Amundsen Het grote Amundsen-topic

Bakkertje

Forumguru
Ja, dat zie je goed :deuk: Het is zo moeilijk om het juiste topic te gebruiken.

De moeilijkheid is dat Skoda ze allemaal de Amundsen heeft genoemd..

Nog even ter aanvulling, deze week is alsnog de licentie verlopen van mijn discover media (de VW Amundsen), had eerder gemeld dat deze toch verkeersinformatie via Internet op blijft halen, dat is dus niet zo..
 

Rallye

Forumguru
Bij de MIB Columbus las ik iets over het tegelijk kunnen connecten van twee telefoons, na een bluetooth-update. Geldt dat ook voor een MIB Amundsen uit september 2015?

@Bakkertje : kun je een nieuwe licentie kopen?
 
Laatst bewerkt:
Beste forumgenoten,

Sinds een goede maand in het bezit van een nieuwe Superb Amb Busline uitvoering met Amundsen Navigatie.

Klopt het dat de nieuwe Amundsen niet meer weergeeft in een mooi lijstje hoe de route wordt afgelegd vanaf de positie van de auto tot aan het reisdoel? Dus welke wegnummers en straatnamen er gepasseerd worden?

Wellicht vraag je je af waarom ... nou we hebben voor onze vakantie in de alpenlanden / Italië onze voorkeurswegen die we graag rijden. Ik zou graag vooraf willen zien of deze al in de route zijn meegenomen, of dat we een tussenstop moeten invoeren om de navigatie te dwingen om die route te rijden.

Thanks for the feedback !
 

Bakkertje

Forumguru
@Rallye je kunt ongetwijfeld een nieuwe licentie kopen. Hoewel tegenwoordig zijn de systemen alweer anders dan toen ik de mijne bestelde (en dat is toch alweer 1,5 jaar geleden) Volgens mij was het destijds 120 euro voor 36 maanden. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het dermate slecht vind werken dat ik blij ben dat ik dat geld er niet aan uitgegeven heb. Het koppelen van de navigatie met de telefoon is een redelijk drama, voordat het ook daadwerkelijk werkt ben ik vaak al halverwege mijn reisdoel.. (licht overdreven, maar ik moest vaak de wlan op server zetten, dan weer op client, opnieuw verbinden met de telefoon. Dan was ie het wachtwoord weer kwijt en naar serieus 10 a 15 minuten prutsen werkt het uiteindelijk. Tegen die tijd heb ik allang moeten kiezen of het de a50, a12, a30, a1 wordt of de a15, a2, a27 om in Hilversum te komen..

@ohmygodaxel je kunt de navigatie 3 routes laten berekenen en er dan eentje kiezen. Volgens mij kun je ook het lijstje inzien, maar dat zou je effe in de handleiding moeten opzoeken.
 

rick_l

Lid
Ben benieuwd welke versie jij dan hebt, dat jij wel de nieuwe A4 te zien krijgt...
Ah ik kan me voorstellen dat er een spraakverwarring is.
Voor mij is de nieuwe A4 het deel tussen Halsteren en Dinteloord.

Dat stuk bij Rotterdam is voor mij niet interessant.
 

servies

Forumguru
Bij de MIB Columbus las ik iets over het tegelijk kunnen connecten van twee telefoons, na een bluetooth-update. Geldt dat ook voor een MIB Amundsen uit september 2015?

@Bakkertje : kun je een nieuwe licentie kopen?
Als ik samen met m'n vrouw in de auto zit zijn beide telefoons gekoppeld aan de Amundsen. Dus ik zou zeggen dat het antwoord op je 1e vraag 'Ja' is...
 
Stuk rond Steenbergen staat er inderdaad (nu) wel op
Ah mooi eindelijk! Al kon ik ook gewoon 5 min van de eindtijd afhalen ;)


Ik heb een vraag over smartlink, ik kan er maar geen goede informatie over vinden. Heb een octavia van juli 2015 gekocht, smartlink zou je moeten activeren via de dealer. Kan dit nu via de dealer ook echt? Of toch niet? En zijn daar kosten aan verbonden als het kan?
 

Rallye

Forumguru
Gisteren geprobeerd: ook op de MIB2 Amundsen zijn twee telefoons tegelijk te koppelen (Octavia RS van februari 2016). Fijn!
 
Ik wil eens een keer helemaal vers beginnen, dus om te beginnen weer terug naar fabrieksinstellingen. Mogelijk dat wat storende fouten er dan uit gaan. Wat is daarna voor updates de juiste werkwijze? Is er een lijstje met updatelinks, die ik daarna één voor één moet installeren?
 

hemi24

Forumguru
Ik wil eens een keer helemaal vers beginnen, dus om te beginnen weer terug naar fabrieksinstellingen. Mogelijk dat wat storende fouten er dan uit gaan. Wat is daarna voor updates de juiste werkwijze? Is er een lijstje met updatelinks, die ik daarna één voor één moet installeren?

Helemaal niks...

volgens mij gaan alleen je instellingen terug naar de "defaults", map data blijft ongewijzigd op de SD-kaart staan.
 

Joske

Forumguru
Van tijd tot tijd zijn er toch firmwareupdates?
neen hoor.. misschien dat ze omdat het systeem dusdanig in de knoop geraakt is dat ze via de dealer-fabriek de firmware opnieuw installeren op je toestel.

Maar werkelijk "nieuwe" firmware heb ik nog niets van gezien, voor Columbus niet of voor Amundsen niet..
 
neen hoor.. misschien dat ze omdat het systeem dusdanig in de knoop geraakt is dat ze via de dealer-fabriek de firmware opnieuw installeren op je toestel.

Maar werkelijk "nieuwe" firmware heb ik nog niets van gezien, voor Columbus niet of voor Amundsen niet..
Dus voor goed begrip: de enige updates, die af en toe verschijnen, zijn voor de kaarten en bij een reset naar fabrieksinstellingen blijven de kaarten gewoon op de SD-kaart staan?
 
Bovenaan Onderaan