JockJam's Audi A6 Avant 4G

B.Stuurder

Forumguru
Er zijn in elk geval een aantal leden eensgezind bij betrokken. Maar ik had eigenlijk wel een berichtje van @JockJam verwacht op zijn eigen topic hierover.
 

JockJam

Senior Member
Er zijn in elk geval een aantal leden eensgezind bij betrokken. Maar ik had eigenlijk wel een berichtje van @JockJam verwacht op zijn eigen topic hierover.

Ben de laatste tijd erg druk geweest met het opstarten van een nieuw bedrijf dus niet zo veel tijd gehad om forums te lezen maar ik had eerder al geroepen om deze discussie te stoppen en back on topic te gaan.

Dus bij deze back on topic
 

JockJam

Senior Member
Vandaag weer een mooie upgrade aan de A6 gedaan. Heb de voorste portieren laten voorzien van getinte ruiten.
Helaas weigert Audi nog steeds om bij Privacy Glass om ook de voorportieren te verduisteren. Hierdoor is het verschil met de achter portieren erg groot en daarnaast heb ik vaak last van zoninval door de zijramen die dan precies in je ooghoeken schijnt.

Nu zit er een folie van Saint-Gobain op basis van carbon op die tevens ook 99% UV straling wegfiltert. Ook de zoninval door de zijruit is niet meer hinderlijk en daarmee is ook het verloop van de ruiten een stuk netter geworden aan de buitenzijde. Het haalt precies het hinderlijke zonlicht weg en ook geen schittering meer in de ooghoeken.

Uiteraard zijn ze nu precies 55% lichtdoorlatend wat wettelijk is toegestaan wat ook op een certificaat is bijgeleverd. Naast dit alles heb ik 10 jaar garantie op deze ruitenfolie.

IMG_6419.JPG
IMG_6420.JPG
IMG_6422.JPG
IMG_6423.JPG
IMG_6424.JPG
IMG_6425.JPG
IMG_6426.JPG
IMG_6427.JPG
 

B.Stuurder

Forumguru
Heb ik al... Is inderdaad veel prettiger rijden, ik had het jaren geleden al, toen het nog erg omstreden was. Toch nooit last gehad van politie.
Overigens heeft bij mij de dealer dit gewoon geregeld, vanuit de fabrikant doen ze dit niet omdat in sommige landen het verboden is. Zolang de bestuurder gewoon zichtbaar blijft, zie ik er echter geen probleem in.
 

oco1979

Forumguru
blijven posten wat je hebt gedaan aan je wagen.
Voor mij is het eender welke wagen je hier op zet en de nodige verandering er aan hebt gedaan.
Tis trouwens "alles over andere VAG" topic.
Ik blijf neutraal zoals ik op me werk met de klanten dat ook moet doen ;).

Blijft een mooi project. :thumbsup:
 

JockJam

Senior Member
Ziet er zeker goed uit :thumbsup:
Nooit geweten dat er in dat soort folie carbon verwerkt zit. Weer wat geleerd :D

In de basis heb je 2 soorten folie. De al oude bekende en meest gebruikte is op metaalfilm basis en tegenwoordig deze nieuwe op carbon basis.

Reden dat ik de carbon versie percee wilde hebben is omdat ik al op alle ruiten incl het panodak al een hittewerende metaalcoating heb zitten. Daardoor is telefoonontvangst al een stuk minder in de auto. Nu met deze carbon folie blijft signaalontvangst gelijk aan wat het was.
 

JockJam

Senior Member
Waar heb je dit laten doen?

Bij Glass Tinting Nederland in Breda. Naast Breda zitten ze nog in 7 andere steden door het land heen.

Ze hebben het zelfs zo perfect afgewerkt dat je de folie op de randen van de ruit niet eens kunnen voelen. Ook zie je hem nauwelijks op de rand van de ruit zitten. Daarnaast hebben ze een zeer goede techniek als ze over achterruit verwarming of antenne draden of die zwarte spikkeltjes aan de rand van de ruit heen moeten plakken. Daarbij zorgen ze ervoor dat ook daar geen enkele vorm van luchtbelletjes zichtbaar zijn. Kortom ze hebben mij echt zeer goed verbaast hiermee in wat ze kunnen.
 

B.Stuurder

Forumguru
In de basis heb je 2 soorten folie. De al oude bekende en meest gebruikte is op metaalfilm basis en tegenwoordig deze nieuwe op carbon basis.

Reden dat ik de carbon versie percee wilde hebben is omdat ik al op alle ruiten incl het panodak al een hittewerende metaalcoating heb zitten. Daardoor is telefoonontvangst al een stuk minder in de auto. Nu met deze carbon folie blijft signaalontvangst gelijk aan wat het was.

Heb je nou niet eens een vak voor je telefoon waarin het signaal versterkt wordt? Had je toch nog beter Skoda kunnen kiezen :deuk:
 
Bovenaan Onderaan