Eerste kleine beurt Citigo

cvegreen

Forumguru
Ik heb ook jaren mijn eigen onderhoud gedaan aan mijn auto, tot ik geen weg meer kon met de vuile olie. Ik kon er nergens meer mee weg. Eerst kon dat gratis op het containerpark, daarna moest ik ervoor betalen en daarna kon je alleen nog met firtuur olie er terecht. Dus werd ik verplicht om mijn onderhoud in een garage te laten gebeuren. Bij een onafhankelijke garage geweest daarna. Een paar jaar terug is het vuilverwerkings mechanisme herzien en weet niet of het nu terug mogelijk is om met de vuile motor olie ergens terecht te kunnen of niet.
 
Is inderdaad een moeilijke kwestie.Ik mag alle reparaties aan mijn eigen auto op de zaak doen, dat schilt wel. Er zijn ook wel eens garages waar je voor een paar euro een werkplek kunt huren. Ooit over nagedacht?
 

cvegreen

Forumguru
Dat zou inderdaad wel leuk zijn om zelf het onderhoud te kunnen doen, maar dit is hier geen nederland zunne. Hier lukt dat niet om in een garage te gaan werken voor eigen rekening en een soort huur aan de garagehouder te gaan betalen. Ik heb hier al verhalen gehoord dat jullie banden kopen waar jullie die het goedkoopst kunnen kopen en dan daarna naar iemand gaan en daar dan vragen wat het kost om die banden om je velgen te leggen en zo. Hier hebben wij dat geprobeerd om een trekhaak rechtrstreeks te kopen in de groothandel en dan onze garagehouder gevraagd of hij dit wilde instaleren voor ons en het kon niet zijn. het ging een flinke duit schelen maar de vlieger ging niet op. In Nederland zou dit geen probleem geweest zijn als ik dat hier allemaal lees maar hier in ons kikkerlandje kan dat blijkbaar niet zo makkelijk of zelfs niet zijn.
 

Desperado

Forumguru
Hier maken grossiers al afspraken met garages. Als je ergens banden koopt kun je gelijk kijken waar ze eronder gezet kunnen worden en er zijn zelfs al waar je de banden inclusief montage kunt kopen.
Met de opkomst van internet en de steeds mondiger wordende klant ga je dit steeds meer krijgen.
 
Mijn dealer houdt vast aan de prijslijst van Skoda.nl. De prijslijst is uitgegeven in februari 2014.
Ik mag morgen dus €129,00 neertellen.
Toen ik vroeg naar een verklaring werd de volgende reden opgegeven: een kleine beurt van €99,00.....daar moest geld bijgelegd worden, daar kon men het niet van doen.
Nu vind ik een prijsstijging van ongeveer 30% wel heel veel.....
 

Noord26

Forumguru
Mijn dealer houdt vast aan de prijslijst van Skoda.nl. De prijslijst is uitgegeven in februari 2014.
Ik mag morgen dus €129,00 neertellen.
Toen ik vroeg naar een verklaring werd de volgende reden opgegeven: een kleine beurt van €99,00.....daar moest geld bijgelegd worden, daar kon men het niet van doen.
Nu vind ik een prijsstijging van ongeveer 30% wel heel veel.....

Nogal een vreemde uitspraak dat er bij een beurt van €99,- geld bij moet. Onzin natuurlijk. Zo doet VAGtechniek voor je Citigo een kleine beurt voor €89,-
 

Desperado

Forumguru
Olie, oliefilter en wat controles. Dat kan best voor 99 euro. Maar het zal wel ergens van hogerhand komen.
 

Cordoba

Forumguru
@cvegreen In Nederland kun je ook niet zomaar een garage binnen stappen en een brug huren. Er zijn speciale garages waar hobbyisten/liefhebbers een brug en spullen kunnen huren, vaak per uur of per dagdeel. Vaak zijn er ook nog beheerders/ervaren sleutelaars aanwezig om beginners wat wegwijs te maken. Bij dergelijke garages kun je vaak ook de afgewerkte olie inleveren.

Hier een linkje over dergelijke DHZ-garages. (DHZ - Doe het zelf)
 
Wij werden gister gebeld voor de eerste onderhoudsbeurt , de auto is bijna 1 jaar oud . Alleen hebben we net over de 6000 km gereden . Wanneer zou voor ons nou zoon eerste beurt nodig zijn , 1 X per jaar of de km beurt aanhouden en hoe zal het zitten met de garantie??
 

cvegreen

Forumguru
Als wij anderhalf jaar geleden onze nissan evalia gekocht hebben stond het zwart op wit op het contract dat we na 30000 km of na 1 jaar op onderhoud moesten met onze evalia. Ondertussen is die zaak over de kop gegaan en mochten we van nissan een garage naar eigen keuze aanstellen. De inhoud van ons contract bleef onveranderd, enkel de garagehouder werd veranderd. We vonden het wel jammer dat de zaak nog nissan zelf ons verwittigd heeft op voorhand of kort na het overkop gaan van de zaak. Nu gaan we naar een niet officiele nissan garage voor het onderhoud, reparatie's in garantie moeten wel door een erkende nissan garage gedaan worden.
 

Antera

Donateur
Heb het verhaal omtrend het beurtje al vaker gehoord. Prijzen zijn gestegen zeggen ze.

Ik doe ze ook voor minder.
 
Vanmiddag met ames gebeld. De citigo krijgt 1x per jaar een beurt of bij 15000 km , dit is anders als bij de grotere Skoda broertjes. Ook niet onbelangrijk dat deze beurt noodzakelijk is voor de mobiliteits garantie. De kosten weet ik eigenlijk nog niet , ze hebben me niet meer terug gebelt (beetje jammer)
 

CDK

Forumguru
een beurt was 99,- voor een citigo, maar het schijnt dat sommige dealers nu 135,- vragen....
 
Bovenaan Onderaan