Dodge Caliber budget amerikaan?

Beste Mensen,

Ben in de orientatiefase voor een nieuwe auto en ben nog steeds zeer onder de indruk van de nieuwe Octavia.
Ook gaan kijken naar de Dodge Caliber vanwege de reeds genoemde Prijs / Kwaliteitverhouding.
De dealer gaf aan net zoals Dodge zelf, dat de dieselmotor geen commonrail is van Daimler Chrysler maar een Pompverstuiver van Volkswagen (jawel de 140 pk). Verder moet ik zeggen dat dez Amerikaan dus inderdaad plastic fantastic is. ook het weggedrag was niet om vrolijk te worden. Vlak neigeing tot uitbreken bij wat feller bochtenwerk. Was snel genezen van het idee
Heb de nieuwe Octavia gehad als leenauto voor mijn Huidige auto (Rover 45) en was meteen verkocht. gouden zet van mijn dealer;.
 

RSTDI

Actief lid
Ja zo als Veffie@ al schreef de diesel techniek is hetzelfde als onze 2.0 tdi gewoon bij VW ingekocht.
Toch wel leuk om het eerste verhaal van JC 1978 te lezen over de motor kwaliteiten terwijl in zijn eigen auto dezelfde motor zit.
smile.gif
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Veffie</font><hr />


De dealer gaf aan net zoals Dodge zelf, dat de dieselmotor geen commonrail is van Daimler Chrysler maar een Pompverstuiver van Volkswagen (jawel de 140 pk).

[/ QUOTE ]

Dan heeft de dealer het mis..
grin.gif

Hij was in ieder geval veeeeeeeeeeeeeeeel stiller dan mijn VAG diesel. En op autoweek staan andere compressieverhoudingen en een ander koppel?!
 

Olaf

Lid
Dacht het niet.

Het kan zijn dat er wel iets aangepast wordt aan het management, maar het is wel degelijk de 140pk van VW.

Dat ie stiller is kan liggen aan geluidsisolatie.
 

LenK

Forumguru
Cilinderinhoud/boring/slag zijn exact hetzelfde, als het dan hetzelfde blok niet is.
Als Dodge het blok heeft aangepast dan hadden ze dat beter niet kunnen doen (minder koppel en bij een hoger toerental) of het moet vanwege voldoen aan nieuwere emissie-eisen zijn.
 
Wat ik nou hoor is wat kritiek op het rijgedrag van Dodge, maar kraak Dodge maar niet te veel af, want de Dodge Viper is alom bekend om z'n snelheid, maar ook de wegligging is niet niks. (wat wil je ook met een auto waarvan het zwaartepunt extreem laag ligt)
En ook de Dodge Charger was goed bekend, alleen had die weer een wegligging van niks, maar dat was ook ene muscle car (verre van aerodynamisch trouwens).
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Sandertjuh</font><hr />

Wat ik nou hoor is wat kritiek op het rijgedrag van Dodge, maar kraak Dodge maar niet te veel af, want de Dodge Viper is alom bekend om z'n snelheid, maar ook de wegligging is niet niks. (wat wil je ook met een auto waarvan het zwaartepunt extreem laag ligt)
En ook de Dodge Charger was goed bekend, alleen had die weer een wegligging van niks, maar dat was ook ene muscle car (verre van aerodynamisch trouwens).

[/ QUOTE ]

Ik heb ook niet in een Dodge Viper gereden helaas....
 
Bovenaan Onderaan