Ervaringen nav tuning/DSG optimalisatie bij TVS Engineering (forummeeting)

Rosinfield

† In Memoriam
:ot: Klopt, ik rijd elke week van A'dam naar Friesland en v.v. (tweede woning). Sommigen kunnen zich dat niet voorstellen; elke week dat hele eind? Of ze zien er tegen op op bezoek te komen vanwege "dat hele eind rijden".
Wij doen het al 21 jaar elke week en zonder enig probleem. Muziekje of radio aan en lekker 1,5 uur tuffen
 
D

Deleted member 1243

Ik heb precies een jaar geleden mijn DSG7 laten herprogrammeren bij DSG Dokter in Varseveld. Naar volle tevredenheid een jaar mee gereden. Loepzuiver schakelen en de extra 40 paarden in de motor waren meer dan welkom. Vorige week heb ik een afspraak gemaakt voor de VAG recall voor vervangen van de DSG olie. Afgelopen zondag heeft de bak me flink in de steek gelaten. De schakelindicator (P-N-D-S) knipperde op het scherm en het motormanagement lampje ging branden. Skoda help gebeld, ANWB op komen dagen (na een uur). Die kon alleen concluderen dat de bak niet schakelde en de elektronica kaduuk was (zekering 2 vliegt eruit). Dus de wagen weggesleept en met een kleuter en baby in de vrachtwagen naar Adam Zuidoost (de kleuter begint weer te glimmen als je het erover hebt). Om 19u vertrokken, om 0100u thuis met een Audi A1 1.2TSI. De auto staat al 2 dagen in Uithoorn, ik woon in Ede. De dealer is nog aan het overleggen met PON over de vervolgactie. De elektronica is stuk (ik hoop niet dat dit door het tunen komt) en moet vervangen. Wordt vervolgt.

IMG_0759.jpg
 
D

Deleted member 1243

En die Audi A1 1.2TFSI S-line? Wat een armoe! Geen:
  • parkeersensoren (zitten zelfs op mijn 2007 Aygo!)
  • ACC (ouderwetse draainop voor de temperatuur),
  • ruimte voor je kinderzitjes (krijg de gordel niet vast!),
  • auto verlichting,
  • navigatie,
  • stoelverwarming,
  • spiegelverwarming,
  • dimbare achteruitkijkspiegel,
  • trekkracht (ik kreeg commentaar dat we 120 mochten, daar was ik toch echt al 5 seconden het gaspedaal aan het vloeren)
  • bochtverlichting
Ofwel: wat een luxe in zo'n Octavia II
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 1243

Uuh, nee die recall reparatie stond voor aanstaande vrijdag op de agenda, samen met een APK. Omdat de garage in Uithoorn hem nu heeft staan moeten zij recall die uitvoeren. Ik had al wel geïnformeerd bij TVS wat er met hun optimalisatie gebeurde na de recall, die moest er opnieuw worden opgezet. Duurt allemaal wel extra lang zo! Moet morgen de A1 inleveren, wordt problematisch...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CDK

Forumguru
@alwinkruijt, heb je TVS al gecontacteerd? Klinkt als een mechatronic probleem..... Waarschijnlijk gevalletje garantie, ik zou in eerste instantie even niet over tuning praten als ze daar zelf mee komen in Uithoorn is het vroeg genoeg lijkt me. Wel zou ik ff een belletje naar Varsseveld doen als ik jou was. Over het algemeen knappen de DSG's na de ingreep van die recall ook niet op én je software van TVS gaat overschreven worden, wist je dat?
 
D

Deleted member 1243

Ik had al wel geïnformeerd bij TVS wat er met hun optimalisatie gebeurde na de recall, die moest er opnieuw worden opgezet.
Klopt. TVS adviseerde de recall wel te laten doen en dan terug te komen. Ze zullen niet snel tegen een recall van de importeur ingaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Race Eend

Forumguru
De elektronica is stuk (ik hoop niet dat dit door het tunen komt) en moet vervangen. Wordt vervolgt.

Bekijk bijlage 35298

Nee dit komt absoluut niet door software aanpassingen. Het verleggen van de schakeltoerentallen in de software van de bak heeft natuurlijk niets met de hardware van de bak of de elektronica van de bak te maken. Als je niets aan de auto gedaan had, had je dit probleem net zo goed gehad.
 

Cordoba

Forumguru
Zo erg kan 't ook niet zijn,............en dan: je kunt er gewoon bij blijven zitten:D;).
Overigens, TVS heeft een 'dealer' in het westen, ik ben nu even de plaats kwijt, maar een belletje naar Varsseveld, en je weet 't.

Ben je niet in de war met JD die o.a. Tuningparts in Zoetermeer heeft die samenwerkt met JD (of JD-dealer is als je dat zo wil noemen).

@Race Eend Duidelijke redenatie Mark, van schakelen op andere toerentallen gaat de mechatronica niet eerder kapot. Overigens komt kapotte mechatron vaker voor, ook bij auto's waar niets aan is gebeurd.
 

CDK

Forumguru
Er is / was idd een dealer, maar die deed alleen de oude DSG's, denk dat Ronald te bang is dat er iemand met z'n kennis er vandoor gaat. ;)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
:ot: Klopt, ik rijd elke week van A'dam naar Friesland en v.v. (tweede woning). Sommigen kunnen zich dat niet voorstellen; elke week dat hele eind? Of ze zien er tegen op op bezoek te komen vanwege "dat hele eind rijden".
Wij doen het al 21 jaar elke week en zonder enig probleem. Muziekje of radio aan en lekker 1,5 uur tuffen


Toch wel na die 21 jaar een Fries paspoort aangeschaft hé......en inderdaad de meesten doen alsof de noordelijke provincies aan het eind van de wereld liggen....maar ze hebben dan geen probleem om van A'dam naar Utrecht te rijden in de spits...en daar doen ze dan meer dan 1.5 uur over...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Vraagje aan de knappe forumleden betreffende F3C 1,2TSI met DSG 7, te leveren mei 2015.
Ik hoop wel dat ik in het goede topic er voor zit :pardon:

Wat moet ik doen? Wel of de DSG niet laten tunen.
Ik heb e.e.a. op het forum gelezen, maar het gaat meestal over eerder geleverde DSG's.
Daarna zijn er aanpassingen geweest van de Skoda sof(t)- of hardware.

Logisch denkend zou ik zeggen dat als de resultaten van TVS of andere betrouwbare tuners bewijzen dat een andere schakelafstelling geen problemen geeft, maar wél oplost, VAG/Skoda dit zeker dankbaar zouden overnemen.

Dus wat moet ik straks met mijn F3C doen? Ik kom er niet uit.
Mijn rijgedrag is rustig :koffie: , file & stadsverkeer zo mogelijk ontwijkend omdat ik uitsluitend privé rij en dus mijn tijden meestal zo kan kiezen dat er geen problemen op de weg te verwachten zijn.
Dank voor wat gedachten betreffende dit 'probleem' zodat ik een 'weloverwogen' [ahum] beslissing kan nemen.
Alvast bedankt :bloemen:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als de fabrikant alleen de "drivability" als criterium zouden hanteren, dan zouden de schakelmomenten af-fabriek ook hoger liggen, vermoed ik. Die waarden zijn vooral ingegeven door emissie eisen e.d. Het kan geen kwaad (integendeel!) en je rijdt een stuk lekkerder. Overigens gaat het beslist niet om een extreme aanpassing. Iemand die met zo'n bak rijdt zonder er weet van te hebben, zou niets bijzonders opvallen. Waarschijnlijk zou hij/zij zeggen, wat rijdt dat lekker ;)
 

fanSkoda-VW

Donateur
dank @Rosinfield. Da's snelle reactie.
hij/zij/ ach maak er het van, dan past het iedereen. ;)

Ik vergat wel te vermelden dat ik 4 [vier] jaar garantie heb bedongen.
Dit mede naar aanleiding van wat ik hier allemaal te weten ben gekomen.
 

CDK

Forumguru
@fanSkoda, ik organiseer een meeting bij TVS (5 september) waar je met fikse korting je dsg kan laten aanpassen, dus preek misschien een beetje voor eigen parochie, maar persoonlijk zou ik een aanpassing laten doen, puur om het feit dat je hiermee overmatige slijtage aan je koppeling voorkomt. Dat zijn voor een privé persoon fikse bedragen :jaja: Voor wat betreft garantie, in theorie vervalt die, in de praktijk is gezeur te voorkomen door eventueel de software weer origineel te laten maken (kosteloos)
 
Bovenaan Onderaan