Dreunen en deinen combi bij verkeersdrempels

ljo13

Lid
Hier ook hetzelfde probleem: een krakend geluid bij het op en af-rijden van drempels. Ook heb ik het gevoel dat het sowieso niet echt goed zit met de ophanging. Op wegen met kasseien of andere oneffenheden deint hij als een gek. Toch iets wat ik bij mijn vorige wagens nooit gezien heb.

Hij moet volgende week naar de dealer voor zijn eerste onderhoud op 30.000 km dus ga ik ze hier ook eens naar laten kijken. Benieuwd wat ze gaan doen.
 
H

hans oet twent

Dat deinen merkte ik ook bij een proefrit. Ik vond dat ver beneden peil. Stel dat het toch de Superb moet gaan worden dan wordt het zeker één met het Dynamic Chassis Control. Of dat alles oplost geen idee.
 

ertromp

Forumguru
Even off topic....ik heb vim werkend met een hardware aanpassing (kufatec). Tv, Video en mirrolink werkend complete mirroring van mijn Lg G4. Gebruik Igo Nextgen van mijn Lg als navi, helemaal top.
Off topic :nailbiting: €149,- voor de VIM vrijschakeling
Dat had een @Antera of ik of een nadere VCP'er een stuk goedkoper voor je kunnen doen
 

Sonck

Lid
ben ik tevreden dat ik de rough roud vering genomen heb !
van deinen heb ik totaal geen last zelf niet bij serieuze verkeers drempels :)
de hardere progresieve veren in combinatie met de stugere demping is gewoon heel goed op de Belgische wegen in heel het land
ook bij sportief rijden lig ik echt lekker vast op de baan , veel beter in mijn ogen dan de standaard veren met DCC !
die voelt in sport stand misschien strakker aan maar de standaard veren zijn gewoon te slap en iets teveel op comfort gericht

en met dat hij ietsje hoger staat is er gewoon weg meer veerweg en extra voordeel is dat get makelijker instappen is

dus mijn volgende zal ook een rough road vering hebben en geen Nibomat want die heeft voorraan toch jog de zachte veren zitten ....
 

Sonck

Lid
@Sonck : Omdat je deze optie erg weinig ziet: Zou je een plaatje van het zijaanzicht van je S3 willen posten? Ik ben wel benieuwd hoe een S3 met dit verenpakket eruit ziet namelijk.

@andrehj : ok ik zal enkele foto's posten , als hij morgen een grondige poetsbeurt gehad heeft :)
hij staat wat stoerder op zen poten en dat staat de SIII wel
is denk ik de vering van de allroud versie van de audi A6 maar dat weet ik niet zeker
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik vindt dit toch wel heel stoer staan die paar cm hoger.
Dat hele lage veren en die super platte banden maken een normale straat auto echt niet mooier maar smaken verschillen.
 

Superbst

Senior Member
Zo hierbij enkele foto's van de SIII met Rough Road vering, die iets hoger op zen poten staat
Thx, dit is natuurlijk wel op een donkerkleurige wagen (waarbij de ruimte id wielkast sowieso minder opvalt), ben benieuwd hoe de RRP er gaat uitzien op mijn Moon White...
 
Ik vind het wel stoer staan. Vind ik bij een verlaagde S3 ook trouwens. Alleen moet je bij laag echt een mooie set 18" of 19" velgen hebben. Bij de Stratos velgen zou ik het niet overwegen. Een tandje omhoog vind ik juist wel mooi staan met de Stratos velgen.

Ik zie kansen voor een "Superb Allroad". Uiteraard met kunststof wielranden, bodembescherming en 4x4. Zou best een stoere verschijning kunnen worden
 

Antera

Donateur
Ik vind het persoonlijk ook niet de schoonheidsprijs verdienen. heb er hier ook een keer een gezin. Het is een gek gezicht alsof de transportblokken er nog onder zitten. Ik zou idd dan ook de lijsten verwachten om dan een all-road idee te krijgen
 

Tuulster

Forumguru
van deinen heb ik totaal geen last zelf niet bij serieuze verkeers drempels :)

ook bij sportief rijden lig ik echt lekker vast op de baan.

Ik ook niet hoor en ik lig ook "lekker vast op de baan" :D maar dan met Eibach verlaging en 18inch:jaja:

Sorry, ik vind die ENORME ruimte in de wielkasten geen schoonheidsprijs verdienen. :nono:

Sorry.....:bloemen:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sonck

Lid
Gelukkig verschillen de smaken :)
Als je erin zit zie je de wagen niet en is het gevoel en rijgedrag en voor mij belangrijker!
Als je 100.000 km / jaar Bolt waarvan 30.000km met aanhangwagen en evenveel km's in de Ardennen dan ben je blij dat die RRP eronder zit :)

Ik vind het mooi en dat is wat teld :)
Hopelijk hebben ze in 2 jaar effectief een echte allround versie ... Maar ik vrees dat het even kan duren omdat er eerst voorrang gaven aan de Kodiaq ...
 
Bovenaan Onderaan