Bekerhouders in de Fabia

Jeroenert

Actief lid
Ben ik de enige die het vreemd vind dat er maar één bekerhouder in de auto zit? Namelijk achter de handrem.
Nu weet ik dat het afhangt van het uitrustingsniveau maar ik vraag me af of mensen hier aftermarket andere houders hebben geïnstalleerd en waar je die dan vandaan hebt.

Na een zoektocht staan hier 4 opties (vanaf de derde post) http://reallymeansounds.com/forum/threads/wanted-fabia-drinks-holders.145990/

Wellicht heeft één van jullie hier ervaring mee. Alle modellen zijn erg moeilijk te vinden op eBay en andere websites.

Daarnaast zijn er ook de houders die aan de zijkant in de middenconsole zitten maar die zijn erg duur en fragiel heb ik gelezen dus die heb ik liever niet.
 

naapoo

Nieuw lid
Rechts van de radio (althans bij die van mij) een sleuf in druken en dan komt de bekerhouder tevoorschijn.
 

turboturbo

Forumguru
Klopt @Ridley , is een topic van te vinden hier op het forum. Het is een prachtig design en heel grappig bedacht de uitklapbare bekerhouder naast de radio in de midden console. Echter alleen geschikt voor formaat automaat bekertjes en dat gebruik ik niet (wel thermosbeker, blikje of flesje) dus veel nut had ik er niet van.

Helaas niet zeer duurzaam gebleken. Ik had 'm splinternieuw gekocht (laten importeren uit ik dacht Tsjechië) voor een forse prijs (ruim 60 euro als ik me goed herinner) en na een tijdje ging die al stuk terwijl ik 'm nauwelijks gebruikte. Heb 'm toen zelf gerepareerd (is ook een topic van hier) en daarna verkocht omdat ik mijn Fabia ook verkocht. Bij de 2e eigenaar heeft ook geen lang leven beschoren weet ik.... :(

Het is echt irritant dat er standaard zulke beroerde plekken bedacht zijn voor de bekerhouders (achter de handrem idd en in de klep van het dashboard kastje.
 

Afrit13

Forumguru
Ik heb nog steeds deze in mijn Fabia:

main.php


Met een beetje zoeken op marktplaats vast wel te vinden, of via sloperij
 

turboturbo

Forumguru
Dat is een bekerhouder uit de Lupo / Arosa.
Inderdaad de beste oplossing denk ik. Zolang je geen dubbel-din radio hebt.

Er zijn naar ditzelfde idee ook universele van te vinden. Google maar eens op single din cupholder. Voor een paar dollar heb je die dan thuis.

@woutr deze komt om precies te zijn in de plaats van het vakje onder de radio. Hij past er niet in (het vakje)
 
Laatst bewerkt:

Jeroenert

Actief lid
In de klep van je dashboardkastje zitten er nog twee!
Klopt ja, maar dat vind ik geen fijne oplossing, dan moet de bijrijder steeds meet die klep op de benen open rijden, dat moet beter kunnen.

Rechts van de radio (althans bij die van mij) een sleuf in druken en dan komt de bekerhouder tevoorschijn.
Ik heb die daar niet. Ik weet ook niet precies welke uitvoering ik heb. Volgens RDW een Elegance, maar die zou volgens mij al rijker uitgerust moeten zijn met meer opbergruimte.
 

Jeroenert

Actief lid
Klopt @Ridley , is een topic van te vinden hier op het forum. Het is een prachtig design en heel grappig bedacht de uitklapbare bekerhouder naast de radio in de midden console. Echter alleen geschikt voor formaat automaat bekertjes en dat gebruik ik niet (wel thermosbeker, blikje of flesje) dus veel nut had ik er niet van.

Helaas niet zeer duurzaam gebleken. Ik had 'm splinternieuw gekocht (laten importeren uit ik dacht Tsjechië) voor een forse prijs (ruim 60 euro als ik me goed herinner) en na een tijdje ging die al stuk terwijl ik 'm nauwelijks gebruikte. Heb 'm toen zelf gerepareerd (is ook een topic van hier) en daarna verkocht omdat ik mijn Fabia ook verkocht. Bij de 2e eigenaar heeft ook geen lang leven beschoren weet ik.... :(

Het is echt irritant dat er standaard zulke beroerde plekken bedacht zijn voor de bekerhouders (achter de handrem idd en in de klep van het dashboard kastje.
Klopt, het idee van die uitklapbare houdertjes is op zich heel leuk maar achteraf inbouwen dus best duur. Zonde.

Ik heb nog steeds deze in mijn Fabia:

main.php


Met een beetje zoeken op marktplaats vast wel te vinden, of via sloperij
Deze lijkt mij dus ook het fijnste maar ik heb er nog geen gevonden.

Dat is een bekerhouder uit de Lupo / Arosa.
Inderdaad de beste oplossing denk ik. Zolang je geen dubbel-din radio hebt.

Er zijn naar ditzelfde idee ook universele van te vinden. Google maar eens op single din cupholder. Voor een paar dollar heb je die dan thuis.

@woutr deze komt om precies te zijn in de plaats van het vakje onder de radio. Hij past er niet in (het vakje)
Toch van de Lupo/Arosa... ik had dat eerder gezien maar omdat dat A-segmenters zijn leek me dat niet voor de hand liggend. En moet deze dan perse onder de radio? Bij mij zit de radio namelijk al onderin. En had inderdaad ook al een universele gevonden (http://www.myxlshop.nl/j-s-bekerhou...dium=cpc&utm_term=Bekerhouder+voor+in+de+Auto) maar ik weet niet of die past. Ken iemand deze toevallig? Op fora kom ik alleen maar die van de Arosa tegen blijkbaar, met die bekertjes met rietjes icoontje erop.
 
Laatst bewerkt:

Jeroenert

Actief lid
@Edition2015 dat bedoel je sarcastisch hoop ik? :) Ik ga niet m'n vriendin op een trip naar bijvoorbeeld Oostenrijk met 2 (incl. die van haar zelf) flesjes of bekertjes laten vasthouden. Zeker niet als er oplossing zijn in de middenconsole :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Sinds de bekerhouders werden geïntroduceerd hebben ze steeds weer een tamelijk - om niet te zeggen overmatig - belangrijke rol gespeeld in vergelijkende tests van nieuw-verschenen modellen. Ik heb dat nooit helemaal begrepen.
Strikt voor mezelf sprekend kan ik me niet herinneren dat ik ooit onderweg behoefte heb gehad aan zo'n ding. Maar dat is blijkbaar een uitzondering? :pieker:
 

woutr

Forumguru
Ik haal onderweg toch regelmatig een bakkie @Canon-Eye, op vakantie (lange autoritten) al helemaal. Ik verbaas me eigenlijk dat jij het nooit gebruikt! ;)
 

turboturbo

Forumguru
@Canon-Eye ik neem een paar keer per jaar een lekkere thermosbeker thee of koffie mee van huis als ik vroeg de deur uit moet voor m'n werk met de auto. Die paar keer per jaar dat dit voorkomt heb ik toch de helft van de keren al een natte broek gehad omdat ik dus een goede bekerhouder moest ontberen.

@woutr ziet er mooi OEM uit zo met deze toch?!
 

Jeroenert

Actief lid
@woutr dat is een mooie, staat netjes zo. Ik heb toevallig nog op de sloop lopen schumen vanmiddag in allerlei lupo's, arosa's en fabia's. Helaas niks gevonden. Maar zo is de middenconsole ook meer af naar mijn idee
 
Bovenaan Onderaan