Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Frenk21

Forumguru
Bij mij gaat het hem niet worden zoals het er nu uitziet. Er is bij de dealer te weinig bekend en met de onbekende levertijden zijn ze erg terughoudend met inruil.
Erg jammer, maar Pon maakt het de dealers en consumenten niet echt makkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

johnboy

Donateur
Zojuist een uitgebreide mail naar de dealer gestuurd voor uitleg over de nogmaals gewijzigde prijs van het parkeerpakket Pro (eerst 490,- daarna 1850,- en nu 1050,-) en over de optie achteruitrijcamera met luxe lichten omdat: in areaview zit ook een camera in de klep, luxe achterlichten zitten al in de Syle en c.f. de brochure ook in de Style Business.
 

harry

Senior Member
Voor de zaak rijd ik af en toe met een aanhanger, wij krijgen de gehele trekhaak installatie vergoed.

Is de trekhaakvoorbereiding voor de Kodiaq nu echt noodzakelijk als je achteraf een trekhaak wil monteren?
Ik selecteer de optie liever niet want het gaat het ten koste van mijn maximaal gesteld leasebedrag en ik betaal er bijtelling over.

Trekhaakvoorbereiding is toch de 13-polige stekker + bedrading etc? Die is bij al mijn voorgaande leaseauto's gewoon achteraf gemonteerd...
 

johnboy

Donateur
Voor de zaak rijd ik af en toe met een aanhanger, wij krijgen de gehele trekhaak installatie vergoed.

Is de trekhaakvoorbereiding voor de Kodiaq nu echt noodzakelijk als je achteraf een trekhaak wil monteren?
Ik selecteer de optie liever niet want het gaat het ten koste van mijn maximaal gesteld leasebedrag en ik betaal er bijtelling over.

Trekhaakvoorbereiding is toch de 13-polige stekker + bedrading etc? Die is bij al mijn voorgaande leaseauto's gewoon achteraf gemonteerd...
Wat ik er van begreep: de bekabeling naar achteren etc wordt dan al gelegd en scheelt installatietijd bij trekhaak achteraf. De bekleding voor naar achter kan dan blijven zitten. Wat een losse installatie met een voorbereiding kost weet ik even niet.
 

CDK

Forumguru
@harry, niets moet!! In jouw geval kan je om financiële redenen het niet mee bestellen. De voorbereiding is enkel en alleen de bekabeling die tot in de kofferbak ligt (onder de bekleding) waardoor het stukken eenvoudiger is / het veel minder tijd kost de trekhaak te installeren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Trekhaakvoorbereiding is toch de 13-polige stekker + bedrading etc?
Waarschijnlijk is er ook een trekhaakmodule nodig om ervoor te zorgen dat, bij aangekoppelde stekker, de achteruitrijlichten en het mistachterlicht worden omgeschakeld, de parkersensoren uitgeschakeld en de eventuele trailer assist (antislinger etc.) wordt geactiveerd.
Dus ja, die zou ik er zeker bijnemen. Maar speciale module of niet, het hoort sowieso bij de trekhaakinstallatie, dus ik zou even met de baas overleggen om te zorgen dat de extra lease-euro's in verband met die voorbereiding niet worden meegeteld in je maximum budget. Zelfs als het alleen de achteraf-montage van de trekhaak goedkoper maakt, is dat toch ook weer in zijn voordeel?
 

harry

Senior Member
het hoort sowieso bij de trekhaakinstallatie, dus ik zou even met de baas overleggen om te zorgen dat de extra lease-euro's in verband met die voorbereiding niet worden meegeteld in je maximum budget. Zelfs als het alleen de achteraf-montage van de trekhaak goedkoper maakt, is dat toch ook weer in zijn voordeel?

Tja dat klinkt wel logisch eigenlijk. Gisteren heb ik mijn Kodiaq configuratie (zonder trekhaakvoorbereiding) doorgegeven aan mijn werkgever. Zij zijn nu aan het onderhandelen met een aantal leasemaatschappijen, hoop dat ik nog deze week de bevestiging krijg dat alles door gaat en dat ik dus bij de groep hoor van de 1250 Kodiaqs in Nederland.

Ik zal dan net voor de definitieve bestelling mijn werkgever attenderen op de trekhaakvoorbereiding en mogen ze zelf beslissen of ze dat meenemen ja/nee.

Ik wacht met spanning af :dankje:, als het echt allemaal rond is zal ik mijn configuratie hier kenbaar maken :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

johnboy

Donateur
Zojuist een uitgebreide mail naar de dealer gestuurd voor uitleg over de nogmaals gewijzigde prijs van het parkeerpakket Pro (eerst 490,- daarna 1850,- en nu 1050,-) en over de optie achteruitrijcamera met luxe lichten omdat: in areaview zit ook een camera in de klep, luxe achterlichten zitten al in de Syle en c.f. de brochure ook in de Style Business.
Vanmiddag gesproken met de dealer. Areaview levert (op de Kodiaq) niet hetzelfde beeld als een specifieke achteruitrijcamera. Daarom apart bestelbaar.
Die kan niet i.c.m. met parkeerpakket Pro.
Aldus mijn gedane bestelling met de optie achteruitrijcamera ongewijzigd gelaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

marang73

Forumguru
De trekhaak van de Kodiaq is wegklapbaar. Te bedienen vanuit de kofferruimte (volgens mij). Lijkt me lastig om deze achteraf aan te brengen.
 

Steef6910

Nieuw lid
Helaas is er bij ons nog niet veel bekend over wat er nou precies te zien is
met area view, als ik op youtube kijk is er te zien dat je de achteruitrijcamera apart
kan zien (net als de buitenspiegels) en deze dus standaard aanwezig is.
Ook in de tiquan zit deze er standaard bij in het area view pakket.

Ik denk persoonlijk dat de achteruitrijcamera al aanwezig is, maar vanuit Leusden
geven ze nog geen 100% zekerheid. Dit is het lastige van het feit dat er nog geen
producttrainingen gegeven zijn.
Achteruitrijcamera camera zit er niet standaard meer op, parkeerassistent 3.0 is het zelfstandig inparkeren van de auto, niet zit geen camera bij. Camera is los te bestellen.
Helaas is er bij ons nog niet veel bekend over wat er nou precies te zien is
met area view, als ik op youtube kijk is er te zien dat je de achteruitrijcamera apart
kan zien (net als de buitenspiegels) en deze dus standaard aanwezig is.
Ook in de tiquan zit deze er standaard bij in het area view pakket.

Ik denk persoonlijk dat de achteruitrijcamera al aanwezig is, maar vanuit Leusden
geven ze nog geen 100% zekerheid. Dit is het lastige van het feit dat er nog geen
producttrainingen gegeven zijn.
 
Bovenaan Onderaan