Amundsen Het grote Amundsen-topic

AndreM

Forumguru
Probeer maar niet verder, werkt toch niet met een USB kabeltje.
Zelf had ik geen zin om een duur kabeltje te kopen a € 40,- en iedere keer de I-Phone/Pot/Pat noem maar op aan te sluiten als je gaat rijden.

Ik zie het voordeel van een SD kaartje a € 15,- dat je niets hoeft te koppelen en direct via stuur of media bediening kan luisteren.

Let wel op dat bij gebruik van een SD kaartje je niet groter dan 32 GB gaat, want groter kan je Amundsen niet aan.

En als laatste, mocht je telefoon kapot gaan of je neemt een nieuwe, dan zal je ook een ander kabeltje moeten kopen omdat de aansluitingen niet allemaal hetzelfde zijn.
 

Chatslet

Forumguru
Spotify gaat niet werken met een MDI kabel. De Amundsen ziet alleen de muziek die op je telefoon/ipod/ipad staat. Spotify moet je gewoon lekker via bluetooth doen. Als je bluetooth op je telefoon aan laat staan dan gaat je accu bijna net zo lang mee en hij is meteen verbonden zodra je de auto op het contact zet. Kun je met spotify meteen muziek streamen. Stuurbediening werkt dan ook gewoon. Wel een tip: Haal bij Action voor 2 euro een iphone kabeltje en voor 3 euro een USB lader voor in de sigarettenaansteker. Spotify zuigt je accu leeg, vooral als je dat via bluetooth doet dan gaat dat rustig met 10% per uur.
 

AndreM

Forumguru
Vandaag mijn nieuwe O3 GBL opgehaald. Nu wil ik muziek via mijn iphone luisteren, niet via bluetooth maar via usb zodat ook albumcovers op het scherm komen. Als ik de iphonekabel in de usb-poort stopt herkent de Amundsen echter geen externe media. Heb ik hier een MDI kabel voor nodig?

Nog even wat anders.
Spotify is leuk zolang je een goede internet verbinding hebt.
Helaas is dat niet in heel rijdend Nederland, ook niet in de randstad, dus zou het voor kunnen komen dat je muziek weg valt als de buffer leeg is.
 
Ik gebruik al jaren spotify premium, deze zet muziek op je telefoon en is dus offline te gebruiken. Dit werkte in mijn Astra uit 2010 en mijn Golf uit 2013, nu via bluetooth ook in de O3. Ik vind het echter wel leuk om albumcovers in beeld te hebben en om foto's van contactpersonen te syncen. Volgens mij kan dit dus wel via MDI.. Ik kan vdw ook ff bij de dealer navragen en evt proberen..
 

Chatslet

Forumguru
MDI is een optie die je bij kunt bestellen. Heb ik destijds (2012) wel gedaan. Ik heb er zelf een MDI naar micro USB kabel aan met een 500GB HDD. Heb ook de MDI iPhone kabel maar die ziet de iPhone dus ook als een soort van USB stick. MDI kabeltjes kosten op ebay 5 tot 10 euro.
 

Joske

Forumguru
het is maar vanaf juni 2014 (dacht ik) dus modeljaar 2015 dat de USB aansluiting standaard Apple ondersteunt, is je auto modeljaar 2014 dan moet je een specifieke Apple aansluiting besteld hebben anders werkt het niet. (had zo een speciale naam maar kan er niet opkomen)

(voor alle duidelijkheid, indien je met kabel wil werken, dit staat los van het BT-verhaal)
 

Joske

Forumguru
dan ligt het aan je kabeltje volgens mij, bij mij werkt het helemaal goed (wel Columbus, maar dat maakt volgens mij niet uit?)
 

Joske

Forumguru
Die van mij is van Belkin, zat bij de adapter voor in de auto, laadt ook snel op. (de prijs was er ook naar, €22 ofzo)

Maar wel heel tevreden van, trouwens de USB poort nu in de auto, die laadt pas snel mijn phone op! :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan