De nieuwe Seat Leon ST

ertromp

Forumguru
De Leon HB vind ik echt een mooie auto. Zou voor mij het overwegen waard zijn als opvolger van m'n Octavia
 

hemi24

Forumguru
De lijnen van de Leon ST zijn misschien mooier, maar qua ruimte legt hij het domweg af tegen de O3C.
't is maar net wat je voorkeur heeft.
 

Rallye

Forumguru
Dat hangt er wel vanaf waar je die ruimte nodig hebt. De OIII is wel erg lang, wat met parkeren een probleem kan zijn. Ook vind ik de OIII RS erg duur geworden, zeker als je PDC voor en achter wilt (OT: kan niet meer volgens de configurator?).

Het verschil tussen de OIII en de ST zit hem met name in de wielbasis, en vooral in de ruimte op de achterbank. Als ik de Leon ST vergelijk met mijn OII is de ST even lang en is de kofferruimte even groot. Omdat ik (cq mijn echtgenote die bij haar werk zeer krappe parkeerplaatsen heeft) geen grotere auto wil en de ruimte achterin nu in de OII en dus ook in een ST groot genoeg is voor de kids, zou de ST voor mij een prima keus zijn. Het uiterlijk van de ST is wat vlotter dan dat van de OIII, ook een pré. Nu nog een betaalbare ST FR of Cupra........
 

Joske

Forumguru
de FR versie:

2014-SEAT-Leon-ST-Cupra-rear-side_1879.jpg


2014-SEAT-Leon-ST_Cupra_58.jpg


2014-SEAT-Leon-ST-Cupra_rear-side_6048.jpg


2014-SEAT-Leon-ST-Cupra-7.jpg
 
Laatst bewerkt:

rudolfi

Forumguru
Heb 4 leons gehad van de 1m in topsport uitvoering en daarna 3 leons 1p waarvan de laatste een knalrode van het facelift model dat waren mooie Leons. Vind de huidige Leon persoonlijk geen mooie auto.
 

Spector

Forumguru
Voor de RS heb ik drie jaar mogen genieten van een Leon FR, klasse auto en nooit problemen mee gehad.
De Octavia nu komt mij wat degelijker en steviger over en dat bedoel ik qua rijgedrag. Ondanks dat de ST
er goed uitziet ( weet niet of er een FR versie is ) zou ik nu als ik weer mocht kiezen toch weer voor een Octavia gaan.
 

emilio3333

Forumguru
Die shop van de Cupra ST klopt al niet.
De Cupra in coupe en HB uitvoering heeft geen andere bumpers dan de gewone uitvoeringen.

Een ST in FR uitvoering zie ik al regelmatig rijden en is gewoon een hele dikke station.
 

emilio3333

Forumguru
Trouwens het blijkt dat er een keuze mogelijkheid van navigatie systeem gaat komen heel erg binnenkort. Bron MotorTalk.de Seat forum. Schijnt al op de Oostenrijkse site configureerbaar te zijn en is in het Duits:

Navigationssystem PLUS EUR 1.818,41



6,5" Farbdisplay (Touch Screen)
Auflösung 800 x 600
10 GB Festplatte
MP3/WMA Wiedergabe
USB & Aux-In-Eingang
CD/DVD-Laufwerk
2x SD-Karten Eingang
Bluetooth Verbindung
Mirror Link
Wifi Audio Streaming
SMS verfassen & lesen
Bild- & Videoanzeige
SEAT Ecotrainer App
SEAT Sound System 135 W
10 Lautsprecher inkl. Subwoofer
Sprachsteuerung (auch für Navigation)

3,5" MFA Farbdisplay

inkl. Kartenmaterial Europa (SD Karte) (Albanien, Andorra, Balearen, Belgien, Bosenien-Herzegowina, Bulgarian, Dänemark, Deutschland, Estland, Finnland, Frankreich, Gibraltar, Griechenland, Großbritannien, Irland, Island, Italien, Kosovo, Kroatien, Lettland, Lichtenstein, Littauen, Luxemburg, Malta, Mazedonien, Moldawien, Monaco, Niederlande, Norwegen, Österreich, Polen, Portugal, Rumänien, Russland, San Marino, Serbien Montenegro, Slowakei, Slowenien, Spanien, Schweden, Schweiz, Tschechien, Ungarn, Ukraine, Vatikan, Zypern)

Vooral de mirrorlink optie is interessant, kun je je eigen navigatie app van je telefoon streamen naar het scherm.
Is schijnbaar alleen mogelijk i.c.m. het Seat Soundsystem.

Wellicht dus ook straks in de Octavia.
 

kansberg

Forumguru
Vind de Leon ST een bijzonder fraaie auto. Maar dat vind ik ook van de OIIIC. En omdat ze technisch vrijwel identiek zijn, zou ik, in het geval dat, toch voor de OIIIC gaan. De ruimte spreekt mij erg aan en de Leon ST is nu eenmaal kleiner (zoals iedere andere auto in dit segment :maakmegek:).

Vind trouwens dat er momenteel veel fraaie combi versies zijn in deze klasse. De 308 bijvoorbeeld, of de Astra....de Focus 2015 met z'n AM neusje... Maar.....zoals gememoreerd, allemaal kleiner. En als je zo als wij met z'n tweeën bent en vrijwel nooit iets hoeft te vervoeren is die ruimte heel erg welkom :pieker:.
 

Gizzmo

Forumguru
ik vind de Leon ST niet mooi, als HB is die wel leuk voor de jongeren onder ons, speels autootje, maar mocht kiezen en heb Octavia gekozen, zoals minimaal 85% bij ons op de zaak. Vond hem krap overkomen van binnen, opgesloten zeg maar.
 
Bovenaan Onderaan