Beschermrooster Airco-condensor achteraf inbouwen. Ervaringen?

Cordoba

Forumguru
Misschien de complete uitsparing voor torx gereedschap na montage vullen met wax, zuurvrije vaseline of iets vergelijkbaars: dan blijft er geen vocht in de kop staan, en heb je minder last van roest. Andere optie is om er wat blanke lak op te spuiten, of met een penseeltje wat verf op te zetten. Voor dat laatste werkt modelbouwverf ook prima: in allerlei kleuren verkrijgbaar, mat of glanzend, geen voorbewerking nodig, en potje met 1 of 1,5 cc verf van Revell ofzo kost ongeveer een euro. Ik heb bijvoorbeeld wat glanzende schroeven in mijn interieur gecamoufleerd met matzwarte verf, maar in het vroeger ook wel gebruikt voor de buitenkant van mijn auto.
 

andrehj

Forumguru
Opvullen met vet of vaseline was idd mijn plan. Dan zou het probleem al aardig opgelost moeten zijn. Schilderen met Hammerite kan ook nog, maar is me te veel werk. Vanavond heb ik nieuwe schroeven en moet het geheel weer in elkaar. Heb geen tijd voor de vele lagen verf.
 

peterrapid

Forumguru
Nu alle gekheid op een stokje ze mogen toch eventjes bij Skoda kijken om wat betere bouten te leveren hoor, op Rapid als je de achterdeur open doet zie je een torx-bout zwart gelakt en die roest ook al (6 maand oud) ... Onderkant of niet zichtbare plaatsen vind ik niet erg als het oppervlakkige roest is maar right in your face :cry: niet zo positief.
 

turboturbo

Forumguru
Bij mijn Octavie zit ie er nu ook op.

Vraag is natuurlijk of dat nog zin heeft na 13 jaar en 190 duizend kilometers.... Hoop dat ie er nog een paar jaar mee volhoudt en misschien nét voorkomt dat ik de condensor komende jaren hoef te vervangen.... Maargoed voor die 7 euro is het natuurlijk een no-nonsense investering!

Montage ging super makkelijk - er is een zee van ruimte tussen de bumper en de condensor waar je van bovenaf zo bij kan. Behalve dat veel lamellen al een beetje verbogen zijn en de bevestigingsclips zich niet zo gemakkelijk laten monteren als bij een nieuwe condensor (weet ik nog van bij mijn Fabia) Ze gaan telkens een beetje scheef of ze passen er gewoon niet meer tussen. Gelukkig kun je ze min of meer overal plaatsen. Voor mijn Octavia I hoefde ik het rooster ook niet op maat te knippen - het paste precies. Voor mijn Fabia moest dat wel.

Vooraanzicht:
rooster1.jpg

Bovenaanzicht:
rooster2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan