Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Noord26

Forumguru
Alleen jammer dat ze er van die grote open velgen op zetten en dan van die zielig kleine schijremmen. ;)

Ik vind dat blauwe erg goed staan!
 

Wijnand850

Forumguru
Wij zijn vanmiddag ook bij Mulder geweest. Fabia 3 is echt een mooie auto geworden! Zeker als straks de combi uitkomt ga ik kijken of het een alternatief is voor onze Octavia. Ik heb me verbaasd over de binnenruimte. Achterin is de Fabia duidelijk groter dan onze Polo (2013). De toegenomen breedte is duidelijk merkbaar en de verhoudingen van deze auto kloppen gewoon. Heeft Skoda mooi gemaakt!
 
@DannyWilliams, op het panodak en het sportpakket na dezelfde configuratie als die van mijn vrouw @Fabi3, door onze lengte waren de (mooie!) sportstoelen met vaste hoofdsteun geen optie, en het panodak paste niet in het budget wat haar werkgever ons gesteld had.


Zelf ben ik 2mtr en moet zeggen dat ik geen problemen had met de sportstoelen, zaten even goed als mijn R-Line stoelen in mijn Polo, dus heb ze meteen maar besteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

driesp

Senior Member
mooie plaatjes, dank daarvoor!

ik heb de combi style besteld.
we hebben proefgezeten in een rapid met sportstoelen, maar vond de kuip nogal diep. de verkoper zei dat de Style van zichzelf mooie en goede stoelen/bekleding heeft, dus hebben we niet gekozen voor sportstoelen. het blijft lastig kiezen zonder echt te hebben gezien, en door de positieve reacties over de sportstoelen krijg ik toch weer enige twijfel :pieker:
 

driesp

Senior Member
met sinterklaas zou mooi zijn, maar als ik afga op de dealer... feb/mrt :D
welke levertijd hebben ze jullie opgegeven?
 

CDK

Forumguru
@driesp, week 10 dus ook in maart, maar misschien eerder omdat de bestelling van onze Fabia direct met de demo's van de dealer de deur uit gegaan is.... #wewachtenvolspanningaf
 

CDK

Forumguru
@Noord26 week 8/10 inderdaad dat kan je als medio februari omschrijven, daar ik nooit van het meest positieve scenario uit ga heb ik week 10 aangegeven ;)
 

Afrit13

Forumguru
Gisteren bij Nieuwkoop Den Bosch ook een half uurtje is de nieuwe Fabia mogen rijden.
Blij met het design van de nieuwe Fabia. De Fabia II vind ik helemaal niets, vandaar dat ik nog in een Fabia I rondrij :tongue:

1j5cph.jpg


In de showroom ook in de sportstoelen gezeten, maar vond de opstaande zijkant van de zitting vervelend. Deze buigt om bij het instappen. Voelde ook niet heel stevig aan, dus ik ben benieuwd hoe dat eruitziet na een paar jaar.
 

tjaptjup

Nieuw lid
We hebben Fabia Combi Style first edition besteld en twijfelen nu of we een panodak moeten nemen. Mijn vriend is 1.91 en de verkoper zei dat het dak met zo'n panodak met 3.5 cm lager wordt. Dan is dat misschien toch voor hem te laag. Wat zullen we doen? Staat er bij de roadshow ook eentje met panodak? Ik hoop van wel. Dan kunnen we hem meteen uittesten. Vrijdag a.s. in Den Haag.
 

Noord26

Forumguru
Er zijn er ook idd met pano-dak. Ik zou even informeren waar je hem gekocht hebt en vragen naar een proefrit met een model waar dit wel in zit. Beetje verkoper zal je uitgebreid kunnen helpen.

1,91 is niet eens zo lang en kan mijzelf niet voorstellen dat het dan in de weg zou kunnen zitten.
 

tjaptjup

Nieuw lid
Ja dat is inderdaad niet zo heel lang. Maar de verkoper die ons geholpen had, had ons niet aangeraden om een panodak te nemen. We gaan inderdaad vrijdag even goed kijken en uittesten. Ik hoop dat het meevalt want we vinden het ontzettend mooi!
 

Noord26

Forumguru
Een optie als een pan-dak kan bij een nieuwe model als enig nadeel hebben dat de levertijd op kan lopen. Verder zie ik er totaal geen nadeel in. Is het binnen je budget > grote aanrader.

Dit dak kan echter niet meer open zie ik?
 

tjaptjup

Nieuw lid
Ja dat is nog binnen ons budget

Het dak kan niet open.

Heb je ervaring met een panoramadak, Noord26? Is het dak dan echt veel lager dan een gewoon dak zonder pano? De verkoper heeft ons wel een beetje bang gemaakt Aan de andere kant is dat ook weer een goed teken; hij is niet zo'n typische autoverkoper die je alles maar probeert aan te smeren...
 

Joske

Forumguru
Ik heb het hier al "vaak" gelezen op het forum dat een panodak ervoor zorgt dat de vrije hoogte in de wagen daardoor verminderd. Maar net zoals stoelen is de enige goede manier om zoiets te ondervinden.. het gewoonweg te proberen :)

Want nadien hoorde ik diezelfde mensen zeggen dat ze alsnog een panodak besteld hadden om dat de grootte alsnog geen probleem bleek te zijn.
 
Bovenaan Onderaan