Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

Jee13

Forumguru
dat om en om knipperen bij richting aangeven ziet er wel leuk uit, maar misschien iets too much

bij meeste VAG autos kan je instelling maken DRL dimmen aan de kant van knipperlicht dat richting aangeeft
 

MarcoO2

Forumguru
Mooie VCDS/VCP upgrades uitgevoerd @MarcoO2 :thumbsup:

Voor de rainclosing moet je wel het juiste type regensensor RLFS hebben ipv RLHS. Daar zit bij MY2016 auto's nogal verschil in.
Dat is precies het punt, ik heb de RLHS. Ach, deze ga ik niet missen. Laat toch nooit de ramen open.
Heb je VIM zelf gedaan of laten doen...?
Laten doen, ik heb de spullen en de kennis niet.
dat om en om knipperen bij richting aangeven ziet er wel leuk uit, maar misschien iets too much

bij meeste VAG autos kan je instelling maken DRL dimmen aan de kant van knipperlicht dat richting aangeeft
Dat was bij mij ook de standaard situatie. Dit valt veel meer op. Bij gebruik van de alarmlichten, zoals in het filmpje, lijkt het heel heftig. Bij gebruik van enkel één knipperlicht is het veel rustiger, maar op de snelweg veel duidelijker zichtbaar.
 

EdK

Forumguru
En toch vind ik het bij wasmachineman zijn Octavia 3 het beter uitkomen dan op de Seat......

Ik begrijp eigenlijk zelf niet waarom.....??? :deuk::deuk:
 

MarcoO2

Forumguru
En toch vind ik het bij wasmachineman zijn Octavia 3 het beter uitkomen dan op de Seat......

Ik begrijp eigenlijk zelf niet waarom.....??? :deuk::deuk:
En dat terwijl je nog geen fatsoenlijk filmpje van Frank's O3 hebt gezien... :maakmegek:
 

EdK

Forumguru
En dat terwijl je nog geen fatsoenlijk filmpje van Frank's O3 hebt gezien... :maakmegek:

Nee klopt omdat ik het live heb mogen bewonderen.... :tongue: ( lekker puhhh )
Hij kwam er helemaal naar aalsmeer voor rijden waar ik op dat moment aan het werk was...
 

Cordoba

Forumguru
Eerder filmpje van contra-knipperen dat ik heb gezien, vond ik het eerder verwarrend en kermisachtig. Filmpje van Marco, krijg ik toch de indruk dat contraknipperen echt wat toevoegt (aan duidelijkheid).

Ik kan me vergissen, maar dacht dat @Antera ondertussen ook RLHS voor rainclosing kan programmeren, of vergis ik me?
 

ertromp

Forumguru
Eerder filmpje van contra-knipperen dat ik heb gezien, vond ik het eerder verwarrend en kermisachtig. Filmpje van Marco, krijg ik toch de indruk dat contraknipperen echt wat toevoegt (aan duidelijkheid).

Ik kan me vergissen, maar dacht dat @Antera ondertussen ook RLHS voor rainclosing kan programmeren, of vergis ik me?
Helaas ook de besten kunnen zich vergissen Gert
 

sitechris

Donateur
Grappige mods Marco. Alleen het discoknipperen vind ik net een tikje too much. De andere DRL changes vind ik echt leuk!
 

RefleCs

Forumguru
Wie zegt dat Marco heeft aangezet tot het verwijderen van een reactie? De mods doen dat met name op eigen initiatief. Ik heb de exacte post niet gelezen maar mijn ervaring hier is dat er echt niet zomaar iets wordt verwijderd.

En nu weer terug on topic!!!

Ik vind het wel wat hebben. Wat mij vooral opvalt is dat de knipperlichten van de Leon vrij klein zijn. Ik ga eens opletten op de weg.
 

plaza

Forumguru
Ik let "even" niet op en Marco02 en Ertromp hebben een Seat Leon gekocht ipv een Skoda......:bloos:
Ook een hele mooie auto......heb vorige week bij de seat dealer in een Leon Cupra ST gezeten, kan nog wel een
eens mijn volgende auto worden. ( of wachten op de Seat Ateca Cupra of Octavia RS 280 )
Octavia is vooral ruimte en iets mooiere materialen , Seat heeft een veel betere prijs/kwaliteitverhouding....en...
de Seat is er met de 280 pk motor.....Octavia niet , dan kom ik uit bij de Superb die echt een fantastische auto is
maar in de snelste versie zo ongeveer onbetaalbaar is geworden.
Je review geeft mij in iedergeval veel goede info, Marco , thanks.
 

ertromp

Forumguru
En inmiddels heeft de Leon Cupra al 290pk @plaza
Ook het materiaalgebruik in de Leon vindt ik persoonlijk niets onderdoen voor de O3. Grootste gemis.................................. de instapverlichting in de buitenspiegels voor mij
 

Skoda-MAN

Forumguru
Seat heeft een veel betere prijs/kwaliteitverhouding....en...
de Seat is er met de 280 pk motor.....Octavia niet
Ach, hoeveel pk heb je nodig om in de file te bewegen en die enkele keren 130 km/h:maakmegek: leuk een ritje in Duitsland voor zover het daar nog kan.
 

ertromp

Forumguru
Ertromp , hoe bevalt de Seat ?
Zelfde ervaringen als @MarcoO2. Gewoon een super stuurauto.
LED koplampen zijn weer een + ten opzichte van het Xenon
Zelf heb ik de HB aangezien ik de ruimte van een ST niet nodig heb.
Panoramadak ook heerlijk met dit soort dagen.
Bochten zoals klaverblad Beekbergen in de A1/A50 kun je snoeihard nemen. Het FR onderstel is al wel iets lager als de standaard en in combinatie met de adaptieve dempers echt toppie. Ook de standaard drive mode knop perfect waarmee je de stuurbekrachtiging en gaspedaalrespons en de dempers individueel kunt instellen.
Knoppen en bediening net als in de andere VW producten logisch en op een super plaats.
Leuk zijn de LED strips in de deuren.
Technisch ook perfect de 1.4TSI met 150pk en die cilinderuitschakeling. Je merkt er nagenoeg niets van die cilinderuitschakeling alleen met echt koude motor hooguit de eerste keer van inschakelen.
De stoelen met enorm goede zit en een combinatie van leer/alcantara zitten super en daar wordt door menig O3 rijder jaloers naar gekeken en in gezeten :D
Dat wordt weer een aantal jaar sturen en dan zien we wel weer.

20150926_145001.jpg

Hopelijk komt VW ooit weer met een Scirocco die zou dan echt hoog op de lijst staan


maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan