Ab Mulder in Apeldoorn / Zutphen

ougie

Forumguru
Wij hebben onze O2 zo'n vier maanden geleden bij Ab Mulder in Apeldoorn gekocht. Eerste indruk was prima, niet opdringerig, alle tijd, proefrit zonder problemen, verse koffie. Omdat alles goed overkwam en mijn vrouw en ik tijdens de proefrit al tot de conclusie waren gekomen dat deze auto niet haalbaar was, nam ik een belachelijk hoog inruilwaardebod voor onze eigen auto in mijn achterhoofd. Terug in Apeldoorn vroeg "de baas zelf" hoe alles was bevallen,"prima" natuurlijk. Toen kwam de vraag "wat denk u dat uw eigen wagen waard is"? Het bedrag genoemd, en direct de reactie, "zo dat is nogal wat". Uiteindelijk kwam hij met een inruilwaarde vaarvan ik zeker wist dat ik die nergens zou krijgen. En zo rijden wij nu al weer enige tijd in een schitterende Skoda. Ongeveer drie dagen nadat we de Skoda hadden nog even op internet gekeken. Daar stond onze auto dan, hij was nog prima, maar helaas benzine uitvoering. Toen ik twee weken later nog een een bezoekje aan de site van Ab Mulder bracht zag ik tot mijn verbazing dat de auto ineens bijna drieduizend euro goedkoper was geworden. Klopte mijn verhaal wel, en volgens mij heeft hij zichzelf een klein beetje vergist. Mijn vraag is, heeft er iemand ervaring bij Ab Mulder in Apeldoorn. Ik hoop namelijk niet dat zijn vergissing met mijn eerste, bv onderhoudsbezoekje verrekend wordt. Als alles goed is hoef ik pas over een kleine 30000 km terug voor een beurt, misschien ga ik wel naar een andere dealer, dichter in de buurt.
 

poekie

Actief lid
Ik ben ook bij ab mulder in Apeldoorn geweest en heb dezelfde ervaring wat betreft service. Proefrit geen probleem ook als je die graag wat langer dan normaal wil laten zijn. Buitengewoon vriendelijke, deskundige en hulpvaardige mensen.
Ik heb de O2 nog niet besteld maar zal hem zeker bij Ab Mulder in Apeldoorn bestellen.
Je vrees voor een 'verrekening' lijkt me volledig overtrokken. Geen enkel professioneel bedrijf (in welke branche dan ook) kan zich dergelijke akties permiteren (behalve de Belastingdienst). Ook als gevolg van die vrees naar een andere dealer gaan lijkt me laakbaar gedrag, m.a.w. je straft iemand omdat ie je goed geholpen heeft.
 

bert

Lid
Mijn O2 is ook bij Ab Mulder gekocht. Ondanks het een leasauto betrof supper service. Alle tijd, verse koffie en alles wat er nog meer bijhoort. Ben bij de eerste orientatie in eerst instantie naar diverse dealers gegaan. Allen m.u.v. Mulden waren ze gauw van stof. Ben nog maar 27 dus daar heb je weer zo'n broekie, geen serieuze koper. Bij Mulder zagen ze echter een kans. Aangezien ze diverse offertes hebben moeten maken (altijd gedoe met budget) heeft het uiteindelijk toch geresulteerd in de auto welke hiernaast staat beschreven. Niet de minste lijkt mij. Tevens is de auto keurig afgeleverd inclusief alle tekst en uitleg.

In jullie geval moet de man gedacht hebben weer een klant erbij. Elke klant is immers welkom. Zeker als ook de service gedaan kan worden (weet niet of hier ook over gesproken is?). Je doet hem tekort als je nu naar een andere dealer gaat. Je rijdt wel dankzij hem in de auto waarvan je dacht dat deze niet haalbaar was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb m'n vorige Fabia in 2002 ook bij Ab Mulder besteld en mijn ervaringen zijn net als de anderen. Ze nemen heel veel tijd voor je en zijn altijd vriendelijk. Ze komen over als een echt familiebedrijf. Of ze dat ook zijn weet ik niet.
Ik ben vlak na de aankoop van Apeldoorn naar Gouda verhuisd en kon de (lease)auto daarom niet bij hun in onderhoud houden, iets wat ik ze zeker had gegund.
 

Zoef

Actief lid
Volgens mij ligt het aan de regio dat men de tijd voor je neemt en dat men (bovengemiddeld) vriendelijk is. Ik kom voor mijn werk regelmatig in het oosten des lands en heb vergelijkbare ervaringen met Marsman in Deventer. Ik ga toch zeker een keertje langs Mulder om eens te kijken wat hij heeft te bieden. (ben tenslotte geen dief van me eigen portomonnaie /forum/images/graemlins/blush.gif)
gr
Zoef
 

Hoppe

Lid
Veel dealers geven te veel terug voor een inruil auto, daar zijn meerdere redenen voor.
Vaak willen ze verkopen om klanten in onderhoud te krijgen want onderhouds inkomsten zijn van levensbelang.
Soms willen ze een target halen om dat als ze dit halen de inkoop condities met de importeur beter worden.
Soms is het ook aantrekkelijk om het wagenpark uit de showroom te vernieuwen.
Soms vergissen ze zich ook gewoon, het blijven mensen.
Ik denk dat jouw vrees dat je bij de eerst komende onderhouds beurt de rekening als nog krijgt niet nodig is.
Voor een dealer geldt nog steeds soms winnen ze wat, soms verliezen ze wat, per saldo verdienen ze. Eventueele verliezen worden door alle klanten "gecompenseerd" en niet enkel door de "dader".
Ik heb geen ervaring met jouw dealer maar na al jouw ervaringen zou ik gewoon bij hem blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ougie

Forumguru
Oke heren, dit geeft de burger weer moet. Ab Mulder ligt wat uit de buurt, maar de koffie staat klaar en op een leenfiets even winkelen in Apeldoorn is niets mis mee. Qua brandstof is ook geen probleem, dieselen 1:18 rijdend voor mijn plezier ben ik altijd te snel in Apeldoorn. Bedankt allen /forum/images/graemlins/529.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Octaviarijder

Actief lid
De prijzen voor onderhoud zijn landelijk geregeld, dus ik zou niet bang zijn voor enige verrekening voor je hoge inruilwaarde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Fabia komt van Ab Mulder maar mijn ervaringen zijn toch wezenlijk anders dan die hierboven. Inderdaad voor de koop erg prettig en vriendelijk. Geen druk maar goed uitleggen etc. Dit wordt echter door Mevr.Mulder gedaan. Na de aflevering krijg je met Dhr Mulder te maken en die is toch echt heel anders: Kort van stof en onvriendelijk. Verkeerde kleur lakstift geleverd: Eerst op mijn aangeven ontkennen dat het de verkeerde kleur is en daarna moeilijk doen over omruilen. Het ergste vind ik dat ze chronisch over prijzen ex BTW praten tegen consumenten (is per wet verboden). Als je vraagt of een prijs inclusief alles is krijg je daar bevestigend antwoord op: ook dan is de prijs nog ex. BTW. "Dat is gebruikelijk in deze branche" volgens dhr. Mulder. Ook heb ik ze een paar keer aantoonbaar betrapt op het opvoeren van niet uitgevoerde werkzaamheden op de rekening. Dit is uiteindelijk wel steeds recht gezet maar het feit dat het geprobeerd wordt stoort me enorm. Ik heb me zo een paar keer een oor aan laten naaien en heb toen eieren voor mijn geld gekozen: andere dealer: John Boekelder in Oss.
 
Re: Ab Mulder in Apeldoorn

ik heb de zelfde ervaring bij marsman in deventer echt walgelijk vriendelijk gewoon..absoluut niets op aan te merken heb een mega inruil bedrag gekregen en..het aller belangrijkste de aftersales is ook super.

desondanks kan ik de auto er niet in onderhoud houden mij vrouw werkt in duitsland.
en de auto is nu dus bij een duitse dealer in onderhoud

is trouwens veel goedkoper en ze komen de auto halen en brengen....!!
 

ougie

Forumguru
Re: Ab Mulder in Apeldoorn

Vanochtend om 10.30 uur gebeldt met de mededeling dat mijn constante stroom van de trekhaak niet werkte en dat ik aankomende zondag met de caravan op vakantie ga. Ook direct gemeld dat de cruise controle soms uitviel. Geen probleem, ondanks volle agenda en personeel op vakantie, kon ik vanmiddag even langs komen. Die constante stroom moest een nieuwe draad voor worden getrokken en voor de cc kreeg ik een nieuwe handel (garantie). Ze zijn dik twee uur met mijn auto bezig geweest, en dat zonder afspraak ver van te voren. Mijn complimenten dus. Oh ja het bleek echt druk, alle bruggen vol, weinig personeel in de garage en vijf auto's met"verkocht" achter de voorruit,,,,inderdaad vrij druk dus.
 
Zaterdag even de wintercheck laten doen bij Ab Mulder. Niet omdat ik verwachtte dat er echt iets bijgevuld dan wel gerepareerd zou moeten worden, maar meer om verslag uit te brengen van mijn ervaringen gedurende de eerste 9.000 km met de nieuwe Octavia - o ja, en ook om de dribbelende achterruitenwisser te laten vervangen.

Zo gedacht, zo gedaan. Auto voor de zaak geparkeerd; m'n vrouw en ik stappen binnen en horen ons bij de naam aangesproken door een jongedame die ons nog nooit eerder gezien had, maar wel zo alert was om meteen via het kenteken van de auto de naam van de klant in het systeem op te zoeken. Kijk, zo voel je je als persoon gewaardeerd, in plaats van als nummer zoveel die de wintercheck laat doen

En ja - die ruitenwisser werd meteen vervangen en werkt nu streep- en dribbelloos. Kortom, goed werk van Ab Mulder en medewerkers!
 
Ik heb ook niets dan positieve ervaringen met Ab Mulder.

Heb er al twee nieuwe Skoda Fabia's gekocht (1e in 2004, en nu in augustus 2007 weer een).

Zeer goede service, probleempjes worden snel (tussendoor) goed opgelost. Goede ervaringen met Mevr. Mulder en Ronald Wentink !

Top dealer !
 

Wijnand850

Forumguru
Ik wil hier een compliment geven aan Ab Mulder Apeldoorn. Vanmiddag ging rond 14.00 uur mijn rechter xenon dimlicht kapot. Waarschijnlijk iets in de elektronica van het geweldige after market setje dat de vorige eigenaar heeft laten inbouwen :biggthumpdown:, want de lamp fungeerde ineens als stroboscoop. En da's niet fijn voor je tegenliggers. Daarmee ontstond een redelijk acuut probleem, omdat ik niet meer met m'n dimlicht aan kon rijden. Omdat ik al veel meer storingen heb gehad met de lampen had ik al eens met Mulder afgesproken de hele set er uit te halen en weer gewone H7 lampen te monteren, zodra de lampen echt kapot zouden gaan. Ondanks dat ik dus op zaterdagmiddag rond 14.00 belde, en het behoorlijk druk was in de zaak hebben ze toch tijd gemaakt om de xenon er uit te halen en de H7's te monteren! Hulde voor deze dealer!

Groet,
Wijnand.
 

Delight

Actief lid
Nou...ook ik heb ervaringen met Ab Mulder, maar die van mij zijn niet bepaald positief.
Wij waren op zoek naar een vervanger voor onze Renault Megane uit 2001 en gingen kijken naar een mooie zwarte Octavia 1.8 combi uit 2004.
De aanschafprijs van de Octavia lag rond de €12000,- en hadden bij een andere garage al een inruilbod gekregen op een goedkopere auto van €5000,-
Kwam de verkoper aan met een bod van €3500,- :biggthumpdown:
Nou...ik maar voorzichtig gezegd dat ik toch echt wel meer wilde hebben op deze voor ons aanmerkelijk duurdere auto.
Kwam hij op het laatst met een bod van €4000,- en dat was erg hoog volgens hem.
Toen ik melde dat ik dus al een veel hoger bod had gekregen op een auto die slechts €8750,- moest kosten zou hij nog even rondbellen en hoorden we nog.
Kort na thuiskomst inderdaad netjes telefoon....hij kon ons het enorme bedrag van €4250,- bieden....
Toen ik na uitgelachen te zijn hem het reeds geboden inruil bedrag vertelde, zou hij nog even kijken wat hij daarmee kon doen....hij zou ons nog terugbellen.
Nou...die beste man moet nog steeds bellen en we zijn reeds een jaar verder! :ahum:
Geen koffie en tijden moeten wachten op de verkoper tijdens zijn berekening van de inruil....zeker 20minuten.
Voor mij geen Ab Mulder dus!

Zijn €4250,- heb ik nu gekregen op de Fabia, maar die was aanmerkelijk goedkoper dan zijn Octavia.
 
Wat was het voor megane? Ik kan mij er eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen. De Renaults van 1995-2008 staan niet bepaald bekend om hun gewilligheid en betrouwbaarheid. En een megane doet het erg slecht in de handel, niet bepaald een courante auto. Mijn ervaring is dat op de plaatsen waar je veel voor je oude auto krijgt je ook meer voor de nieuwe betaald. Relevanter is het dus om te kijken wat je toe moet geven. Ik heb wegens auto van de zaak mijn Alfa recentelijk verkocht en ook voor zo'n auto weet je bij voorbaat ook dat je niet de hoofdprijs krijgt. Mijn nieuwe Octavia (leasebak geleverd Vepreda) gaat wel bij Mulder in oderhoud (dichtste bij) en overal is het wel eens wat.
 

Cornelis

Nieuw lid
Ook ik heb slechte ervaring met Ab Mulder. Te beroerd om mij fatsoenlijk te woord te staan, zeer slechte inruilprijs willen geven en achter houden dat Skoda binnen een week een actie zou beginnen met kortingen. Mailtje naar Morrenhof in Deventer, direct reactie terug en de dag er op de auto gekocht inclusief de korting en hogere inruilprijs. Kijk, zo moet dat!
 

Delight

Actief lid
Relevanter is het dus om te kijken wat je toe moet geven.
Dat was dus juist het punt....
Ik kreeg bij hun minder aan inruil bij aanschaf van een veel duurdere auto.
Ik heb nu een wat goedkopere auto aangeschaft en kreeg meer voor mijn Megane break uit 2001 terug.
Voor mij geen Ab Mulder meer.
 
Maar je kunt toch geen appels met peren vergelijken?? 12k voor een octavia combi van 2005 bij de dealer is toch een koopje? Als je jouw megane particulier had verkocht voor een mile of 4 was je nu waarschijnlijk de trotse bezitter van de Octavia geweest. Maar goed ik snap je wel.
Auto is emotie! Forza Italia:aangenaam:
 

Wijnand850

Forumguru
En zo is elke situatie weer anders. Ik heb destijds een maand of 3-4 gebruikt om me heel goed te orienteren op de markt voor Octavia's. Mulder was met mijn O2 zeer scherp aan de prijs. Ondanks dat ik de auto nu al een maand of 8 heb, is er op internet of bij de skoda dealers nog niet weer een gelijke auto (uitvoering, extra's, kilometerstand) voor die prijs aangeboden. En voor mijn Volvo 850 van 15 jaar oud en bijna 400k op de teller gaf 'ie een bod waar ik bijna van stond te duizelen. Terwijl ik er, gezien het aanbod op de automarkt, echt niet veel meer dan de slooppremie voor had verwacht. Voor de vorm heb ik nog wat verder onderhandeld, maar ik was er eigenlijk direct al uit. Doen! De garantieperiode is qua storingen niet bepaald foutloos verlopen, maar Mulder heeft er werkelijk alles aan gedaan om 'm goed te krijgen. En dat is gelukt ook. Door hun houding bij verkoop en tijdens de garantie blijft de auto voor het eerst in mijn leven bij de dealer in onderhoud.
 
Bovenaan Onderaan