Een superb.....Stel je voor ;-)

SVincent

Actief lid
Hallo allemaal,


Ik ben Vincent, momenteel nog in het bezit van een auto van franse makelij maar aan het kijken naar een waardige opvolger (maar das al snel ;) ). Vanwege uitbreiding en verkorte woon/werkafstand nu aan het kijken naar een Superb, met name de 1.8 TSI heeft mijn aandacht.


Tot nu toe altijd nieuwe auto’s gekocht maar deze valt nieuw een beetje boven budget.


Dus op voor een gebruikte, met alle risico’s van dien.


Ik hoop hier wat tips op te pakken over waar op te letten.


Alvast bedankt voor jullie hulp!


Groeten!


Vincent


Ps. Mijn vader rijd een Yeti met volle tevredenheid en een vriend van me is al met zijn 2e Octavia bezig. Uit die hoek alleen maar positieve verhalen.
 

CDK

Forumguru
@SVincent welkom op het forum en bedankt voor het voorstellen!
succes met je zoektocht, heb zelf ondertussen m'n 2e Superb, eenmaal in gereden wil je geen andere auto meer, dus bezint eer ge begint :D
 

ertromp

Forumguru
Welkom! Olieverbruik is een aandachtspunt voor de 1.8TSI. Heb je de combi of sedan op het oog?
In welk bouwjaar zoek je?
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb ook mijn tweede Superb. De eerste was ook een 1.8Tsi. Heerlijke auto. Verbruik olie is redelijk aan de hoge kant. Mijn DSG was niet aangepast en had wel eens wat kuren, voor met de schakelmomenten, maar daar is wel wat aan te doen met een beetje geld ;) succes met zoeken en gewoon vragen als je info of onze mening nodig hebt. We helpen graag!
 

SuperBeeb

Forumguru
NOOOOIT aan beginnen. Koop liever een Audi of VW.
Weet nog een mooie Passat V6 te staan in Oud-Beijerland. :D
 

Bakkertje

Forumguru
Welkom hiero en zoals @Corné de Kluijver al aangeeft er gaat weinig (betaalbaars) boven een Superb.
Vorig weekend nog bij een VW-Audi-Skoda dealer geweest en via VW, Audi (snel klaar met die prijzen) toch weer bij Skoda aangekomen. Lang verhaal kort, we gaan weer voor een Superb..
Als je privé gaat kopen is het handig om te weten dat de nieuwe Superb in maart aangekondigd wordt in Genève. Dat gaat wat doen met de prijzen van de Superbs die nu nog in de showroom staan, probeer daar je voordeel mee te doen ;)
Zelf wil ik toch proberen te rekken tot het nieuwe model er is om dan ook voor het nieuwe model te gaan..
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Vincent.:bloemen:Wat het risico met gebruikte auto's betreft ben ik het niet met je eens. Bij mijn allereerste nieuwe auto strandde ik al onderweg van de aflevering door de garage onderweg naar huis (bleek later een relais met kuren), en bij de 2e nieuwe auto ben ik zo'n 100 keer binnen de garantie teruggeweest naar de garage (waar o.a. de km-teller tot 2x toe is vervangen). Bij een gebruikte auto kun je proefrijden in het exemplaar dat je koopt, en kun je die ook laten keuren, bij een nieuwe auto moet je maar afwachten welk exemplaar er in je maag wordt gesplitst.
 

andrehj

Forumguru
Zelf wil ik toch proberen te rekken tot het nieuwe model er is om dan ook voor het nieuwe model te gaan..
Juist als je privé gaat kopen is dat niet zo verstandig. In de eerste paar jaar worden bij een nieuw model toch altijd de kinderziektes er uit gehaald. Zelf heb ik in 2008 bewust de koop van mijn S2 uitgesteld tot 2011 en daarvan geen spijt gehad. Dit heeft mij de volgende kinderziektes bespaard:
  • 15D7 - Kapot gaande terugslagklep van de nokkenasverstelling van de 1.8 TSI
  • 64B7 - Lekkage, waardoor er onder de voorruit regenwater het interieur instroomt.
  • 94D4 / 94D7 - Vocht in de mistlampen.
  • 2021846/2 - Klapperende basluidsprekers van sound system in de voordeuren.
  • 2023871/1 - Windgeruis bij de achterdeuren.
  • 2027920/1 - Hoog olieverbruik van de 1.8 TSI (OK, deze moet zich bij hogere km-stand nog bewijzen).
  • 2027974/1 - Lekkende panoramadaken.
  • 2028367/2 - Schokkend schakelende DSG-7 in trappen 1-3.
Best een lijstje dus, en ik ben blij dat ik van deze kinderziektes geen last heb.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan