Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Bakkertje

Forumguru
Drie problemen opgelost! :deuk:

Anyways, als ik het zo lees en je zou het geluid uitzetten (even ervan uitgaan dat het zou kunnen) dan wordt de kans ook erg groot dat je zo'n mede weggebruiker wordt die onnodig lang met z'n knipperlicht aan blijft rijden er is immers geen irritante reminder meer dat je dat knipperende oranje lampje aan hebt. Nog wel het knipperende lampje natuurlijk, maar die kun je makkelijk negeren. :shutup:

De oplossing is overigens even simpel als doeltreffend, 1x je richtingaanwijzer indrukken (niet doordrukken voorbij de vergrendeling) en de auto knippert 3x en wordt daarna automagisch vanzelf weer stil. Het aantal van 3 kun je trouwens zeker wel aanpassen met VCDS. In mijn geval staat ie op 4x, omdat ik de standaard 3x te weinig vond.

Overigens vind ik het totaal geen hinderlijk geluid, dus wie weet valt het straks allemaal wel mee in je nieuwe O3 scout.
 

Bakkertje

Forumguru
Moest nog even aan dit draadje denken toen ik in de auto zat en toevallig ligt er een db meter in de auto.
Ik heb het irritante geluid in m'n passat gemeten bij stilstand en het scoorde een heuse 54 db. Dat is redelijk verwaarloosbaar op de snelweg.

Nu kan het zo zijn dat het knippergeluid harder is in een octavia dan in een passat, maar het is ter referentie alvast gemeten voor je ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.

Bakkertje

Forumguru
Nee ik heb een voltcraft db meter, nog uit de tijd dat je met een mobiele telefoon alleen kon bellen, de tijd kon zien en als je geluk had een spelletje kon spelen..

Ow en inderdaad de db meter op mijn smartphone klopte voor geen meter, die zat er maar 8 db naast of zo ..
 

Evilcomputing

Senior Member
Snake FTW !

dAtcCfH.gif



En ik maar klagen dat mijn columbus geen full hd kan afspelen :D
 

Antera

Donateur
Het klikken kan niet uit. Dit is mede gedaan denk ik zodat je weet op gehoor dat je hem aan hebt staan of gebruikt.
 

CDK

Forumguru
is dat klikken niet gewoon een blokje in de zekeringkast? in m'n vrachtwagen kon ik dat er simpelweg uit trekken, inclusief het toetertje voor te weinig lucht.....
 

Frenkie

Forumguru
Hallo allen, ik sta op het punt om een O3 te bestellen, maar wil even zeker weten welke opties ik wel en niet "moet" nemen om alles toch te kunnen hebben. Ik begrijp dat de camera nodig is voor zowel de groot licht assistent en de lane assist. Is dit de zelfde camera die de ACC doet? Zo ja, klopt het dan dat ik maar een van deze 3 opties hoef te bestellen en dat de rest via VAGCOM aangezet kan worden?
Kan de optie "Drive set up" ook via VAGCOM aangezet worden?
 

Joske

Forumguru
Kan de optie "Drive set up" ook via VAGCOM aangezet worden?
op deze kan ik je met zekerheid antwoorden: de optie zelf houdt een knop en een menu extra in. Je kan dan kiezen tussen ECO -SPORT -NORMAAL en individual (zelf bepaalde voorkeuren instellen).

Mbhv van VagCom/VCP kan de stuurbekrachtiging op sportief ingesteld worden, waardoor je wat zwaarder stuurt. En ja, dat is het zowat eigenlijk ;)

Maar je kan zelf die optie niet meer wijzigen of aanpassen in een menu op je Columbus bijvoorbeeld.

Ikzelf heb de optie en ben er heel blij mee om eerlijk te zijn. Vooral de extra gasresponse in sport is leuk. (daar is nog niets van geweten of deze ook met VCP ingeschakeld kan worden) of het moet zijn dat @ertromp in tussentijd nog eens tijd heeft gehad om te kijken? :)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb het en ben er wel blij mee. Bij lichte helling werkt het niet maar dat is ook niet nodig. Bij hellingen waar je normaal de handrem gebruikt werkt het feilloos.

Dus een aanrader.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Waar ik ontzettend spijt van heb is dat ik de optie Lane Assist niet mee besteld heb. :banghead:
Het zou mooi zijn als dat achteraf nog gemonteerd kan worden, wie durft en wat zal dat kosten? (zie handtekening) :lezen:
 

Antera

Donateur
Lane assist komt heel wat meer bij kijken. Andere vooorruit met camera en andere sensor in de neus. Daarnaast de nodige bekabelingen en dan nog de programmeringen. Een flinke ingreep die vermoedelijk niet zomaar even ingebouwd kan worden zonder veel geld kwijt te zijn :-)
 
Bovenaan Onderaan