Amundsen Het grote Amundsen-topic

om1

Senior Member
Reken even mee: een route berekenen over de weg duurt een paar seconden, neem voor het gemak 2 seconden.

Als je een lijstje met zo'n 20 bestemmingen gesorteerd op afstand wil tonen kost dat dus 20 x 2 = 40 seconden. Daar wil niemand op wachten, vandaar dat hemelsbreed wordt genomen (direct beschikbaar aan de hand van coordinaten) en niet de afstand over de weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik kon het hier niet vinden maar de capaciteit van de SD-Kaarten tot hoe hoog werken deze op een amundsen+ ? Ik wil er een SD-kaart voor halen maar de handleiding zegt 32GB. Iemand al getest met 64 en 128GB?
 

Blackokkie2

Forumguru
En toen...... was het stil, wel navigatie maar geen stem meer. Ik zal wel iets gedaan hebben maar geen idee wat, ik zal dit, rtfm, maar even gaan doen straks.
 

henriz

Forumguru
@Blackokkie2
Wordt de muziek van radio of media nog wel gedempt?
Zo nee, dan wil ik graag weten hoe je dit voor elkaar gekregen hebt! :D
Maar ik vermoed dat je muziek wel gedempt wordt, maar je geen stem hoort. Dat kan omdat stem en muziek een eigen volume hebben. Als je terwijl de navigatiestem iets zegt aan je volumeknop zit, dan past je volumeknop het volume van de navigatiestem aan, niet van de muziek. En dat wordt onthouden.
Dus als je terwijl de dame iets zij het volume helemaal uit gezet hebt dan hoor je niks meer (denk ik, nooit geprobeerd)

Herstellen is dus simpel. Wacht tot je muziek gedempt wordt (dan zegt ze blijkbaar wat) en draai op dat moment je volume omhoog.
Het kan ook via de settings ergens in het menu.
 

om1

Senior Member
In ieder geval met de Amundsen+ kan je ook de middelste knop indrukken, de stem herhaalt dan de laatste melding, en als je dan direct volume draait regel je het volume van de stem. Andere modellen weet ik niet.
 

intruder1400

Actief lid
Ik heb bij mijn Amundsen '14 last van de auto zoom. Op zich werkt dat heel mooi, maar ik vind dat hij te ver uitzoomt. Als ik de afstand probeert in te stellen, dan gaat ie meteen van de autostand af. Iemand een idee of de zoomafstand in de autostand in te stellen is?
 

RoelF

Forumguru
Volgens mij niet... Valt mij ook wel op dat ie verder uitzoomt dan een tomtom doet, maar hij zoomt goed in zodra het interessant wordt.
 

henriz

Forumguru
Ruilen van auto @henriz ?
Nee, want jij hebt een O2 en ik heb een O3
smile007.gif
 
Vandaag mijn nieuwe O3 GBL opgehaald. Nu wil ik muziek via mijn iphone luisteren, niet via bluetooth maar via usb zodat ook albumcovers op het scherm komen. Als ik de iphonekabel in de usb-poort stopt herkent de Amundsen echter geen externe media. Heb ik hier een MDI kabel voor nodig?
 
Waarom zet je je muziek niet op een sd kaartje? Ik heb mijn i-tunes bibliotheek op een kaartje gezet kan nu via de mediaknop alles selecteren.
 
Bovenaan Onderaan