10-jarig bestaan van ons forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Ja, maar dan zit je weer met de administratie en financiële afhandeling. Cash betalen bij aankomst is wat dat betreft veel makkelijker.
 

MarcoO2

Forumguru
Klopt. Maar soms kan je met sponsoren afspraken maken dat zij bepaalde zaken financieren voor zover dat niet uit de op te halen gelden kan worden gefinancierd. Nacalculatie, zeg maar.

Vooraf betalen vind ik persoonlijk ook prima hoor, alleen zullen daardoor mensen die nog twijfelen, wellicht afhaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Badnews

Senior Member
Met de luxe van vorige meeting met bonnetjes voor eten/drinken kan je daar weer als een beloning aan koppelen.
Dus in zo'n geval kan je het ingelegde geld 'terugverdienen' op de dag zelf. Hierdoor wordt de drempel lager, al zijn het maar simpele sponser gadgets als een skoda sleutelhanger ofzo. Je krijgt iets als je betaald, en klinkt voor de hollander altijd beter dan entree geld betalen voor een onbekend iets (voor vele zal het een eerste meeting zijn)

Ikzelf zou er geen probleem mee hebben, om geld te betalen voor zo'n meeting. Het kost gewoon veel tijd en geld, en afhankelijkheid van sponsoren is gewoon vervelend.
Een springkussen voor kids huren kost bv tussen de 30 en 80 euro (laatste is dan overdekt), dus mensen met kinderen (zoals ik) zouden best die kosten kunnen delen. Dus bij 8 kinderen zou een simpel kussen 4 euro p.p kosten, wat mij betreft acceptabel.

Organisatie is altijd lastig, ik doe het niet meer omdat het gewoon teveel tijd/geld(voorschot) kost.
Ik bied wel mijn diensten aan voor een race-wedstrijd met mijn playseat en wil hier best alles voor doen (bv met score board, planning, etc etc)
ZO'n event draait ook op de vrijwilligers :)
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Misschien wordt er ook geprobeerd teveel op diezelfde dag te doen. De essentie van deze meeting is de leden, de wagens en de foto, teveel randanimatie op te korte tijd vreet budget en de interesse is misschien teweinig. Ik ga voor de mensen, sfeer en auto's rest is voor mij van minder belang.
 

nietje72

Forumguru
Sponsor? SuperSkoda :yeah: Alleen is het qua reiskosten wat duurder voor die gasten.
Verder misschien een LED verlichtingsboer waar veel forumleden zaken mee doen èn goede ervaringen mee hebben (zie de verschillende topics voor een overzicht).

Verder opteer ik ook voor vooraf aanmelden en betalen. Dan heb je ook gewoon meer mogelijkheden voor aankleding, catering, gadgets, e.d. Dat vereist wel een wat strakkere organisatie en een aparte inschrijfmogelijkheid, e.d. maar dat hoeft Luc ook niet alleen te doen toch?
 

Desperado

Forumguru
Begrijp ik nu goed dat er een verplichting tot betalen komt om aanwezig te zijn bij het feest van 10 jarig bestaan?
Dan mag het mss maar 5 euro zijn, maar voor mij is dat geen optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Misschien stellen jullie de volgende reactie niet op prijs maar zeg hem toch !

Skoda nedeland versus PON lacht zijn broek zijknat om deze opmerkingen.

Een evenement organiseren wat in kranten komt en dus uiteindelijk een zeer positieve uitwerking kan gaat hebben voor hun.
En dan gaan de leden ook nog eens hun financieel hierbij helpen omdat ze zelf maar een lullig bedrag ter beschikking stellen...

Jongens word eens wakker !!

Het gaat uiteindelijk om het forum en zijn overgang naar de pubertijd !
Het uiteindelijke punt is om zoveel mogelijk leden versus skodarijders bijeen te krijgen voor een fotoshoot
En dan gaan we entree vragen ??
Hoe bedoel je voor velen een drempel opgooien ?
Velen moeten hun tank al volgooien voor idiote prijzen om het heen en weer ritje te maken.
En diegene die het als een drempel zien die bijdrage die gaan hierop echt niet reageren maar maken meteen een besluit voor hunzelf van ik ga niet.

Bekijk het maar eens van deze zijde !
 

Cordoba

Forumguru
Is het zo raar om de leden van het forum bij binnenkomst even 5 euro af te laten geven? Het is tot nu toe altijd zonder gelukt, moet ook het doel blijven, maar ik zou er alles behalve een probleem mee hebben.

Is toch gauw rond de 300 tot 500 euro wat je binnenhaalt.

Just a idea, now shoot it ;)


Als je een fotoshoot wil, met zoveel mogelijk Skoda's op de foto, lijkt me dat eigenlijk geen goed idee. Mensen die vaker een meeting bezocht hebben, zullen er niet over vallen, mensen die overwegen om een eerste keer een meeting bij te wonen, kun je ermee afschrikken.

Edit: ik zie dat EdK ondertussen al een bericht met vergelijkbare strekking heeft geplaatst.
 

lugolux78

Forumguru
Net voetbal training gehad en eigenlijk te moe om te reageren. Maar vooruit.

Ik wil NIEMAND laten betalen. Daarom vind ik het jammer dat discussie ontspoort. Zeker geen structurele betaling aan de poort. Vrijwillige bijdrage in een spaarvarkentje kan altijd nog. je kan nooit mensen dwingen om iets te betalen, je kan nooit in iemands portemonnee kijken. Voor sommige is 5 EUR peanuts voor anderen is het een deel van bijvoorbeeld boodschappengeld. Dit is, was en zal niet opzet zijn. Ik zal dit ook in plan verwerken.

Daarom mijn oproep om met SPONSOREN te komen. Bedrijven krijgen haast "gratis" een plek waar ze die dag wellicht niet tonnen omzet zullen draaien maar wel exposure krijgen. Een advertentie kost gauw 3000 eur en de vraag is in hoeverre je hier een sluitende ROI (opbrengst op investering) krijgt voor het geïnvesteerde geld.

En we moeten het doel niet uit ogen verliezen. We vieren het 2e lustrum van een plek waar veel mensen "nieuwe vrienden" maken, informatie uitwisselen, elkaar soms wat dollen maar vooral veel leren en een passie delen. Mag dat wat kosten? Ja maar alleen vrijwillig (kwantificeerbaar in tijd is ook een betaling). We zeggen bij lid worden van het forum ook niet dat een ieder donateur moet worden, toch?

Kortom laten we focussen op een leuke dag. Ik zet bewust hoog aan met wat er die dag is, downsizen kan altijd nog...
 

Cordoba

Forumguru
Luc, je weet dat ik al vóór de plannen van een meeting in deze vorm, contact gehad heb met een potentiële sponsor. Als je wat meer gegevens hebt (bijv. kosten/sponsorgeld voor het plaatsen van een stand), zal ik ze opnieuw benaderen en in overleg óf jullie met elkaar in contact brengen óf als je dat liever hebt, als contactpersoon fungeren.
 

lugolux78

Forumguru
*** UPDATE ***

Zoals eerder afgesproken hierbij plan 2.0 --> plan is te zwaar voor upload en kan op de volgende link gevonden worden:

http://www.godfroid.nl/skodaforumv2.pdf

Inmiddels is er ook antwoord van het Guiness Book of Worldrecords:
We mogen een nieuw record opzetten, maar blij ben ik er helaas niet mee.
Mijn initiëel verzoek om een foto met zo veel mogelijk Skoda's op te zetten is omgezet in een parade van Skoda's over minimaal 3,2 kilometers.
Daarnaast is het minimaal aantal auto's 250. Dat is denk iets te ver gegrepen.

Wat denken jullie hiervan.

Zoals altijd, feedback (ook inhoudelijk hahaah) is welkom.

Zijn jullie nog iets verder gekomen met wat sponsoren @Cordoba @Antera?

Gr. Luc
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Komaan mannen moed niet laten hangen 250 is veel maar niet onmogelijk toch zeker met het grote aantal leden hier, misschien de slapende leden eventjes terug wakker schudden door een mail of zo ? En ook de andere forums van Skoda vragen om hulp, briskoda, Skoda club en Duitse vrienden ? Dan denk ik dat we er een big event van kunnen maken. Pon en Dieteren zullen wat graag hebben dat Skoda in Guiness terecht komt of niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan