JockJam's Audi A6 Avant 4G

oco1979

Forumguru
Waarom? Omdat de auto industrie nou eenmaal deze auto's heeft ingedeeld in een bepaalde klasse. (Ik heb het niet verzonnen) De A3, Golf en de Octavia zijn allen een C klasse auto. De SuperB, Passat en de A4/A5 zijn een D klasse auto. De A6, BMW 5 serie en Mercedes E zijn E klasse auto's. Soms zijn afmetingen idd verschillend maar dat maakt het niet ineens een andere klasse auto. Het prijsverschil wordt met name ook bepaald door de klasse waar een auto zich in bevind en deels ook door de optielijsten kwa mogelijkheden.

klopt volledig.

Bij huurwagens/vervangwagens kan je dat perfect zien.
Niet omdat een hogere klasse is dat een ruimere auto is .....

Heb dikwijls gezaag van klanten(vooral leasing of merk) die iets groter willen.
Bepaalde contracten geven andere klasse van wagen.
Vb ipv polo een audi A1 afmetingen niet echt verschil.

Het is inderdaad niet volgens de afmetingen.

Kan daar eindeloos over praten van wel of niet.
 

B.Stuurder

Forumguru
Inderdaad. Het is verzonnen door de Marketing afdelingen van autofabrikanten denk ik dan maar. In mijn persoonlijke geval lap ik dat aan mijn laars. Het zal me roesten welke klasse zij vinden dat een auto in valt, als ik ruimte en uitrusting kan krijgen voor minder geld en ik vind de auto mooi, dan maar in een andere klasse.
Het is daarom dat ik ook gekeken heb naar drie auto's bij mijn keuze bepaling: de A4, de Passat en de Octavia. Dat was al snel een gelopen race want comform de klasseindeling geen eerlijk vergelijk. :pardon:
 

fastpeter

Forumguru
Tja zo is het mooi uitgelegd door @Bakkertje en de rest maar de praktijk is zelfs zo dat de buiten maat van de a6 bijna gelijk is aan de Super B 2016 echter binnen kant veel meer ruimte achter in en zeker in de kofferbak.
Wat de a6 groot maakt is de neus daar moeten ook grote zware motoren in kunnen en het plaatsen van de motor die in de lengte licht etc.
Kortom met een superB heb je heel veel meer voor je geld, wellicht niet de emotie en de 4 ringen maar daar heb je veel meer moois voor ;) en als het geld voor het oprapen was reed een ieder de dikste audi RS modellen of AMG etc etc
 

CDK

Forumguru
Die segmenten zeggen mij ook niets, een Octavia is niet met een A3 te vergelijken naar mijn idee. Toen ik bij mijn vorige auto de keuze had twijfelde ik tussen een A6 en een Superb 2, verschil in segment zie ik niet, verschil in status wel en dat boeit me niet. Zo hebben ze de Kodiaq in het C segment gestopt, ooit zo'n grote C segmenter gezien???
 

JockJam

Senior Member
Mij persoonlijk maakt het ook niet zoveel uit v.w.b. de klasses maar dit is nou eenmaal de maatstaf die er is. Als ik het geld er niet voor over had of er uberhaupt niet voor had zou ik ook kiezen voor de SuperB 3. Feit is dat het een echte value for money auto is.

Net wat @fastpeter zegt hij heeft achterin meer ruimte als ik in mijn A6 terwel mijn A6 amper 5cm langer is in totaal. Verschil zit hem idd in dat de SuperB maximaal een 4 cyl in dwars opstelling onder de kap hoeft te huizen terwel in de A6 er een big V8 in lengte richting met aangehechte bak in moet passen.
 

Bakkertje

Forumguru
Sterker nog @JockJam jouw A6 is 7 hele cm-ers langer dan een S3 combi :D

Maar goed als je meer beenruimte wilt achterin een "premium" merk zul je met een verlengde S klasse of verlengde A8 voor moeten komen rijden..
Of die van wim-lex :deuk:
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Wat een geneuzel over value for money...:lezen:
Het is gewoon een vette bak en eigenlijk wil iedereen wel zo een bak.
Sorry, niet mee eens. Als ik geld als water had, kocht ik nog steeds geen Audi of Lamborghini omdat het dan wel zou kunnen, maar zou mijn interesse naar andere auto's uitgaan, losstaand van prijs of status.
Daarbij, zo veel kleiner is een A4 niet, behoort wél tot de mogelijkheden, maar is dus niet gekozen.

Dit staat trouwens los van de auto van @JockJam, omdat volgens mij niemand probeert te rectificeren dat hij een Superb had moeten nemen. In feite gaan we ook :ot:
 

B.Stuurder

Forumguru
Bla bla bla....:troost:
Tja, niet iedereen heeft de behoefte om met een premium klasse auto een statement te maken, dat dit voor jou blijkbaar moeilijk te begrijpen is is je vergeven.....:bloemen:

Edit: trouwens van de week die Peugeot van jou gezien @s-line , ook best een mooie wagen moet ik zeggen. Zélfs zonder 4 ringen erop :tongue::maakmegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
Waarom een statement maken? Je kunt hem ook gewoon oprecht mooi vinden toch, voor jezelf als autoliefhebber!!!
En wat dacht je van "Vorsprung Durch Technik", geeft toe het klinkt alleen al heerlijk .....
Zeker! Daarom zeg ik ook dat ik vind dat het materiaal gebruik en de afwerking zeker heel erg goed is bij Audi, daar kan ik van genieten. De buitenkant wordt dan wel weer steeds meer eenheidsworst, maar als ik een Audi heel mooi zou vinden dan zou het feit dát het een Audi is mij ook zeker niet tegenhouden om er voor te kiezen!
Zo zou ik voor jouw keuze ook makkelijk kunnen vallen, als het zou passen @Luuk Thijssen, laten we elkaar geen mietje noemen.
Overigens vind ik Simply Clever ook heerlijk klinken :deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
eigenlijk wil iedereen wel zo een bak.
Spreek voor jezelf, hè... ;)
Ik wil juist niet zo'n auto (maar ja, ik ben dan ook niet iedereen... :D ).
Veuls te groot, daarmee hartstikke onhandig onder de carport en te onoverzichtelijk voor mijn echtgenote die er ook mee moet rijden.
Een F3 combi zou zeer waarschijnlijk onze shortlist aanvoeren, ALS er maar eentje bestond die 1200kg mag trekken. Daarvoor zou ik al moeten uitwijken naar een Octavia en die is eigenlijk ook net wat boven de gewenste maat.

Tussen 1985 en 1995 heb ik een stuk of 4 Audi's gereden, toen afgehaakt omdat men zich ging richten op een heel ander marktsegment. Daarin voel ik mij niet thuis...
 

JockJam

Senior Member
Spreek voor jezelf, hè... ;)
Ik wil juist niet zo'n auto (maar ja, ik ben dan ook niet iedereen... :D ).
Veuls te groot, daarmee hartstikke onhandig onder de carport en te onoverzichtelijk voor mijn echtgenote die er ook mee moet rijden.
Een F3 combi zou zeer waarschijnlijk onze shortlist aanvoeren, ALS er maar eentje bestond die 1200kg mag trekken. Daarvoor zou ik al moeten uitwijken naar een Octavia en die is eigenlijk ook net wat boven de gewenste maat.
Voordeel van mijn A6 is weer dat je 2300kg mag trekken ;)
 
Bovenaan Onderaan