Amundsen Het grote Amundsen-topic

hemi24

Forumguru
@Rallye : ik ben bang dat het bij jou net zo is als bij mijn Golf: je hebt een hele mooie VOICE-knop die alleen maar een MUTE functie ondersteunt...
Het schijnt door de dealer wel geactiveerd te kunnen worden, maar dan ben je een uur verder een een hoop centjes lichter!
Voor zover ik her en der lees moet de auto dan ongeveer een uur aan de testkast, waarmee er gecommuniceerd wordt met de fabriek en na het lange wachten en tussendoor ingeven van 3x een code, zou het dan simpelweg moeten werken!!!
 

edero

Forumguru
De Voice Control in mijn SB met Amundsen MIB2 werkt perfect.
Navi, Radio, Media, Phone, alles is met de stem te bedienen, en ook nog snel en vlekkeloos.
 

Rallye

Forumguru
Inmiddels beide bestanden binnen: P59_N60S3MIBS2_EU_NT.7z van 6.231.116kB via VW en STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip van 13.127.766kB via Skoda, onder invoeren van mijn VIN-nummer. Die van VW niet geprobeerd. Die van Skoda op een 32Gb-kaartje uitgepakt. Via software-update in het menu geprobeerd, maar krijg steeds weer de volgende foutmelding:
image3EV8ASX5.jpg

Iemand tips?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Die van Skoda op een 32Gb-kaartje uitgepakt. Via software-update in het menu geprobeerd, maar krijg steeds weer de volgende foutmelding:
Je kan niet zomaar een SD kaartje gebruiken maar alleen de originele navigatie SD kaart.
Die eerst naar je Pc kopiëren, niet formateren maar alleen bestanden verwijderen, nieuwe bestanden er op zetten en dan werkt het.
Bij een Apple computer werkt het anders omdat die nog bestanden toe voegt waar de Amundsen niet mee om kan gaan.
 

edero

Forumguru
Die van Skoda zou toch moéten werken, deze is verkregen via het VIN nummer.
Hier lijkt toch iets anders fout te gaan, misschien toch het SD kaartje.
 

Henk.W

Lid
zet je virusscanner uit bij het update naar het kaartje te schrijven, moet bij mij wel anders werkt de nav. niet.
 

Rallye

Forumguru
Ik ga het de komende weken allemaal proberen. Uitgepakt via de dowloader en winrar, werkt beide niet.

Toch slordig dat Skoda zelf zo weinig begeleiding biedt. Ze laten je een bestand dowloaden en het bijgaande filmpje zegt (in het Engels) "zet het bestand op de 32 Gb SD-kaart". Niets over uitpakken en niets over dat dat de originele kaart moet zijn (is die wel 32Gb??).

Ik zie op Youtube ook mensen updaten vanaf USB (bij een MIB I Amundsen). Dat kom ik hier niet tegen. Iemand geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:

edero

Forumguru
niets over dat dat de originele kaart moet zijn

Onder het filmpje staat volgens mij;

1. What you need
  • Navigation SD card from the ŠKODA Original Accessories for updating the navigation maps. For other updates, ordinary SD card is just fine, SDHC card is recommended (Class 10).
Maar zo simpel als in het filmpje is het ook, ook op het forum is hier al heel veel over geschreven.

Edit;
Je moet overigens ook niet op Software Updaten drukken, deze optie is niet voor de kaarten. Gewoon het kaartje erin, aanzetten en het systeem update vanzelf de kaarten.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ga het straks proberen. Winrar is aan het uitpakken.

De site zegt dit:

updateportal.skoda-auto.com.jpg

Geen updates voor de firmware dus.

Zonder waarschuwing word je naar een Duitse site geleid. Dat kan voor mensen een probleem zijn....
 

Rallye

Forumguru
Ik kwam daar via de Nederlandse Skodasite.

De navi-bestanden zijn inderdaad geüpdatet:

image.jpeg

Eerst was het anders, zie
http://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-121#post-636486

Het bestand van Here is dus inderdaad anders, heeft ook een andere inhoud (map "markets" ipv "maps".

Zolangzamerhand begrijp ik het een beetje. De site waar je je VIN moet invullen bevat updates voor kaarten (alleen met de originele SD-kaart) en, soms, firmware-updates (maar bij mij nu niet, zie de schermprint hierboven). Die laatste kun je met een willekeurige SD-kaart op het systeem zetten.

Hoe kwam ik er dan bij dat ik de kaarten (zonder VIN) ook van Here kon plukken?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Vandaag is Carplay geactiveerd. Lekker met Joe Bonamassa op Spotify naar kantoor gereden......

Het wachten is nu nog op de licentie voor het activeren van de Voice Control. Dat is in Tsjechië een aparte extra.........
 
Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
Vandaag is Carplay geactiveerd. Lekker met Joe Bonamassa op Spotify naar kantoor gereden......

Het wachten is nu nog op de licentie voor het activeren van de Voice Control. Dat is in Tsjechië een aparte extra.........
Ook hier de vraag: hoe heb jij dit geactiveerd gekregen???
 

Rallye

Forumguru
Via een door mijn garage bestelde code, die ook daar moet worden geïnstalleerd. Wel enig uitzoekwerk voor mijn garage, want zij konden niemand vinden die dat al eens gedaan had. Wel vreemd: ik ben toch niet de enige met een Amundsen MIB2? Rijdt dan iedereen met een Amundsen MIB2 rond met een menupunt dat het niet doet? Daar zou ik me kapot aan ergeren.

Ook (juist) voor een Bolero is Smartlink erg handig: dan kun je navigeren met Apple kaarten!
 

StefanN

Forumguru
Via een door mijn garage bestelde code, die ook daar moet worden geïnstalleerd. Wel enig uitzoekwerk voor mijn garage, want zij konden niemand vinden die dat al eens gedaan had. Wel vreemd: ik ben toch niet de enige met een Amundsen MIB2? Rijdt dan iedereen met een Amundsen MIB2 rond met een menupunt dat het niet doet? Daar zou ik me kapot aan ergeren.

Ook (juist) voor een Bolero is Smartlink erg handig: dan kun je navigeren met Apple kaarten!
Ik vind toch 250 euries een hoop centen voor zo een code..... ik zou graag zien dat dit via VCDS geactiveerd kon worden tegen bijv. een kratje bier ofzo

Groet Stefan
 
Bovenaan Onderaan