Een superb.....Stel je voor ;-)

SVincent

Actief lid
  • 15D7 - Kapot gaande terugslagklep van de nokkenasverstelling van de 1.8 TSI
  • 64B7 - Lekkage, waardoor er onder de voorruit regenwater het interieur instroomt.
  • 94D4 / 94D7 - Vocht in de mistlampen.
  • 2021846/2 - Klapperende basluidsprekers van sound system in de voordeuren.
  • 2023871/1 - Windgeruis bij de achterdeuren.
  • 2027920/1 - Hoog olieverbruik van de 1.8 TSI (OK, deze moet zich bij hogere km-stand nog bewijzen).
  • 2027974/1 - Lekkende panoramadaken.
  • 2028367/2 - Schokkend schakelende DSG-7 in trappen 1-3.
Best een lijstje dus, en ik ben blij dat ik van deze kinderziektes geen last heb.

Interessant lijstje, en ik ben blij dat jij het hebt weten te ontlopen....hoe zorg ik ervoor dat ik dat ook doe? Ofwel: hoe controleer je het of hoe zijn dit soort zaken te verhelpen? Of bij welke jaren zijn ze geconstateerd. (2011 model kopen is gezien het aanbod en prijzen helaas geen optie)
 

CDO

Forumguru
En let even op, er zijn toendertijd ook auto's op voorraad gekomen en in het nieuwe jaar geleverd. Aan de gordels kun je redelijk eenvoudig de "echte" productiedatum achterhalen zonder alles na te hoeven zoeken.

Op de gordels zit een label met een productiedatum van de gordels. Aangezien deze redelijk JIT geleverd worden kun je dan eenvoudig kijken of je een auto hebt die lang op het terrein heeft gestaan van de dealer / importeur voordat ie een kenteken kreeg.....
 

andrehj

Forumguru
@CDO : Dat is nieuw voor mij, en me ook nog nooit opgevallen. Waar vind ik dat label aan de gordel?
@SVincent : Het door mij genoemde rijtje was vanaf MJ 2012 (productie na week 22 / 2011) verholpen. Eerdere auto's kunnen in meer of mindere mate de door mij genoemde problemen hebben (gehad).
 

Joske

Forumguru
Dat label zit op het "vaste" (niet rolbare) stuk van de gordel, dus onderaan aan het borgingspunt. Is me ook al opgevallen op de Faab maar nog niet op de O3, misschien moet ik die nog maar eens stofzuigen dus ;) :D
 

Pendragon

Forumguru
De productiemaand/jaar staat toch ook op het plaatje onder je motorkap? Bij mij tenminste wel. Zal er zo even een foto van maken. Ik heb een Superb van begin 2011 en heb geen enkel probleem uit het lijstje van andrejh maar heb dan ook geen DSG en panoramadak :)
 

Octavia32

Forumguru
Ik heb gisteren ook even op de gordel gekeken en daar kun je inderdaad de datum zien. Je moet wel even een text flapje omhoog douwen want het staat bovenin gedrukt.
 

SVincent

Actief lid
full


Gisteren de nieuwe aanwinst afgehaald!

Hij stond heerlijk te shinen op de nog ongeziene 16" wintervelgen (en viel niet tegen!!)

Nu ik er wat langer in gereden heb als met de proefrit moet ik zeggen:

:yeehaa:WAT EEN GEWELDIGE WAGEN!!!!!!:yeehaa:

En ik kom achter steeds meer leuke snufjes waar ik op het forum wel van het bestaan van las, maar ook nog blijkt dat ze op de auto zitten.

spiegel en stoelgeheugen op sleutel, inklapbare en verwarmde spiegels, neerklappende spiegel bij het achteruit rijden (geniaal die dat verzonnen heeft:thumbsup:)

En moet zeggen, de audio install (ondanks dat het "maar" een swing is) valt me ook in zijn geheel niet tegen! (of ik moet een soundsystem upgrade hebben dat ik nergens kan terugvinden).

Zal er verder niet veel aan gaan versleutelen, misschien nog een setje nieuwe logo's, en een uitbreiding op de radio voor een usb stickje (nu alleen een aux input) en dan houd ik de rest van mijn geld in mijn zak voor het onderhoud:itwasntme:

In ieder geval bedankt voor alle tips en kennis hier op het forum!!:cheers: het heeft me zeker geholpen met de aanschaf.
 
Bovenaan Onderaan