Amundsen Het grote Amundsen-topic

Heren,

Misschien heeft iemand hetzelfde probleem gehad.
Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan mijn radio. Ik kon bellen en gebeld worden. Sinds gisteren echter een probleem. Wanneer ik met de stuurbediening of via de Phonetoets op de radio probeer te bellen krijg ik de melding: "Verbinding mislukt. Er is een fout opgetreden". Wanneer ik rechtstreeks via mijn telefoon bel, lukt het wel via de radio. Met de telefoon van mijn vrouw hetzelfde probleem.
Weet iemand een oplossing? Ik heb mijn telefoon al ontkoppeld en opnieuw verbonden, maar dat helpt niet.....
 
Effe iets anders....
Amundsen+ op de duitse autobahn:banghead:
Wat een ellende.
Je kent ze vast wel..die duitse afritten, neem rechts afslag..die dan weer splitst in links en rechts.
Met een nederlands half duitse stem...
Houd links aan.
Maar dan...als je even de stem niet hoort....je kijkt naar je mooie dikke blauwe streep op het display..uh... paniek...je ziet niet of je links of rechts moet zo'n dikke rijstreep om het zomaar te noemen.
Niet een klein pijltje die voor je navi pijl uitwijst.
Zie tomtom.
Voor verbetering vatbaar deze software.
Althans dat is mijn mening.
 

Alexander68

Senior Member
tsja dat is helaas zo , alhoewel hij het ook op mijn kleine display aangeeft waar ik er af moet. heb mijn fabia keurig gekocht (occasion via de officiële dealer maar geen originele dvd erbij gekregen dus zodra kaartje kapot is ben ik de pineut...

iemand enig idee of er nog een software update komt die de boel op zijn kop gooit ? en jammer dat op de site van Skoda zo weinig info te vinden is over navigatie updates etc..
 

bjornticheler

Nieuw lid
Ik heb sinds enkele weken een Octavia Combi Greenline Businessline met een Amundsen en vergelijkbare problemen:
Een Samsung Galaxy Nexus (cyanogenmod Android 4.4.2) gekoppeld dmv Bluetooth laat wel de SIM en GMail contacten zien maar niet de (belangrijke zakelijke) Outlook contacten.
Ik heb de koppeling meerdere keren opnieuw aangemaakt, zowel gestart vanuit de telefoon als vanuit de Amundsen. Ook de Outlook sync op de telefoon een keer opnieuw geconfigureerd en tevens de GMail contacten verwijderd op de telefoon. Getipt door een collega over http://www.android-rsap.com doorgelezen en Bluetooth SIM Access geïnstalleerd op telefoon, nogmaals de koppeling gemaakt zonder het juiste resultaat. Daarna op zoek in dit forum voor en oplossing maar ik zie dezelfde probleembeschrijving niet in andere topics...
 

Rallye

Forumguru
Het is een "workaround", dus geen oplossing, maar zou je je zakelijke contacten niet kunnen importeren in gmail?
 

jongerik

Actief lid
@bjornticheler Ik heb ook een Galaxy Nexus nu met CM-Remix Rom (gebaseerd op cyanogenmod (CM)). Vanmiddag ook even getest door een Outlook/Exchange contact aan te maken. En deze kwam niet over. Na wat googlen kwam ik onderstaande oplossing tegen en die werkt bij mij in ieder geval:


"Ok, this worked for me. In Outlook just highlight all your contacts and put them in a category. I chose work and customized the colour to black. Once exchange was updated all my contacts synced to my Audi's mmi phone book."

https://productforums.google.com/forum/#!topic/nexus/LtkJNkIYgDE

NOOT: Dit lijkt dus niet een CM probleem, maar een android kitKat probleem.
 

bjornticheler

Nieuw lid
Ik heb het probleem ondertussen "opgelost" door het installeren van Bluetooth Phonebook uit de playstore.
Het categoriseren van de contacten in Outook ga ik nog wel mee an het werk.
Bedankt voor de feedback.
 

intruder1400

Actief lid
Wie weet hoe ik van al die blauwe plaatjes van bijzondere plekken als winkels, tankstations, restaurants etc af kom. Soms staat het beeldscherm er zo vol mee dat ik geen staat meer zie. Heb de nieuwste amundsen.
 

om1

Senior Member
Wie weet hoe ik van al die blauwe plaatjes van bijzondere plekken als winkels, tankstations, restaurants etc af kom. Soms staat het beeldscherm er zo vol mee dat ik geen staat meer zie. Heb de nieuwste amundsen.

Op de Amundsen-plus is er een instelling "Bijz. reisdoelen op kaart". Als je die af zet zie je die plaatjes niet meer.
 

intruder1400

Actief lid
uploadfromtaptalk1407229728728.jpg
Het aan of afvinken van de onderste optie geeft geen verschil: in beide gevallen irritante blauwe plaatjes op de kaart. Ook na het terugzetten van alle instellingen (alleen navigatie) merk ik geen verschil.

Wie met dezelfde amundsen als ik krijgt de blauwe plaatjes wel uit beeld?
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1407229746012.jpg
    uploadfromtaptalk1407229746012.jpg
    202 KB · Weergaven: 18

intruder1400

Actief lid
Ja, dat zijn volgens mij de bijzondere reis doelen.

Ik ben erg benieuwd of anderen ook die blauwe plaatjes op de kaart zien en, zo ja, of ze die kunnen uitschakelen.
 

Joske

Forumguru
dit al geprobeerd?

In the Navigation main menu, press .


Other POIs

Options

On map
 

intruder1400

Actief lid
Wat wordt met het vraagteken bedoeld? Als ik dat als POI lees in het hoofdmenu, dan kan ik alleen via de kaart en poi aanwijzen om naartoe te navigeren.
 

Jstruijk

Senior Member
En dan kwam ik er deze vakantie ook achter dat (sommige) poi's pas getoond worden bij het in/uitzoomen tot 750mtr.
Ik wilde namelijk de tankstations op de route zien, echter kreeg ik deze met geen mogelijkheid te zien tijdens het rijden, ondanks dat ik deze had aangevinkt op de hierboven vermelde plek. Toevallig kwamen ze als bij een wonder tevoorschijn toen ik toevallig inzoomde tot 750mtr. Daarboven waren de tankstations niet zichtbaar op de route. Waarom weet ik niet, maar bij mij reageert de amundsen zo.
 
ik heb het volgende. Als ik bij de bijzondere reisdoelen de gevonden doelen bekijk die binnen een straal vanaf het punt waar je staat worden berekent, dan wijken de aangegeven aantal kilometers erg af van het werkelijk te rijden kilometers.
voorbeeld:Gunderath (duitsland) naar Gondorf (duitsland).Volgens bijzondere reisdoelen berekening +/-45 km.
Werkelijk te rijden kilometers volgens navigatie +/- 79km.
Nogal een groot verschil.
Weet iemand hoe dit kan?
 
Bovenaan Onderaan