Fabia 2

juist even geprobeerd, het werkt niet.
Ik heb alles wat met coming/leaving home te maken heeft aangezet
maar het wilt niet werken.

wat ondertussen wel werkt:
Staging
auto-lock
auto-unlock
beepjes
ruitenwisser tear drop
achterruitenwisser aan als achteruit is ingeschakeld
parkeerlicht als de richtingaanwijzer aanstaat (werkte fabriek af niet)

Kun je me zeggen in welke module en met welke code de parkeerlicht richtingaanwijzer functie en de teardrop functie zijn te activeren?
Verder heb ik (denk ik) de zelfde problemen om toegang te krijgen (lees bits aan te passen) in module 9 aan passen gaat wel maar veranderingen worden niet opgeslagen.
Is dit ook jou probleem en heb je een oplossing gevonden (zie ook mijn nieuwe post in het VAGCOM gedeelte)
 

rocket

Senior Member
Hallo mede forumers
Ik heb een vraag rij een fabia II greenline heb Coming and living home aan gezet met de vagcom , maar er gebeurt niks moet ik noch meer aan vinken ( al mijn labels zijn zichtbaar ) hebben jullie een idee .

Edwin
 

GL-rijder

Nieuw lid
Hallo mede forumers
Ik heb een vraag rij een fabia II greenline heb Coming and living home aan gezet met de vagcom , maar er gebeurt niks moet ik noch meer aan vinken ( al mijn labels zijn zichtbaar ) hebben jullie een idee .

Edwin
Dit kan toch alleen als je een lichtsensor hebt EN een lichtschakelaar met AUTO-stand. En de GL heeft dat niet.
 

Buell

Lid
Ik heb zlf coming home laten activeren,idd ff met grootlicht seinen en dan werkt het, kijk even of je niet alleen je stadslichtjes hebt gedaan maar gewoon je dimlicht.

Mvg
Querdo
 

Noord26

Forumguru
Dit kan toch alleen als je een lichtsensor hebt EN een lichtschakelaar met AUTO-stand. En de GL heeft dat niet.

Er is best wel wat extra in te stellen via VAGCOM. Echter wordt dat pas meestal aangezet als er extra opties gekozen worden, om deze 'luxe' te willen krijgen zou je dus ook extra opties moeten aanschaffen; zouden de woorden van een verkoper kunnen zijn. In de praktijk ligt dat net even iets anders.
 

Evilcomputing

Senior Member
Ik zou adjego eens een berichtje sturen.

Die heeft zelfs en truuk om automatische verlichting te krijgen ook al heb je gene auto stand op de schakelaar.

Moet idd wel iets in de vagcom en wat draadwerk (minimaal)
 

adjego

Actief lid
Op de nieuwe fabia kun je coming home activeren via Vag-com, en dan dmv het seinen met groot-licht hem activeren zodra je uit stapt. Leaving Home is helaas zonder lichtsensor niet mogelijk.
 

rocket

Senior Member
Hallo Heren

Heb het geprobeerd maar het gaat niet aan maar bedankt dan moet ik verder kijken

Edwin
 

k.veenstra

Nieuw lid
Weet iemand of het mogelijk is om een teller unit met MaxiDot te gebruiken ipv de standaard unit met klein display, dus om te wisselen?
 

nomad

Senior Member
Ja dat is mogelijk. De nieuwe teller moet dan ook nieuw zijn of niet meer dan 100 km op de teller hebben. Daarnaast dien je alle pincodes en unlockcodes van de auto te hebben want die zitten opgeslagen in het instrumentarium. Niet echt een klusje om zomaar even zelf te doen.
 

k.veenstra

Nieuw lid
Ok bedankt voor uw antwoord in deze, maar waar moet ik dan aan gaan denken qua prijs voor de unit e.d. ?
Want mijn dealer deelde mij mede dat er allemaal dingen moesten worden veranderd en / of bijgeplaatst worden en die noemde een prijs van ruim 4000 euro! wat mij onlogisch lijkt.
 

nomad

Senior Member
Heeeeeeel snel naar een andere dealer gaan. Wat een onzin.

Nieuw instrumentarium kost af-dealer 750 euro, andere bronnen 250 euro: http://www.skodateile.cz/index.php?pg=products&menu=Škoda|Octavia II(A5)|Panely přístrojů is wel voor Octavia, maar gaat om het idee.
Daarnaast ben je je auto een aantal uur kwijt, want er moet online een code bij de fabriek worden opgevraagd en dat kan ff duren. Ook moet je huidige km stand overgezet worden van de oude in de nieuwe. Niks meer en niks minder.

Ik zou anders graag een overzichtje van de werkzaamheden willen zien van de dealer, want ik ben wel heel erg benieuwd waar die 4000 euro vandaan komt. Of ze hebben het nog nooit gedaan en noemen maar een bizar bedrag zodat je het zeker niet doet.

Ik heb het ooit ook eens laten doen. Toen die gast van die website nog niet commercieel was kocht ik een nieuw instrumentarium voor 120 euro incl. verzenden. Dealer rekende 175 euro voor de tijd die ze eraan besteed hadden. Heb er bij gestaan, maar is echt plug-en-play.
Kan me bijna niet voorstellen dat het bij de Fabia ingewikkelder kan zijn dan bij een Octavia.
 

VMR

Nieuw lid
Kabel plus software is een cloon van de originele VAG-Com van Ross-Tech,
Werkt verder helemaal goed op alle VAG modellen (K-Line is voor de oudere modellen van voor 2005)
Ik heb dezelfde set (908), iets oudere versie zojuist ook weer binnen.
Producten komen trouwens niet uit de USA, maar uit China.(kan ook niet anders voor die prijs, de meegeleverde software is een gekraakte Ross-Tech versie.
Dit staat onder aan de pagina:
Address:B-4F GANGHUA N0.12 DONGXI RD,BUJI TOWN LONGGANG DISTRICT SHENZHEN,CHINA
Tel: 0086-755-84737267 Fax:0086-755-84737267 E-Mail:uobdtool@gmail.com


Heren, het is me nog niet helemaal duidelijk. Werkt deze clone kabel van deze Chinese firma nu wel of niet op de Skoda Fabia-II Greenline TDI 1.2 van jaar 2010? CAN-BUS type auto?

Deze dus: http://www.uobdtool.com/wholesale/Latest-version-VAG-COM-1060-hex-can-bus-dual-K-CAN-USB-430.html

Ik heb onlangs een kabel gekocht bij een Nederlands bedrijf en die werkt dus niet. Ik wil graag een tweede teleurstelling voorkomen... Alvast dank voor jullie reactie / confirmatie!
 
Bovenaan Onderaan