Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

CDK

Forumguru
Ik ben zeeeer benieuwd naar de vraagprijs van onze importeur, m'n vrouw heeft wel interesse in de nieuwe combi.
 

andrehj

Forumguru
Waarom zou Full LED achteruitgang betekenen? Bij de Seat Leon die ook modellen met full Led aanbiedt zijn de testresultaten zeer goed
Omdat er nog wat vraagtekens zijn bij de levensduur. En vervanging kost een kapitaal, terwijl je voor onder de 100 euro een nieuwe set Xenonlampen hebt. Bovendien heb ik nog geen test gezien waarin de LED's merkbaar beter scoren dan Xenonlampen. Uit een test met de Audi R8 bleek een tijdje geleden zelfs dat het lichtbeeld van Xenon beter was. Voorlopig heb ik het idee dat LED nog vooral een modegrill is.
Maar het kan zijn dat over een paar jaar blijkt dat ik ongelijk heb. Voorlopig kijk ik de kat nog wel even uit de boom.
 

EdK

Forumguru
Dat led momenteel een hype is dat is wel zeker.
En dat het de vervanger van bijna alle lichtbronnen gaat worden is ook wel zeker.
En dat de Led lamp nog steeds in de kinderschoenen staat is ook een feit, hier valt nog erg veel in te verbeteren.
Maar de spiegels om de lichtbundeling of juist spreiding te verkrijgen is ook nog steeds aan verbeteringen onderhevig.
Maar in een periode van 10 jaar zal de led een gemeengoed zijn en moeten we op wikipedia lezen wat een gloeilamp ook alweer was...

Alleen zal philips en osram lampen op oude manier blijven produceren voor de wiettelers .....
 

milanseegers

Forumguru
voor jullie info: ons Neerlands Philips stopt met lamp-fabricage... geen Hollandse ledjes meer voor zover ze niet al uit China kwamen :pardon:

Ik vind LED dagrij verlichting in veel gevallen op kerstversiering lijken.. voor mij geen must.
 

andrehj

Forumguru
De LED'jes van Philips waren toch al geen eigen ontwikkeling. Toen in 2009 het LED-gebeuren echt een flinke groeispurt maakt, heeft Philips het bedrijf Lumileds overgenomen en zich zo in het LED-technology ingekocht.
Zie voor meer info hier.
 

piair1982

Forumguru
Gelukkig zijn er meer velgen te kiezen. Deze op die witte vind ik spuuglelijk.

Maar minder kofferruimte dan in mijn huidige faab? Ben benieuwd wat er met de hoofdruimte gebeurt is.
 

Falcon

Donateur
Wat ik super positief vind aan de nieuwe Fabia is dat deze minder lengte en meer breedte heeft gekregen. Dit is ook gebeurt met de Octavia (Golf, Leon). Samen met de mechanisme sperdiff.. zorgt dit voor een flinke verbetering in rijgedrag, dat kan haast niet anders.

De looks van de combi is spot-on. Ben ook heel benieuwd naar hoe dit in het echt eruit ziet.

Nog even over de Rapid's positie. Deze lijkt steeds meer als tijdelijke model te zijn geplaatst, vanwege dat de ontwikkeling van de nieuwe Fabia/nieuwe onderstel langer heeft geduurt.

@Corné de Kluijver: Ik vraag mij af of je dit nieuwe model gelijk vanaf het begin moet gaan bestellen. Het is echt een compleet nieuwe wagen en kinderziektes zullen onvermijdelijk zijn. Privé lijkt mij dat zwaarder mee te wegen.
 

CDK

Forumguru
@Falcon, daar ben ik eigenlijk niet bang voor met een privé auto, bij een vrachtwagen koop ik nooit een nieuw model, die moet altijd en onder alle omstandigheden betrouwbaar zijn.
 

laagvlieger

Forumguru
Er is heel wat meer bagageruimte. In de Fabia 1 Combi was dit 426 liter. De Fabia 2 Combi vóór de facelift had er al 480 liter. Na de facelift werden dit zelfs 505 liter. En nu zou de Fabia 3 Combi 550 liter hebben. Met de achterbank plat zal dit misschien wel 1550 liter worden, omdat de huidige Fabia Combi al van 505 liter naar 1485 liter gaat ...

Hoofdruimte zal deze keer ook wel goed komen. De Fabia 3 wordt weliswaar minder hoog maar de 'vloer' zal misschien wat lager zijn door de langere wielbasis.
 

Wijnand850

Forumguru
Met de achterbank plat zal dit misschien wel 1550 liter worden, omdat de huidige Fabia Combi al van 505 liter naar 1485 liter gaat ...
Helaas, de maximale ruimte neemt juist iets af naar 1395 liter. Maar evengoed vind ik het een mooie auto om te zien, die qua beschikbare binnenruimte aardig tegen mijn huidige octavia II combi aanschurkt. Ik ben erg benieuwd hoe de combi er in het echt uit ziet!
 

TL@

Forumguru
Na de niet zo geslaagde FII is deze terug mooi vorm gegeven. Hopelijk komt er nog een RS :D
 
Bovenaan Onderaan