Dreunen en deinen combi bij verkeersdrempels

Mijn combi geeft een enorme dreun bij het oprijden van verkeersdrempels als dit iets sneller gebeurt. Bij het afrijden deint z'n kont dan weer een 2-tal keer na.

Een kennis heeft met zijn sedan deze problemen niet.

Beiden hebben het klassieke onderstel.

Is dit eigen aan de combi? Zijn er nog mensen die dit hebben? Is dit al bij iemand erkend door Skoda? Is het dan ook opgelost?

A propos, kraken van de ophanging stel ik ook meer en meer vast.
 

RefleCs

Forumguru
Het probleem speelt ook op zonder de verlaging. Met de verlaging werd het erger. Gelukkig is daar nu een oplossing voor. Helaas wordt het veergedrag van de standaard veren, zoals zoveel zaken, afgedaan als producteigenschap. Maar ik zou het sowieso melden als onacceptabel bij je dealer.
 
Het kraken is bij mij opgelost bij de beurt. Helaas zijn we nu 2800 km verder en is het ook weer terug. Deze dealer heeft het nog niet gehad over producteigenschap. Ze zijn meer van het invetten als universele oplossing....
 

Dietercaus

Nieuw lid
Ik heb het ook aangekaart bij de dealer bij men onderhoud gisteren , vele s3 rijders met deze klachten . Maar nog niet erkend hoe meer mensen erover klagen hoe groter de kans dat het erkend wordt , maar ja België is niet PON maar d'Ieteren
 

Schep

Forumguru
Ze zijn meer van het invetten als universele oplossing....
:maakmegek:
Die ken ik ook, ja.

"We hebben alle rubbers van de voorwielophanging ingevet, zou opgelost moeten zijn"
"We hebben alle onderdelen van het panoramadak ingevet, zou opgelost moeten zijn"
"We hebben de rails van de rollo ingespoten, zou opgelost moeten zijn"
 

MarsMars

Senior Member
:maakmegek:
Die ken ik ook, ja.

"We hebben alle rubbers van de voorwielophanging ingevet, zou opgelost moeten zijn"
"We hebben alle onderdelen van het panoramadak ingevet, zou opgelost moeten zijn"
"We hebben de rails van de rollo ingespoten, zou opgelost moeten zijn"
Bij mijn Peugeot 508 was dat ook de oplossing, alleen daar werkte die oplossing tot einde lease contract 4 jaar later.
Dus zo gek is het niet. Denk dat het vet van VAG andere producteigenschappen heeft :deuk:
 

MrEdge_

Forumguru
@Timme1603: ik zou een testrit laten doen met een monteur erbij. Het is bekend dat de vering van de Superb geen stevige variant is, maar de problemen die je beschrijft doen zich voornamelijk voor bij verlaagde Superbs. Veel forumleden zijn na verlaging terug overgestapt op de originele veren.
 

reinierh

Senior Member
Ik moet zeggen, dat nadeinen heb ik ook gemerkt bij de proefrit. Dit was eerder voor mij een reden om geen Passat te nemen (voor de peug.) Toen ik de auto uiteindelijk kreeg viel het 200% mee. Ik denk dat de Nivomat op de achterkant hierbij heeft geholpen..
Ik vindt het in ieder geval minder storend dan tijdens de proefrit. (Iets wat ik over het StartStop systeem niet kan zeggen. Daarvoor moet VW eens langs bij PSA.)
 
D

Deleted member 24002

het dreunen word veroorzaakt door onderstaande volgens het forum briskoda en is een groot probleem

The rattling noise in the rear depends on a faulty casting of the wishbone bushings.



In a certain period of manufacturing, there were bubbles of air in the rubber mixture, which can give a rattling noise in the rear.

The fault only affect cars with adjustable DCC chassis, and only during a certain period of manufacturing.

Skoda has now developed a new type of bushing to solve the issue. The new bushings have a green, yellow or blue marking on them.

You take away the wishbones in the back, pressing out the faulty bushings and replace them with new ones. After this, the car's wheel angles are adjusted.

It's part number 3 in the picture below that is replaced.

You loosen the bolts 4, 5 and 6 to have the wishbone free. Screws number 4 is adjustable to be able to change the rears toe-in. Therefor, a wheel angle adjustment is needed.



37xxrqq.jpg


dit is door de dealer op te lossen maar is een uitgebreide ingreep.

Zoek maar eens op hun forum en het regent klachten......hierover. ik heb mijn dealer reeds verzocht dit op te lossen.
 
D

Deleted member 24002

vw heeft er ook last van:

Prior to my current car I had a 13 plate Golf GTI with DCC. It had exactly this problem and over two years of ownership VW could never fix it. There was always some new part in the pipeline that would sort it out, but it never materialised. Gave up on it in the end and it was one of the reasons I sold the Golf.

hier de link naar de topic:
http://www.briskoda.net/forums/topic/384277-noise-in-rear-suspension/
 

MrEdge_

Forumguru
het dreunen word veroorzaakt door onderstaande volgens het forum briskoda en is een groot probleem

The rattling noise in the rear depends on a faulty casting of the wishbone bushings.



In a certain period of manufacturing, there were bubbles of air in the rubber mixture, which can give a rattling noise in the rear.

The fault only affect cars with adjustable DCC chassis, and only during a certain period of manufacturing.

Skoda has now developed a new type of bushing to solve the issue. The new bushings have a green, yellow or blue marking on them.

You take away the wishbones in the back, pressing out the faulty bushings and replace them with new ones. After this, the car's wheel angles are adjusted.

It's part number 3 in the picture below that is replaced.

You loosen the bolts 4, 5 and 6 to have the wishbone free. Screws number 4 is adjustable to be able to change the rears toe-in. Therefor, a wheel angle adjustment is needed.



37xxrqq.jpg


dit is door de dealer op te lossen maar is een uitgebreide ingreep.

Zoek maar eens op hun forum en het regent klachten......hierover. ik heb mijn dealer reeds verzocht dit op te lossen.
Dit gaat over auto's met " adjustable DCC chasis", iets dat de TS niet heeft. De klacht die erbij hoort is een krakend geluid in de achtervering.
Het is een bekend probleem en bovenstaande oplossing is bij mij al uitgevoerd, maar zonder merkbaar verschil.
 
D

Deleted member 24002

Even off topic....ik heb vim werkend met een hardware aanpassing (kufatec). Tv, Video en mirrolink werkend complete mirroring van mijn Lg G4. Gebruik Igo Nextgen van mijn Lg als navi, helemaal top.
 
D

Deleted member 24002

Wat wel duidelijk is dat de temperatuur 1 van de veroorzakers is. Sommige zijn positief over de aanpassing, anderen wat minder.
Ik laat de aanpassing in elk geval doorvoeren. Dit omdat ook alles uitgelijnd gaat worden en dit, volgens iedereen op briskoda, ten goede komt van de rij-eigenschappen.

let's wait and see...
 

Level42

Forumguru
Heb sinds het wat kouder is ook krakende veren/rubbers of whatever als ik over drempels rij. Standaard 1.6Tdi. Ga de dealer mailen...dit kan echt niet bij zo'n auto....
 
Het kraken is bij mij ook weer terug. Zo'n 3000km weg geweest na het invetten bij de beurt. Had ook niet verwacht dat dit een oplossing was voor de volgende 30.000 km.

Gaat binnenkort terug voor de acc. Dan dit ook maar weer aangeven
 
Bovenaan Onderaan