is net zo glad als de dure shampoo's die ik vroeger gebruikte die koste altijd 30/35€.
 

Endja

Senior Member
Ik waste vroeger ook maar zo zo...nu met kinderen in het huis ben je blij dat je ergens je rust kan vinden maxshine die er al 2 weken op hangt voorbeeld:
vrs_maxshine.jpg
 

peterrapid

Forumguru
@Endja is niet mis maar beading kan beter als je 2x wax erop zet heb je nog een spectaculairder resultaat, heb je ook een sealant erop gezet ?
 

Noord26

Forumguru
@Noord26 je laat het keukensponsje toch in de keuken ipv op je auto ? :deuk:

Als ik zie hoe graag mensen zoveel meer willen betalen voor een merk product kan ik niets anders doen als er grote vraagtekens bij zetten. Er zijn echt wel producten op de markt die er bovenuit steken. Zo vind ik zelf de 845 Wax een geweldig product. Maar daar betaal je dan ook voor. Als ik kijk naar sommige andere producten presteren ze slechter als die paar druppels dreft op een emmer. Zet dat maar in verhouding met de prijs.

Het kwam in mij op omdat vrouwlief al jaren lang bij een cosmetica concern werkt (Koninklijke Sanders). Die maken exact dezelfde producten als bijvoorveeld Dove. Alleen dan onder huismerknamen zoals Kruidvast Satine. Mensen willen perse die merknaam Dove, omdat er meer hydratatie in zit. Euhm.. Oftewel ze willen juist meer betalen omdat er meer water in zit (en dus minder werkzame stoffen).

:deuk:

Er zou gewoon eens een blinde test moeten komen met huis tuin en keukenmiddeltjes tegen de bekende dure namen in 'de' schoonmaakindustrie. Feit is dat alle stoffen gebonden zijn aan dezelfde chemische verbindingen die al eeuwenoud ten strijden worden gegaan met dezelfde basisprincipes.
 

turboturbo

Forumguru
Detailer spray en shampoo koop ik voortaan idd niet meer van een duur merk @Noord26 Echter heb ik nu een nog een flesje liggen waar ik zo 10 jaar mee vooruit kan. Dus zo heel erg duur is dat dan ook weer niet.

Ik doe de hele klus (zolang ik nog geen DAP heb nog even zonder polijsten) toch telkens met kleien en waxen, zo elke 4 à 5 maanden. Dus is een speciale voedende shampoo voor de 'wekelijkse' wasbeurt tussendoor is voor mij niet nodig. Geen tijd voor vaker wassen, en omdat de auto nauwelijks vuil wordt, ook niet strikt nodig.

En detailer spray kan volgens mij ook prima vervangen worden door iets anders (demi water met iets erdoor nog ofzo?) Vond vooral de detailer spray erg snel erdoorheen gaan gezien de prijs :nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan