Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Spoetnik

Forumguru
Lane assist.... Krijg je alleen een piep als je uit de baan dreigt te raken zonder dat je richtingaanwijzers gebruikt??
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Antera Ik was er al bang voor dat het nauwelijks uitvoerbaar is.
Sensor in de neus is toch alleen in combinatie met ACC?
Kan de voorruit niet aangepast worden?
 

micky

Forumguru
Lane assist.... Krijg je alleen een piep als je uit de baan dreigt te raken zonder dat je richtingaanwijzers gebruikt??
nee, de auto stuurt zelf en houdt baan, je kunt de handen van het stuur halen en dat blijft hij netjes tussen de lijnen, houd je je handen te lang van het stuur dan krijg je een piep met de melding dat je het stuur moet overnemen.
 

H-J

Lid
Baal er ook van dat ik geen lane assist er in heb gedaan maar als ik het zo lees hoef je dan helemaal weinig meer te doen. Wakker blijven wordt dan de grootste uitdaging. :sleep:
 

Antera

Donateur
Ik heb begrepen dat de auto's met LA andere sensor in de neus nodig had. er zijn 2 verschillende maar precies durf ik het niet te zeggen en nee de voorruit is helaas niet aan te passen.

acc is wel naderhand in de Golf 7 te bouwen maar kost dan ook al rond de € 1000 aan materiaal en dan moet alles nog ingebouwd worden. En dan is dat nog in het goedkoopste geval
 

Spoetnik

Forumguru
Dank voor de uitleg. Persoonlijk zie ik het nut niet zo van dat lane assist. Je kan even naar de achterbank om.... Maar verder hou ik liever de handen aan het stuur. Dat adaptive cruise lijkt me wel enorm handig.
 

micky

Forumguru
het stuurt relaxed als je eraan gewend bent, jij wordt gecorrigeerd, ook als je even op je navischerm kijkt, val je in slaap dan houdt hij je tussen de lijnen en waarschuwt met een piep dat je moet overnemen, geen perfect systeem, maar wel een goed systeem wat uiteraard ook zeker niet bedoelt is om je handen van het stuur af te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

NewO3

Forumguru
Inmiddels op 4 handgeschakelde exemplaren getest van Ambition tot Greenline tot Elegance en van diesel tot benzine en het werkt.
DSG uitvoeringen hebben het overigens standaard.

Daar ben ik blij mee. Heb deze optie niet omdat ik het gewoon vergeten was aan te vinken. Vond het jammer en begreep dat achteraf activeren door ander ABS systeem toen niet mogelijk was. Maar het is jullie gelukt. Ga maar eens een afspraak maken met jullie. Klasse!
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb begrepen dat de auto's met LA andere sensor in de neus nodig had. er zijn 2 verschillende maar precies durf ik het niet te zeggen en nee de voorruit is helaas niet aan te passen.

acc is wel naderhand in de Golf 7 te bouwen maar kost dan ook al rond de € 1000 aan materiaal en dan moet alles nog ingebouwd worden. En dan is dat nog in het goedkoopste geval

Ik ga over een paar maandjes als mijn O3 binnen is een keer een afspraak maken. Wilde oa toch de verkeersbordherkenning aanzetten en knipperlichten aanpassen. Ik heb wel LA aangevinkt, geen ACC. We kunnen eens kijken of we dat werkend kunnen krijgen mocht het toch de zelfde sensor zijn.
HH lijkt me zeker wel prettig (kan geen negatieve dingen verzinnen).
 

blauwkeut

Forumguru
Oke, even een update, toen ik zojuist thuis kwam heb ik direct even gekeken en de wijzigingen nog 2 keer opnieuw doorgevoerd:

Codering:

im 5F:

(86)-Vehicle menu operation-menu_display_charisma,not activated ;

(88 )-Vehicle menu operation-menu_display_charisma_over_threshold_high,not activated ;

Deze 2 stonden bij mij op activated en zoals het lijstje van @blauwkeut aangeeft moeten ze op not activated.

Toen ik thuis kwam kon ik veel zaken niet aanpassen onder het rijden, dus bovenstaande terug gezet zoals het stond voor de aanpassingen, Columbus gereset (knop net zo lang vasthouden totdat je het Skoda logo weer krijgt (ongeveer 20 seconden))
Straat naam verdwenen en drive mode weer zichtbaar.
Nu kan ik ook weer alle aanpassingen onder het rijden doen:shocked:

Vervolgens weer de coding doorgevoerd zoals aangegeven, reset en wederom kan ik zaken niet aanpassen onder het rijden:sterretjes:

Verder ben ik er nog niet ingedoken, ik laat het uitstaan voor nu en ga er mee aan de slag als ik tijd heb.
Misschien is het handig als je (Blauwkeut) even een link naar de betreffende website kunt plaatsen (of via de pm naar me) dan kan ik daar ook eens verder kijken waar het nu mis gaat.

Even een bump met dit vraagje omtrent de weergave van de straatnaam op de Columbus ipv de drive mode... Is iemand het nog gelukt om dit correct werkend te krijgen? Of blijft het neveneffect dat je de Columbus dan niet meer kunt bedienen tijdens het rijden? Heb het topic even verder doorgenomen maar voor zover ik kan zien stond er niet meer over... Indien het naar behoren werkt zou ik die aanpassing eventueel nog wel willen laten doen als iemand dat kan/wil op de nazomermeeting...
 

Joske

Forumguru
Bij mij lukte het de laatste keer niet... Alles verdween in de bovenste lijn. Behalve adres MAAR in de maxidot was ik ook mijn "navigatie" kwijt. :(

Mss iets verkeerd gedaan maar zou het ook graag werkend gehad hebben.
 
Zo vandaag even langs Yuxel geweest en een paar aanpassingen laten doen. Nogmaals bedankt Yuxel voor de goede service!

  • DRL achter aan
  • Bochtverlichting geactiveerd
  • Stoelverwarming geheugen
  • Fan stand zichtbaar
  • Kantelen rechter spiegel
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb het forum (met name in dit topic) door gezocht, maar blijf toch zitten met de volgende vraag:
Is het nu wel of niet mogelijk om het pano-dak (O3) automatisch te laten sluiten bij:
  • Regen?
    en/of
  • Bij afsluiten auto?
Ik begrijp dat het voor de ramen in ieder geval niet mogelijk is, maar voor het pano-dak zou ik graag de bevestiging willen weten.
 

ertromp

Forumguru
Als je een 2015 O3 hebt met regen sensor type RLHS is Regensluiten van ramen en dak (nog) niet mogelijk met vcds of VCP
 

e-wal

Lid
@karodem ik heb achteraf een dubbel schuifdak laten monteren en de leverancier heeft hem zo aangesloten dat bij het verlaten van de auto beide daken altijd automatisch sluiten. Dat heeft hij gedaan via de zekeringen. Dat weet ik toevallig, omdat hij was vergeten de zekering van airco/verwarming terug te plaatsen :(

Sluiten bij regen weet ik niet. De ruiten doen dan (nog) niet automatisch bij mij en het dak ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan