Bekerhouders in de Fabia

Canon-Eye

Forumguru
Ik haal onderweg toch regelmatig een bakkie @Canon-Eye, op vakantie (lange autoritten) al helemaal.
Ik natuurlijk ook.
Maar dat drink ik niet rijdendeweg op :nono: - zeker niet op vakantie want dan heb ik sowieso nul haast, maar ook op andere ritten gaat een bakkie toch altijd wel in combinatie met een stop, sanitair of niet...

En dat geldt net zo sterk als we voor vertrek een thermoskan koffie hebben gezet. Om daarvan te genieten wordt er gewoon gestopt - is in alle opzichten veiliger.
 

turboturbo

Forumguru
Ps komt de versnellingspook niet tegen de tray @woutr ?

Dat is bij de Octavia I nl. het geval las ik en derhalve zou die in de Octavia daarom in de din ruimte boven de radio geplaatst moeten worden.
 

Jeroenert

Actief lid
Ik zoek nog steeds. Misschien kies ik toch voor het vervangen van mijn asbak door een enkele bekerhouder. Die vervangt ook het hele deel om de pook.
 

turboturbo

Forumguru
Nou dat is voor 2 tientjes incluis verzending toch geen gekke upgrade....

Wat asbakken en sigarettenaanstekers betreft zijn auto's toch wel heel lang nog standaard zeer uitgebreid voor rokers uitgerust, zeg. Maar een fatsoenlijke bekerhouder ho maar ;)

Zou eigenlijk standaard moeten zijn dat je een opbergvakje hebt, of de keus voor bekerhouder of asbak.
 

Jeroenert

Actief lid
@turboturbo Inderdaad. Heel veel nieuwe auto's hebben wel standaard 2 bekerhouders.
Roken is sowieso smerig, en dat gebeurd al helemaal niet in de auto. Echt zonde van je auto is dat.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou eigenlijk standaard moeten zijn dat je een opbergvakje hebt, of de keus voor bekerhouder of asbak.

Roken is sowieso smerig, en dat gebeurd al helemaal niet in de auto. Echt zonde van je auto is dat.

Rokerspakket is inmiddels toch een optie?
Althans wel ten tijde van de aanschaf van mijn huidige Fabia. Weet niet meer wat het kostte (iets van €30 meen ik) maar dan zat er een losse asbak-inzet in de bekerhouder en een echte aansteker (in plaats van het stofdopje) in het stopcontact.




En die aansteker kon je dan in voorkomend geval weer gebruiken als extra achteruitrijlicht - maar niemand rookt in mijn auto... :D )
 

turboturbo

Forumguru
Oke nou ben blij dat dat soort dingen veranderd zijn de laatste jaren.
Ik ben niet anders gewend dan altijd een asbak tot m'n beschikking te hebben in de auto's waar ik heel m'n korte leven tot nu toe in heb gereden (tot aan m'n huidige Octavie aan toe) waarin weer een levensgrote asbak gemonteerd zit :)
 
Ik probeer zoveel mogelijk buiten de auto te roken maar soms beland ik wel eens in zo'n file.... dan toch maar airco even uit, raampje open en met 10km/h laten rollen en een sigaretje doen.

Maar ik ben eigenlijk best geïnteresseerd in de bekerhouder op de plek van de asbak... aangezien daar nu wat kleingeld in ligt. Mocht iemand er ergens een tegen het lijf lopen, mij zou je er blij mee kunnen maken (zolang ik er zelf nog geen heb gevonden).
 
Bovenaan Onderaan