GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

0ri0n88

Forumguru
Klopt @Rosinfield maar de combi met dsg maakt hem zoals ik het ervaar niet zuiniger wat overigens niet mijn intentie was.
Bij mij is stadsverbruik echt toegenomen (zelfde ritten en rijstijl) en snelweg nagenoeg gelijk (dit alles op boordcomputer en op 98 benzine).
 

Mozza

Actief lid
Na mijn dsg+motor tuning is het volgens de boordcomputer juist een stukje zuiniger geworden, ongeveer 0,4 L/100km. Dit op 95 en voornamelijk snelweg km
 

TurboT

Forumguru
Zuiniger niet zuiniger. Het valt allemaal best wel mee. Het rijden is 100% beter op geworden. En dat telt het belangrijkst. De dsg schakelt nu als een normale auto.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij scheelt het zowel bij de huidige als de vorige auto (1.2 tsi dsg) iets van 0,2 liter ten faveure van de tuning. En ik rijd op Ron98
 

0ri0n88

Forumguru
Ik zie bij met name stadsverkeer een toename die verklaarbaar is vanwege de dsg upgrade. Op de snelweg is het verbruik wellicht iets zuiniger maar niet noemenswaardig. Tuning doe je voor genot en niet om zuiniger te rijden.
Aangezien ik veel door de stad rij merk ik een zuiniger rijgedrag niet op. Neemt niet weg dat ik veel plezier beleef aan de tuning.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
In de stad kun je ook beter fietsen of lopen ;) Ik woon in de stad, maar gebruik de auto voornamelijk om er uit en in terug te gaan. Rijd eigenlijk praktisch alleen snelweg en B-weg kilometers . En ja, voor het verbruik hoef je het niet te doen (tuning)
 

Tuur71

Senior Member
@0ri0n88 wat voor motor heb jij dat jouw dsg bij 50 al in de 7 zat voor de tuning? Bij, zonder tuning, is 50 gewoon in de 5 en bij 80 gaat hij pas naar de 7. Ik heb een 1.4 tsi 140 pk.
 

0ri0n88

Forumguru
@Tuur71 1.4 tsi 122 pk (nu 150)
50 in zijn 7 was wat overdreven, maar zou minimaal 6 zijn geweest met de standaard software.
Bij de standaard software was het zo dat bij 57 km/h de dsg naar 7 schakelde, tenzij je natuurlijk het pedaal verder in duwde, maar in de stad rij ik meestal 50/60 dus dat heb weinig nut.
Na dsg update schakelt de mijne ook pas bij 80 km/h naar de 7e versnelling.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Overigens klopt de beschrijving exact met mijn ervaring met twee 1.2 tsi's met DSG. Tegen de 60 naar 7 en pas na aanpassing tegen de 80. Kennelijk (zie post Tuur71) is dat in een 1.4 140 pk anders, beter. Maar ik neem aan dat je ook dan nog praktisch in de 2 wegrijdt.
 

0ri0n88

Forumguru
Nieuwere types schakelen idd anders. Is niet voor niks ;) of je praktisch in 2 wegrijdt zouden eigenaren ons kunnen melden.
 

Tuur71

Senior Member
Zo heel veel nieuwer is die van mij niet hoor. October 2014 maar wel een 140 pk versie. Misschien dat daar het verschil in zit!? Bij rustig optrekken gaat hij snel naar 2 bij meer gas kan hij over de 2000 rpm gaan voordat hij door schakelt naar 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan