Chrisjemol
Forumguru
Gezien deze motor in meerdere vag modellen ligt komt dit misschien bij iemand bekend voor.
De auto van mijn vrouw is een 2006 touran 2.0fsi met 140k op de teller
Rijdt ze een half jaartje probleemloos mee rond. Dit is ook de auto die de trekauto vd caravan naar de camping in kroatie zou zijn
660km prima gereden tot ik opeens een hikje voelde. Daarna geen reactie meer op het gaspedaal.
Vluchtstrook opgestuurd, koppeling in en motor valt uit (geen enkel foutlampje op dashboard). Motortemperatuur was netjes 90 graden, benzinetank zat half vol met duits getankte E10 95
Daarna meteen weer starten en ik kon weer door (stond op gevaarlijk punt en probeerde het maar).
Daarna tijdens rijden een paar keer weer geen reactie op gaspedaal. Met snel op of terugschakelen kreeg ik een response maar kon hem hooguit op constante snelheid houden.
Gelukkig tankstation in zicht dus eraf gegaan en vol gegooid maar zat me niet lekker dus toch anwb gebeld die de adac had ingeschakeld.
Die vroeg of ik kon volgen dus maar gedaan. Tijdens die rit (10km) ging er uiteindelijk wel een oranje motorstoringslampje branden. Maar gaspedaal reageerde prima
Nu staat auto en caravan bij vw dealer in nurnberg wachtende op diagnose morgenochtend (als ze tijd hebben…)
Iemand van jullie ervaring met zoiets?
De auto van mijn vrouw is een 2006 touran 2.0fsi met 140k op de teller
Rijdt ze een half jaartje probleemloos mee rond. Dit is ook de auto die de trekauto vd caravan naar de camping in kroatie zou zijn
660km prima gereden tot ik opeens een hikje voelde. Daarna geen reactie meer op het gaspedaal.
Vluchtstrook opgestuurd, koppeling in en motor valt uit (geen enkel foutlampje op dashboard). Motortemperatuur was netjes 90 graden, benzinetank zat half vol met duits getankte E10 95
Daarna meteen weer starten en ik kon weer door (stond op gevaarlijk punt en probeerde het maar).
Daarna tijdens rijden een paar keer weer geen reactie op gaspedaal. Met snel op of terugschakelen kreeg ik een response maar kon hem hooguit op constante snelheid houden.
Gelukkig tankstation in zicht dus eraf gegaan en vol gegooid maar zat me niet lekker dus toch anwb gebeld die de adac had ingeschakeld.
Die vroeg of ik kon volgen dus maar gedaan. Tijdens die rit (10km) ging er uiteindelijk wel een oranje motorstoringslampje branden. Maar gaspedaal reageerde prima
Nu staat auto en caravan bij vw dealer in nurnberg wachtende op diagnose morgenochtend (als ze tijd hebben…)
Iemand van jullie ervaring met zoiets?