Chiptuning O3 1.6 TDI

Badnews

Senior Member
@Corné de Kluijver yups, de 1.9TDI. Ergens in Huizen laten tunen, geen idee meer waar (5 jaar geleden).
Wat ik vooral relaxed vond was dat de auto gewoon 10% zuiniger werd, en de 1.9 was al redelijk zuining.
Na de problemen (op vakantie natuurlijk) laten terugzetten en auto verkocht (en een lease bak genomen, om van die shit extra kosten af te zijn)

Ik heb niet de 110pk, maar de 105 met DSG (geen idee waarom er geen 110pk met DSG is, al zou ie dan in de hogere bijtelling vallen net als nu)
 

CDK

Forumguru
@Badnews, bij Vtune blijkbaar.... :( Het is een zwakke plek bij dit type auto, maar was je er mee naar VAG Techniek, JD of TVS gegaan was het zeer waarschijnlijk niet gebeurd, alleen die zijn iets duurder, maar hebben ook meer specifieke kennis ;)
 

micky

Forumguru
@Corné de Kluijver, dat zeker, maar de 110 pk is sneller naar de 100 en loopt ook harder, zelfde NM trouwens, gek dat hij dan zuiniger is toch? of zou het aan de dunnere banden en al die andere aanpassingen liggen? waarschijnlijk wel dan.....
 

Badnews

Senior Member
@micky moet bijna wel, ik heb van die brede sloffen eronder, en daardoor goede wegligging.

Maar stel dat ik voor een ECM oplossing ga, duurder enzo, maar hoe makkelijk kan je zoiets verwijderen en werkt dan alles zoals 'eerst'? Auto hoeft niet vaak naar de garage (max 2x per jaar) en als het makkelijk weg te halen is (en daarna terug te plaatsen) zou het voor een redelijk veilige oplossing kunnen zijn.
Alleen door mijn eerdere ervaringen durf ik niet echt meer :)
 

CDK

Forumguru
@Badnews afgelopen zaterdag heb ik bij JD gezien hoe eenvoudig het te monteren en te verwijderen is, er werd zelfs uitgelegd hoe je dat het beste kon doen. Ik voorzie daar absoluut geen problemen in. Na verwijdering / demontage van de box (tie wraps en een paar stekkertjes) is de auto weer origineel zoals voor de opbouw van de powerbox.
 

micky

Forumguru
@micky moet bijna wel, ik heb van die brede sloffen eronder, en daardoor goede wegligging.

Maar stel dat ik voor een ECM oplossing ga, duurder enzo, maar hoe makkelijk kan je zoiets verwijderen en werkt dan alles zoals 'eerst'? Auto hoeft niet vaak naar de garage (max 2x per jaar) en als het makkelijk weg te halen is (en daarna terug te plaatsen) zou het voor een redelijk veilige oplossing kunnen zijn.
Alleen door mijn eerdere ervaringen durf ik niet echt meer :)

Ik sluit me aan bij @Corné de Kluijver , verder:

kijk maar even in dit draadje en met name vanaf de pagina die opent, wil je het hele verhaal lezen, dan even op de eerste pagina beginnen :)

http://www.skodaforum.nl/forum/i/jd-tuning-groep-kortingsactie.22410/page-21
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

fiestaman

Forumguru
Ik heb nu niet heel deze topic van 20+ bladzijden doorgelezen, maar is er voor de 03, 2.0 tdi 150pk al chiptuning mogelijk?

Greetz
 

fiestaman

Forumguru
@fiestaman dat wordt dus rapido naar VAG Techniek ;)

Nja, het is voor mijn schoonbroer eigenlijk. Ook te verkrijgen voor een DSG, is misschien een belangrijk punt om te melden.
Ik heb hem wel gezegd dat het misschien beter is te wachten tot na zijn garantie periode. Nuttig of gewoon doen?

Ikzelf zit met de superb combi 2.0 DSG maar durf het eigenlijk niet aan. Schrik dat "als" ...
Dan zit je met kosten aan de motor of misschien versnellingsbak of ...
 

micky

Forumguru
Ik zeg gewoon doen :)

DSG kunnen ze daar trouwens ook aanpassen daar zou ik even goed over nadenken (lees: doen) altijd beter als het je eigen auto is (nou ja die van je broer dan)
 

Joske

Forumguru
Nja, het is voor mijn schoonbroer eigenlijk. Ook te verkrijgen voor een DSG, is misschien een belangrijk punt om te melden.
Ik heb hem wel gezegd dat het misschien beter is te wachten tot na zijn garantie periode. Nuttig of gewoon doen?

Ikzelf zit met de superb combi 2.0 DSG maar durf het eigenlijk niet aan. Schrik dat "als" ...
Dan zit je met kosten aan de motor of misschien versnellingsbak of ...
is typisch wij Belgen hoor ;)

dat is omdat dat niet zo algemeen ingeburgerd is zoals dat in Nederland wel het geval is. (ik ga er even van uit dat Brussel idd jouw woonplaats/verblijfplaats is? ;) )

Ikzelf ben er (en dat mag je letterlijk nemen) jaren mee bezig geweest om de beslissing te nemen dit te doen of niet.. uiteindelijk neem ik dan de beslissing maar heeft het noodlot er anders over gedacht. (althans voor mijn "vorige" wagen..) De nieuwe wagen zal onder handen genomen worden, dat besluit staat zobiezo vast!
 

andrehj

Forumguru
De DQ200 (DSG 7)) kan tot 350Nm hebben
Dus daar zit de ruimte nog wel :D
Gezien alle versleten koppelingen bij DQ200 bakken (die dus al moeite genoeg heeft met de standaard 250 Nm) ben ik daar in het geheel niet van overtuigd.:nailbiting:
Dat is voor mij ook de reden om mijn 1.8 TSI origineel te laten. Deze presteert met 258 Nm / 186 pk al niet slecht, dus de potentiële tuningswinst was toch maar gering.
 

Race Eend

Forumguru
Gezien alle versleten koppelingen bij DQ200 bakken (die dus al moeite genoeg heeft met de standaard 250 Nm) ben ik daar in het geheel niet van overtuigd.:nailbiting:
Dat is voor mij ook de reden om mijn 1.8 TSI origineel te laten. Deze presteert met 258 Nm / 186 pk al niet slecht, dus de potentiële tuningswinst was toch maar gering.

Alleen heeft het slijten van de koppeling niet met het vermogen te maken , maar met foutief materiaal en verkeerde schakelmomenten. Alleen de 2e koppeling gaat kapot, de 1e koppeling gebeurd nooit wat mee (omdat hij continue vanuit 3kph al in de 2e versnelling staat).
 

micky

Forumguru
en het zou met de nieuwste software nog beter moeten zijn heb ik me laten vertellen, of dat ook zo is weet ik niet..
 
Bovenaan Onderaan