VCDS mogelijkheden

paultie

Forumguru
Dat gaat ook zeker lukken. Het zijn de verborgen bitjes in de a5 module welke we nu reverse engineeren. :D moet goed gaan. Haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

BadBert

Forumguru
goed om te lezen dat de gasresponse echt wel invloed heeft op d e1.6. De dip in 1e versnelling voel ik ook, ik ben er aan gewend, maar als die er uit kan.... dan is dat super :D

ik ga zsm even een afspraak maken bij @Antera !
 

s_janssen

Actief lid
Een vraagje van mij (in nov een Superb) en een collega (heeft al een Superb) : hoe groot is het risico dat je aanpassingen weer verdwijnen bij een onderhoudsbeurt bij de reguliere dealer? Nooit? Soms? Af en toe? Vaak? We hebben geen idee....
 
Dit is gelukt. Voorwaarde is dat u verkeersborden herkenning in de auto heeft zitten en daarmee de zogenaamde a5 module (de camera in het voorste raam) aanwezig is.
Vanavond gaan we proberen de smart light assist aan te schakelen welke ook van de a5 module gebruik maakt.


Kan je me zeggen hoe je dit dan moet aanpassen op de VDS? Of wijst dit zichzelf uit?
Ik heb verkeersbordenherkenning en smart light assist gekozen. Dus de camera heb ik zeker!
 

RefleCs

Forumguru
Kan je me zeggen hoe je dit dan moet aanpassen op de VDS? Of wijst dit zichzelf uit?
Ik heb verkeersbordenherkenning en smart light assist gekozen. Dus de camera heb ik zeker!

Als je zaken met VCDS wilt aanpassen dan heb je daarvoor het volgende nodig:
- De orifinele kabel
- De juiste software
- En een bult know how

Het is niet iets om zelf even tussendoor te doen, je moet weten waar je mee bezig bent. Er zijn hier op het forum een aantal mensen die hier veel mee bezig zijn. @Antera is er daar een van. Hij zit in Breda. @ertromp is nog zo'n persoon gevestigd in Apeldoorn. Helaas voor mij was Erik niet beschikbaar dus ben ik naar Breda gereden naar Mark.

Mark: Ben jij 4 juni in Lochem er de hele dag bij? En doe je die dag ook aanpassingen? (al dan niet tegen vergoeding) Dan kan dat ook voor mensen misschien een interessante dag zijn om even langs te hobbelen in Lochem.
 

Antera

Donateur
Een vraagje van mij (in nov een Superb) en een collega (heeft al een Superb) : hoe groot is het risico dat je aanpassingen weer verdwijnen bij een onderhoudsbeurt bij de reguliere dealer? Nooit? Soms? Af en toe? Vaak? We hebben geen idee....

komt zelden voor. Soms als er een module vervangen word omdat die kapot is maar die kans is minimaal en je krijgt een "garantie"op de instellingen dat mocht dat toch gebeuren ik dit eenmalig kosteloos terug zet


@RefleCs ik ben 4de ook aanwezig bij JD en zal de laptop bij me hebben. Afhankelijk hoeveel ik die dag nodig ben kan ik wel wat dingen aanpassen enz indien nodig. maar ga er geen dagtaak van maken :-)
 

roadcrew

Nieuw lid
Een vraagje van mij (in nov een Superb) en een collega (heeft al een Superb) : hoe groot is het risico dat je aanpassingen weer verdwijnen bij een onderhoudsbeurt bij de reguliere dealer? Nooit? Soms? Af en toe? Vaak? We hebben geen idee....

De dealer zegt een aantal zaken niet te kunnen aanzetten, dan kunnen ze het toch ook niet uitzetten?
 

RefleCs

Forumguru
We coderen hier zaken waar dealers grof geld mee kunnen verdienen. Die zullen alleen al om die reden nooit een optie zomaar aanzetten of aanpassen. Daar zijn vanuit Skoda en de importeur ongetwijfeld strenge regels voor.
 

BadBert

Forumguru
Gisteren een bezoekje gebracht aan @Antera :)

Was gezellig en we hebben samen mijn lijstje doorgelopen :D
Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen!

Die gasrespons merk je inderdaad goed moet ik zeggen (1.6tdi), de auto voelt echt wel wat feller aan! Een echte aanrader!!!!

Ook het comfort openen en sluiten van het dak staat weer aan (wat dankzij de terugroep actie uit stond).
ECHTER.... is er 1 ding toch nog anders dan voor de terugroep actie, dus misschien dat iemand mij (en antera) er even bij kan helpen dit uit te vogelen.

Volgens mij deed mijn dak VOOR de terugroep actie het volgende (buiten het kunnen sluiten en openen via de sleutel):
- ik zet de auto stil
- bedien het dak (dicht gaan)
- haal de sleutel uit het contact
- doe de deur open
- stap uit
- gooi de deur dicht
- auto op slot
Tijdens AL die acties ging het dak eerder gewoon dicht, en bleef dicht gaan tot het compleet gesloten was (zonder extra actie van mij uit). Nu stopt het dak op het moment dat ik de deur dicht gooi.... erg raar hahahah
Er is wel verschil, want na de terugroepactie stopt het dak al bij het openen van het portier (als de sleutel al uit het contact was), dus er is wel enige vooruitgang ;)

Kan iemand van hier met een pano dak bevestigen wat ik hierboven schrijf? En is er iemand met een pano dak die nog langs Antera gaat? Dat hij even kan kijken of er iets is wat hiermee te maken kan hebben?

Een gedachte die mij binnen schoot:
Kan het te maken hebben met de optie die nu aan gezet is, die toe laat dat de ramen van de auto nog een tijdje bediend kunnen worden op het moment dat de sleutel uit contact is, en de deuren geopend zijn? (normaal was dit tot EN sleutel uit contact was EN deur open, dan waren de ramen niet meer te bedienen).

@Antera, bedankt!!! En hopelijk komen we er nog achter of ik het me juist herinner van het dak, en hoe we dat weer terug aan kunnen zetten!!! (als de dealer het uit krijgt, zou het ook weer aan moeten kunnen, maar dealer wil hier niet aan mee werken).
 

Schep

Forumguru
Kan iemand van hier met een pano dak bevestigen wat ik hierboven schrijf? En is er iemand met een pano dak die nog langs Antera gaat? Dat hij even kan kijken of er iets is wat hiermee te maken kan hebben?
Bevestig ik. Dak bleef bewegen ook al was de auto al op slot, mits de actie maar in gang was gezet voordat het contact uit ging.
Ik wil nog langs om VIM aan te zetten en de piep van de klep uit, maar moet ook nog langs de dealer voor de lagers achter van het DCC en een krakend panodak, zij zullen dan automatisch die terugroepactie uitvoeren.
Moet het dus even handig timen.
 

paultie

Forumguru
@BadBert was inderdaad erg gezellig die onverwachte mini meet. :D

Gas response is ook bij mij aangepast. Wat een verschil. Reageert als in de sport stand alleen met DSG in D met huidige schakel waardes. Aanrader voor de mensen die nog bij @Antera langs moeten.

Aanschakelen light assist is gelukt. Bedoeling was smart (of dynamic) light assist maar daar moeten we nog even naar speuren. Zal hierover ff kijken of er al een topic over bestaat anders zal ik er eentje openen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Schep

Forumguru
Wat moet ik me voorstellen bij die gasrespons icm met een DSG?
Ik merk dat de Sup bij vanuit volledig stilstand plankgas geven even moet 'nadenken' wat ie gaat doen, om er vervolgens vandoor te gaan. Los je dat nadenken hiermee op? Ik vind namelijk dat ie wat traag op gang komt vanuit stilstand, zodra ik onderweg ben heb ik geen behoefte meer aan een fellere gasrespons, overigens.

Heb ik het trouwens goed begrepen dat bij het permanent branden van de wimpers, ook de achterlichten permanent meebranden?
 

Antera

Donateur
Bevestig ik. Dak bleef bewegen ook al was de auto al op slot, mits de actie maar in gang was gezet voordat het contact uit ging.
Ik wil nog langs om VIM aan te zetten en de piep van de klep uit, maar moet ook nog langs de dealer voor de lagers achter van het DCC en een krakend panodak, zij zullen dan automatisch die terugroepactie uitvoeren.
Moet het dus even handig timen.


je kan de terugroep actie volgens mij weigeren als je er niet voor wilt tekenen anders moet je eerst eens langs komen voor ze het doen dan maken we de nodige logfiles en kan ik die weer vergelijken nadat ze de terugroepactie uitgevoerd hebben en dan bij jouw auto. Dit zal een beeld geven waar het in zit
 

Antera

Donateur
Wat moet ik me voorstellen bij die gasrespons icm met een DSG?
Ik merk dat de Sup bij vanuit volledig stilstand plankgas geven even moet 'nadenken' wat ie gaat doen, om er vervolgens vandoor te gaan. Los je dat nadenken hiermee op? Ik vind namelijk dat ie wat traag op gang komt vanuit stilstand, zodra ik onderweg ben heb ik geen behoefte meer aan een fellere gasrespons, overigens.

Heb ik het trouwens goed begrepen dat bij het permanent branden van de wimpers, ook de achterlichten permanent meebranden?


Omtrend gasrespons dat zet je aan en zal dan altijd blijven is geen optie die je zelf aan en uit kan zetten. maar het gata mer over het feit dat het gas idd even moet nadenken voor ie gaat. Bij rustig gas geven kan je ook nog steeds normaal rijden.

Wimpers aan branden niet perse de achterlichten het is maar net hoe ik het programmeer naar jouw wensen
 
Bovenaan Onderaan