JockJam's Audi A6 Avant 4G

B.Stuurder

Forumguru
Dan had ik de FaceLift moeten hebben daar zit wel die Smartphone cradle in met antenne versterking.
Net weer even een A4 samengesteld zoals mijn Skoda met hetzelfde vermogen, opties en uitrusting: €69.523,95.
Ok, dan heb ik wel (passieve) Led verlichting in plaats van meesturende Xenon, maar dat kost dan inclusief de 4 ringen €21.658,54 meer. :nailbiting:
En geen voorruitverwarming.
Wat stap ik dan weer lekker in mijn Skoda morgen. :yeehaa:

De afbeelding van jouw auto in je boordsysteem is wel erg leuk geef ik toe. :thumbsup:
 

JockJam

Senior Member
Net weer even een A4 samengesteld zoals mijn Skoda met hetzelfde vermogen, opties en uitrusting: €69.523,95.
Ok, dan heb ik wel (passieve) Led verlichting in plaats van meesturende Xenon, maar dat kost dan inclusief de 4 ringen €21.658,54 meer. :nailbiting:
En geen voorruitverwarming.
Wat stap ik dan weer lekker in mijn Skoda morgen. :yeehaa:

De afbeelding van jouw auto in je boordsysteem is wel erg leuk geef ik toe. :thumbsup:
Thanks!!

Altijd leuk om zo te vergelijken maar de Octavia (MQB-platform) moet je wel met de A3 (MQB-platform) vergelijken en niet met de A4 (MLB-platform). Das een complete verschillende klasse auto. De SuperB mag je vergelijk met de A4. Anders ben je wel appels met peren aan het vergelijken. Je zult dan ook zien dat het verschil ineens een stuk kleiner zal zijn.

(ps. ja ik weet dat SuperB ook MQB-platform is)
 

B.Stuurder

Forumguru
Thanks!!

Altijd leuk om zo te vergelijken maar de Octavia (MQB-platform) moet je wel met de A3 (MQB-platform) vergelijken en niet met de A4 (MLB-platform). Das een complete verschillende klasse auto. De SuperB mag je vergelijk met de A4. Anders ben je wel appels met peren aan het vergelijken. Je zult dan ook zien dat het verschil ineens een stuk kleiner zal zijn.

(ps. ja ik weet dat SuperB ook MQB-platform is)
Dat ligt eraan. Waarom is de A4 een andere klasse? Omdat dat zo ingedeeld is. Audi heeft sowieso betere materialen maar qua ruimte en vermogen zitten de A4 en de O3 in mijn voorbeeld geval vrijwel gelijk. De 2.0 tsi ultra en de 1.8 tsi en beiden de combi, of avant zoals Audi dat noemt.
De Superb is wat dat betreft weer meer gelijk te stellen met de A6. Je moet dan dus wel de segment klasses loslaten alsof je helemaal geen idee hebt van auto's en gewoon dom kijkt naar de maten en cijfers. Als je de officiële klasses bekijkt, moet je de O3 natuurlijk wel vergelijken met de A3, Golf of Leon, dat weet ik.
Dus als ik puur kijk naar afmetingen dan zet ik de A4 en O3 naast elkaar en is het prijsverschil gigantisch. De A3, hoe mooi ook, viel bij mij trouwens meteen af, omdat het gewoon een heel erg kleine auto is. Ja ook C segment, maar natuurkundig gezien niet gelijk.

Eigenlijk kloppen de O3 en S3 helemaal niet qua segment klasses. En de Kodiaq doet daar nog eens een schepje bovenop. Simply Clever...;)
 

JockJam

Senior Member
Dat ligt eraan. Waarom is de A4 een andere klasse? Omdat dat zo ingedeeld is. Audi heeft sowieso betere materialen maar qua ruimte en vermogen zitten de A4 en de O3 in mijn voorbeeld geval vrijwel gelijk. De 2.0 tsi ultra en de 1.8 tsi en beiden de combi, of avant zoals Audi dat noemt.
De Superb is wat dat betreft weer meer gelijk te stellen met de A6. Je moet dan dus wel de segment klasses loslaten alsof je helemaal geen idee hebt van auto's en gewoon dom kijkt naar de maten en cijfers. Als je de officiële klasses bekijkt, moet je de O3 natuurlijk wel vergelijken met de A3, Golf of Leon, dat weet ik.
Dus als ik puur kijk naar afmetingen dan zet ik de A4 en O3 naast elkaar en is het prijsverschil gigantisch. De A3, hoe mooi ook, viel bij mij trouwens meteen af, omdat het gewoon een heel erg kleine auto is. Ja ook C segment, maar natuurkundig gezien niet gelijk.

Eigenlijk kloppen de O3 en S3 helemaal niet qua segment klasses. En de Kodiaq doet daar nog eens een schepje bovenop. Simply Clever...;)

Waarom? Omdat de auto industrie nou eenmaal deze auto's heeft ingedeeld in een bepaalde klasse. (Ik heb het niet verzonnen) De A3, Golf en de Octavia zijn allen een C klasse auto. De SuperB, Passat en de A4/A5 zijn een D klasse auto. De A6, BMW 5 serie en Mercedes E zijn E klasse auto's. Soms zijn afmetingen idd verschillend maar dat maakt het niet ineens een andere klasse auto. Het prijsverschil wordt met name ook bepaald door de klasse waar een auto zich in bevind en deels ook door de optielijsten kwa mogelijkheden.
 

LT83

Forumguru
Net weer even een A4 samengesteld zoals mijn Skoda met hetzelfde vermogen, opties en uitrusting: €69.523,95.
Ok, dan heb ik wel (passieve) Led verlichting in plaats van meesturende Xenon, maar dat kost dan inclusief de 4 ringen €21.658,54 meer. :nailbiting:
En geen voorruitverwarming.
Wat stap ik dan weer lekker in mijn Skoda morgen. :yeehaa:

De afbeelding van jouw auto in je boordsysteem is wel erg leuk geef ik toe. :thumbsup:

Ik hoop snel de omgekeerde weg te bewandelen ;) Heerlijk die 4 ringen :D
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik hoop snel de omgekeerde weg te bewandelen ;) Heerlijk die 4 ringen :D
Natuurlijk, ieder het zijne. Er zijn ook mensen die een vermogen betalen voor een schilderij, waarvan ik zeg wat is het eigenlijk? Zo'n modern schilderij met wat vegen en spatten, moderne kunst. Voor mij hoeft het niet.
Ik waardeer de kwaliteit en afwerking van een Audi wel, maar hier in Rotterdam is de kans groter dat er een criminele allochtoon in zit, dan een beschaafde Nederlander. Dus daarvoor hoef je het ook niet te doen. Geldt trouwens ook voor BMW en in mindere mate Mercedes tegenwoordig. Maar die laatste zijn dan weer meestal taxi's.....tenzij er AMG op staat, dan is het steevast weer een criminele allochtoon van rond de 20....
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
maar @Luuk Thijssen als je zo gek bent op Audi, waarom ben je dan in hemelsnaam Skoda gaan rijden?

Daar heb ik ookal zes jaar spijt van ;) Nee, het was meer een geintje joh. Maar autorijden is ook emotie he, en als je alles rationeel bekijkt :(
Als Skoda een snelle en sportieve 4wd station in het assortiment zou hebben was de keuze misschien wel makkelijk.
Overigens een heerlijk stukje generaliseren van je.
 

Bakkertje

Forumguru
Die klasse discussie hebben we hier al eens gevoerd en toen kwamen we eigenlijk al tot de conclusie dat Skoda eigenlijk niet in de reguliere klasse past. Ja je hebt gelijk dat de industrie het zo ziet, echter "wint" skoda het vaak van de modellen in de betreffende klasse en vaak zelfs van een klasse daarboven.
Als ik me niet vergis zijn er de nodige vergelijkingen gedaan (door duitse vakmensen notabene) waarbij een E klasse en 5 serie het afleggen tegen de Superb.

Maar dan moet je het stukje emotie rondom de auto los kunnen laten. Hetzelfde zie je ook in het Passat vs Superb draadje hier op het forum. De afwerking en beleving is anders, maar in de basis zijn het beide mooie en goede auto's en dat geldt ook in het rijtje Superb-Passat-A4/A6. Allemaal degelijke auto's waarbij je naar mate je meer naar rechts opschuift de prijs exponentieel stijgt. Waar het dan mank gaat (en dat is ook meteen de wrijving hier op het forum) is dat de functionaliteit en ruimte niet toeneemt, eerder afneemt. En dat maakt dat in objectieve vergelijken een Skoda het vaak wint van de rest.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik heb voor een Passat gekozen boven een Superb omwille van de beleving (en omdat ie voordeliger was om te leasen dan mijn Superb die ik ervoor had).
 

B.Stuurder

Forumguru
Overigens een heerlijk stukje generaliseren van je.
Ja natuurlijk. Aan het eind van de dag moet alles in de hokjes passen en ik kies graag de kortste weg ;)

Zoals @Bakkertje zegt, je moet de emotie uitschakelen om volledig rationeel te zijn en vooral met auto's is dat lastig vaak. Misschien is dat bij mij beroepsdeformatie, als ik emoties niet uit zou kunnen sluiten, dan zou ik mijn werk niet half zo goed kunnen doen denk ik. Toch heeft het ook bij mij nog invloed, anders had ik een standaard Octavia genomen zo uit de showroom.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83
Bovenaan Onderaan