Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

RoyV1982

Forumguru
Meldt je dit soort zaken nog bij de LM?
Laat je het ook weer terugbouwen als je hem inlevert?

Ik heb hem nu laten tunen zonder medeweten LM en laat hem bij inleveren weer terugzetten naar de originele software. Met een verlagingsset gaat dat iets minder eenvoudig.

Ben even benieuwd hoe jij dat doet.
 

Tuulster

Forumguru
Tunen mag bij ons, volgens contract, niet dus daar begin ik niet aan!

Over verlagen of wat dan ook wordt niets vermeld, dit meld ik dus niet. Terugplaatsen van de originele veren is niet zo vreselijk moeilijk hoor als je dat aan het einde van de looptijd mocht willen. Kan je ze weer door verkopen!
 

Antera

Donateur
Wat niet weet wat niet deert. Zeker kwa tuning niet dat hebben ze niet in de gaten en is niet zichtbaar.
 

Tuulster

Forumguru
Is dat zo......?.
Ik heb ooit een Peugeot 106 Xsi laten chiptunen door Braspenning in Amsterdam. Dat is wel al heel lang geleden...... Ik heb de auto toen voor onderhoud naar de dealer gebracht en ben het vergeten te melden. Herprogrammering was een feit........:cry:

Was toen nog jong en onervaren ;) en niet assertief genoeg om er achteraan te gaan :troost: maar strekking van mijn verhaal is; dit kan toch nog steeds gebeuren? Kortom je zult het bij onderhoud toch moeten melden? :pardon:
 

s-line

Forumguru
Hoeft niet hoor, bij gewoon regulier onderhoud komt de dealer niet achter! Tenzij er bijzondere dingen stuk gaan en ze echt gaan spitten en zoeken hoe dit komt dan zouden ze er uiteindelijk wel achter komen.
 

Antera

Donateur
Niemand ziet het ook spitten ze zover mij bekend niet zo in de software dat ze het kunnen zien. Het enigste risico is dat bij een motorsoftwareupdate je tuning verliest. Ga je het melden bij de dealer dat het erop zit dan is de kans aanwezig dat bij klachten of andere de tuning de schuld gaat krijgen en jij eventueel de rekening kan krijgen.
 

Tuulster

Forumguru
Exact @Antera, daarom laat ik het maar..... Zal je toch gebeuren dat er van alles met de auto blijkt te zijn en jij draait als leaserijder voor de kosten op, toch lullig!

Is een gloednieuwe auto, zou niet mogen/moeten gebeuren..... ja, ja kijk maar eens naar @tritus.....
 

Blackokkie2

Forumguru
Maar bij onderhoud maken ze toch een proefrit, dan merken ze toch dat de auto een stuk feller is/meer kracht heeft?
 
Wat niet weet wat niet deert. Zeker kwa tuning niet dat hebben ze niet in de gaten en is niet zichtbaar.
Ik heb er bij mijn vorige auto (volvo v40 t3) over nagedacht, toch niet gedaan.. Eerste ritje in Duitsland stond ik 30 km over de grens stil met een klein stukje metaal wat was afgebroken van de boegie, werd een nieuwe motor, maar dat zou bij een getunede motor wel een ander verhaal zijn geworden qua garantie (in ieder geval qua gedoe).


Volgens mij zien ze dat toch ook gewoon bij een beurt etc?
 

CDK

Forumguru
Als je een goede relatie met je dealer hebt en ze weten hoe je met de techniek omgaat is openheid en eerlijkheid het beste. Ik heb gewoon netjes gemeld dat onze autos's beide in meerdere of mindere mate getuned zijn. De Superb is al uit z'n garantieperiode en de Fabia heeft nog een paar jaar te gaan (verlengde garantie) In geval van motorproblemen zal een dealer je dan verzoeken om eerst de software origineel te laten maken en vervolgens bij de importeur een garantieclaim neer leggen.

edit: maar ik zie dat we afdwalen want het ging over Eibach veren :ot::ot::ot:
 

fastpeter

Forumguru
In een woord de eibach set maakt de auto af, ondanks ik de 4x4 tfsi heb is het onderstel daar duidelijk strakker van (ook de demping) dan de dealer auto 140 PK TDI, echter echt duidelijk te week, mijn vorige Skoda octavia 3 RS met eibach via mark was gewoon top.

De superb L&K 4x4 TFSI was op sport net een stap minder strak dan de RS toen echter nu met de aanpassing in 1 woord perfect, zeker nu met combi DCC op sport is hij zoals van ouds met betere demping maar zeker niet te hard (standaard 19 inch) duidelijk geen boot meer op de comfort stand, de demping is dan wel wat week maar niet zo een zwabber gedoe als je een heuvel over gaat.
Nu als ik echt een slechte weg heb zet ik hem op comfort anders altijd de sport stand rijt top zie dit toppic smoelt ook zeer goed: http://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuwe-superb-3-2015-topic.23065/page-104#post-563731

Auto is net iets lager nu als toen op de foto , die was direct na het monteren gemaakt zakt nog een paar mm lager , ik schat +- 0,5 cm

ps wordt tijd voor een mooie meeting in de winter en daarna in het voorjaar om al die mooie bolides weer bij elkaar te zien wat zeggen jullie
 

Tuulster

Forumguru
@fastpeter ; ziet er echt meesterlijk uit, mam!!:dankje:

Ik kan niet wachten, ik heb een afspraak staan voor 2 januari bij @Antera.

Waren er bij jou trouwens geen spacers nodig? waarschijnlijk vanwege 19inch en net iets bredere banden dan op mijn 18inch......
 
Bovenaan Onderaan