De nieuwe Seat Leon ST

Havana

Forumguru
En wat vinden we van de nieuwe Seot Leon ST?

new-seat-leon-st-exterior-06.jpg


Ik ben absoluut geen SEAT fan maar ik moet zeggen: dit vind ik toch wel erg mooie bak. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind 'm zelfs mooier dan een O3. Sterker nog, MOCHT ik een leaserijder zijn (dat ben ik niet) dan zou ik deze misschien wel prefereren boven de 03.

Nu realiseer ik me dat ik de knuppel in het hoenderhok gooi door dit op een Skoda-forum te plaatsen maar ben oprecht benieuwd naar jullie mening ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, hh moderatoren, dit lijkt me een overduidelijke sollicitatie naar een permanente ban met onmiddellijke ingang.

Zonder gekheid, hij spreekt mij ook wel aan en heb er ook wel naar gekeken bij het orienteren op een nieuwe auto. Maar werd mij toch wat te prijzig (met dsg)
 

Havana

Forumguru
Klopt, op de foto ziet er de kont er nogal lomp uit, beetje zoals de nieuwe Laguna (waarvan ik de kont ook niet mooi vind).

In het echt valt het mee, moet ik zeggen.

3102102855192_.jpg


seat-leon-st-9756.jpg


7STJ94_6.jpg
 

peterrapid

Forumguru
Ik heb een Seat van het vorige model en vond die supermooi en deze vind ik net wat minder van design, hij is niet meer warmbloedig en rond. Het Spaanse design is eruit voor mij. Voor de rest op gebied van prijs is hij heel interessant en zoals ik enkele mensen al gehoord heb rijdt hij ook zeer goed.
 

TL@

Forumguru
Vanbuiten vind ik hem mooier dan een O3 maar het interieur is een afknapper, zeker die kleine gps zou voor mij een reden zijn om hem te laten staan (wij mogen geen Seat leasen, dus ben hem niet in het echt gaan bekijken)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb de Skoda Octavia altijd fraaier gevonden dan een Seat Leon of Toledo. Met name het interieur van de vorige Leon vond ik vreselijk. De huidige heb ik niet in gezeten (maar vind de Navi nu al niet zo mooi), qua uiterlijk toch liever een Octavia.

Ik vind Seat niet echt een identiteit hebben. Wat hebben ze nu weer met de Toledo gedaan? Ik dacht dat ze na het busjes model wel het licht zouden zien. Ik ga niet eens beginnen over wat ze nu met de Exeo van plan waren... Anyway just my 2 cents over Seat.

Met Bugatti, Bentley, Porsche, Lamborghini, Audi, VW & Skoda heeft VAG genoeg keus voor ieder.
 

Havana

Forumguru
Seat is dan ook het zorgenkindje binnen VAG. Het is een bleeder; merk draait al jaren verlies. Denk dat dit vooral ligt aan de onduidelijke identiteit. VW is het generieke, middle of the road merk, Audi premium en Skoda value for money maar Seat..? Ik geloof dat ze Seat willen positioneren als het sportieve merk maar dit komt m.i. niet of nauwelijks tot uiting.
 

Joske

Forumguru
her en der een vouw in het koetswerk en hop je hebt een sportieve auto :lezen:

(dat blijkbaar "in" is aangezien ze het bij de O3 ook gedaan hebben, in de kofferklep :pieker: )

de laatste foto (in profiel) bevestigt alleen maar het feit dat ik dit geen mooie auto vind, gelukkige dat smaken verschillen ;)
 

Darkside

Forumguru
Heb ook een tijd gekeken naar de leon. Want ik vind hem er super uitzien. zeker in het grijs met de performance velgen. Ik was bang dat hij niet veel ruimte bood. Maar 587 liter bagage ruimte is niet onaardig (toch 7 meer dan ik nu heb). En ook de ruimte op de achterbank viel niet tegen.

Wat wel tegenviel is het interieur. Het ziet er echt een stuk beter uit dan de 2e generatie.
En de tellers zien er ook goed uit alsmede de BC die wat meer kleur heeft.
Maar het kleine navi scherm is voor mij toch een showstopper. Werkt traag, lage resolutie en had het gevoel liever bij mijn oude columbus te blijven dan deze "upgrade" Daarbij vond ik het interieur op andere plekken ook gewoon minder. Meer blootgestelde plastics. En dat grote gat zonder afdekklep vond ik ook een verkeerde bezuiniging.

Nog steeds als ik hem zie denk ik toch van wow, zeker met de LED DRL's. Maar toch blij dat ik hem niet gekozen heb als opvolger van mijn o2
 

Desperado

Forumguru
Mooie wagen, mooier als de O3 idd. Durf ik wel te zeggen, ben toch geen Skoda rijder meer. :maakmegek:
Maar die kont.....lijkt veel te veel op de kont van een Renot zoals al gezegd.:lezen:
 

Noord26

Forumguru
Leon vind ik zeker een geslaagde auto. Zo ook de Ibiza ST. Zet die maar eens naast een Fabia Combi (mijn dealer heeft bij merken). Dan is een Fabia maar een afzichtelijk 'hok'. En dat is terwijl ik hem zelf ook heb gereden.
 

Falcon

Donateur
Bevalt tot nu toe prima en door dat haast niemand hem heeft in het Noorden, leuke reacties en blikken.

Interieur met witte led verlichting, chrome randje, dorpellijst verlichting etcetra lekker sportief.

Achterbank bied voldoende ruimte en de kofferbak (hb) heeft mij nog niet doen terug verlangen naar een station.

De lage daklijn en verlaagt onderstel en sperdiff is 1 groot feest in de bochten.

1 nadeel, je wil als maar ritjes maken.

En dan heb ik het nog niet eens over een FR of non-eco-diesel model!
 

emilio3333

Forumguru
Ben zeer tevreden met mijn Leon.:D
Dit is mijn 3e al. Hiervoor 2x een 1P gehad. Pre facelift en facelift model.
De 5F is echt een hele dikke stap vooruit.

Identiteit van Seat is inderdaad wat onbekend. Toch wil het merk de sportieve kant niet op. En het merk zit in in de lift met de verkopen al enige tijd. Nog steeds niet breakeven maar het gaat goed vooruit.

Toch vind ik Seat net even wat spannender dan Skoda. Ik vind de Octavia niet lelijk maar wel de nr1 rationele aankoop(=lees saai) van Nederland. Meeste ruimte voor het minste geld. En je ziet zo veel..

Navi is inderdaad niet top. Enige minpunt van mijn auto vind ik.

Toch gaan er komende tijd nog heel wat Leon's (Ecomotive) verkocht worden.
Deze kunnen nog wel op kenteken in 2014 wat de Octavia niet heeft. :tongue:;)
 

Havana

Forumguru
Er is één auto die je vaker ziet dan de O3 en dat is de Mégane. En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dit geen lelijke auto vind. En slecht is ie ook niet.
 
Bovenaan Onderaan