Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske

Forumguru
denk dat dit ook voor brandstofverbruik (en brandstoftoevoer) gekozen is, maar kan mis zijn, Corné zal me wel verbeteren indien nodig :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Daarnaast zal de druk beperkt zijn met een motor die niet uit elkaar is geweest Zonder eventueel de compressie te verlagen wat bij turbo motoren moet gebeuren als die meer dan een hogere druk gaan draaien dan het blok aankan zonder compressieverlaging
 

CDK

Forumguru
@Import Yeti, wat @Joske schreef klopt inderdaad, ik zou bijvoorbeeld met een decompressieplaat kunnen werken, dat kost vermogen, maar daardoor kan je een veel hogere druk draaien, er zit nu al een upgrade hoge en lage druk brandstofpomp op en het is de vraag of het FSI systeem het dan nog kan bolwerken, zeer waarschijnlijk moeten de injectoren vervangen worden voor de versie die in een Audi RS6 zitten én het brandstofverbruik gaat met zo'n 20% omhoog, het is met deze motor mogelijk om 500+ pk's te draaien, maar aangezien het een auto voor dagelijks gebruik is en ik voor de tuning al m'n stinkende best moest doen om in de buurt van de 500km/tank benzine te komen gaat'm dat niet worden. Naar de Cote d'Azur op vakantie en 6 tankstops enkele reis is ook voor mij te gortig. Ik sluit echter niet uit dat deze modificaties nooit zullen plaatsvinden, maar zolang de S2 ons hoofdvervoersmiddel is zeker niet.
 

Cordoba

Forumguru
@Import Yeti zoals ook door anderen al aangegeven: je moet je goed realiseren dat bij het ontwerp van de motor is uitgegaan van een atmosferisch blok, zonder turbo, compressor of iets dergelijks. De compressieverhouding van het blok is daar op berekend, als je dan ineens de lucht gaat vóórcomprimeren (door turbo of compressor), heeft dat allerlei gevolgen, zoals het risico op vroegtijdige spontane ontbranding in de cilinders (terugslag), en bovendien krijgen zuigers, zuigerstangen, krukas enz. veel meer voor hun kiezen, als waar het voor is ontworpen. De compressieverhouding kun je veranderen door óf de kop aan te passen, of zuigerstang en/of krukas aan te passen. Bij een turbomotor is er rekening gehouden met de laaddruk van de turbo, en is dus ook de compressieverhouding van het blok zelf al iets lager.
 

Vanenkelen

Forumguru
Corné, wat ga je nu eigenlijk met het onderhoud doen? Blijf je bij je huidige adres of laat je het vanaf nu bij TVS doen, of is dat niet perse nodig?
 

CDK

Forumguru
@Vanenkelen, ik ben voornemens om dat dubbel te doen, ik ben iemand die z'n beloften graag nakomt. Ik heb bij aanschaf beloofd om onderhoud bij mijn dealer Rijnwoud te doen, zolang als ik de auto heb / tevreden ben over hun service naar mij toe, aangezien zij voor mij een mooie inruilprijs én een mooie korting op m'n huidige auto gegeven hebben en het leven en laten leven in de maatschappij is ;) dus ik wil de longlife beurten om de 30k bij Rijnwoud laten doen en 15k daarna bij TVS voor een algehele checkup, wat dus neerkomt op elke 15k een beurt en dus 1 maal per jaar bij zowel de dealer als bij TVS. Dat worden dus veel stempels in m'n onderhoudsboekje. :D
 

Vanenkelen

Forumguru
@Vanenkelen, ik ben voornemens om dat dubbel te doen, ik ben iemand die z'n beloften graag nakomt. Ik heb bij aanschaf beloofd om onderhoud bij mijn dealer Rijnwoud te doen, zolang als ik de auto heb / tevreden ben over hun service naar mij toe, aangezien zij voor mij een mooie inruilprijs én een mooie korting op m'n huidige auto gegeven hebben en het leven en laten leven in de maatschappij is ;) dus ik wil de longlife beurten om de 30k bij Rijnwoud laten doen en 15k daarna bij TVS voor een algehele checkup, wat dus neerkomt op elke 15k een beurt en dus 1 maal per jaar bij zowel de dealer als bij TVS. Dat worden dus veel stempels in m'n onderhoudsboekje. :D
Kan me ook voorstellen dat je een auto die toch meer richting zijn mechanische grenzen zit vaker moet doen (of wil doen) dan de 30k van de long life beurten. Nette oplossing!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Zoals het er nu uit ziet gaat het morgenmiddag/avond dan toch eindelijk lukken om m'n Superbee op te halen, als het werk enigszins mee zit moet ik voor middernacht Varsseveld kunnen halen :deuk: aan het vervoer er naar toe zal het niet liggen, want Mark aka @Antera zal met z'n dikke O1 RS mij naar TVS brengen :thumbsup: waarvoor dank Mark! :thumbsup:
Dit weekend nog zal ik hier m'n bevindingen posten.

Greetz Corné
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Nee hoor geintje, ik hoop aan het eind van de middag thuis te kunnen zijn, is ook wel eens leuk om te zien hoe m'n vrouw er bij daglicht uit ziet ;) met een beetje mazzel zijn we dan tussen 6 en 7 in Varsseveld 's avonds :)
 

LT83

Forumguru
Nee hoor geintje, ik hoop aan het eind van de middag thuis te kunnen zijn, is ook wel eens leuk om te zien hoe m'n vrouw er bij daglicht uit ziet ;) met een beetje mazzel zijn we dan tussen 6 en 7 in Varsseveld 's avonds :)

Komen jullie op de terugweg even langs Wijchen/Nijmegen om hem te showen...zorg ik voor de koffie ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan