Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

lugolux78

Forumguru
Ach ik laat het ook vanmiddag doen door @etromp. Veilig? Je verandert wat instellingen in een computer module. Je kan altijd weer terug aan het einde. Ik heb niet eens aan de Leasemij gedacht om eerlijk te zijn hahaah
 

Hans_RS

Forumguru
met kessy is de kans toch erg klein dat je je sleutel in de koffer laat liggen. die zit toch altijd in de broekzak... :)
 

Antera

Donateur
Ik snap het verhaal maar hoe vaak komt het voor dat je met de de hoofdsleutel de auto vergrendeld en vervolgens met de andere sleutel de klep open doet of andersom? Je hebt ten alle tijde lijkt me maar een sleutel bij en niet beiden. Daarom zal dit systeem alsnog de klep ontgrendelen als je het met de hoofdsleutel doet en op slot gaan als je ineens de andere sleutel gebruikt hebt. Daarnaast zal het dus werken als je de verkeerde sleutel gebruikt zoals het fabrieksaf is

Omtrend kessy lijkt me dit nog gewoon te werken. Als je de sleutel in de auto zou laten kan je de auto niet vergrendelen. Dit wat ik heb gedaan is namelijk alleen van de kofferklep en niet van het kessy systeem, maar dit is leuk om dan maar eens uit te zoeken bij een auto die ook een electrische achterklep heeft en kessy.

Dus mocht er iemand zijn die langs wilt komen of komt en dit heeft graag beide sleutels meenemen.

@Hans_RS dat is niet als je de auto op slot hebt en je de koffer alleen wilt openen dan heb je de sleutele nodig
 

lugolux78

Forumguru
Vandaag met Erik @etromp de O3 onderhanden genomen.

Hoop foutmeldingen en het lijkt er op dat de 5F module vergrendelt is. Bizar ook dat ik geen MY2105 model heb maar componenten van deze er schijnbaar al inzitten, softwarematig dan.

VIM lukte niet en dat is jammer. AM verwijderen uit keuzelijst dan weer wel.
Trekhaak schijnt niet aangemeld te zijn...

Maar wat wel lukte zijn een aantal leuke dingen:

LED synchroon laten lopen met knipperlicht
NeedleSweep
Airco op automatische stand met indicatie van sterkte
Top helemaal eindelijk kofferbak sluiten met knopdruk en AB.

Omdat we niet weten hoe de wetgeving omtrent US lampen is, (zachtjes knipperlichten mee laten branden) dit niet aangezet.
Ook leuk laptimer. 8.8 seconden 0-100...Bij benadering hahaha. Lastig voor een man om twee dingen tegelijk te doen, maar oefening baart kunst....

VIM wordt vervolgd....
 

Hans_RS

Forumguru
Ik snap het verhaal maar hoe vaak komt het voor dat je met de de hoofdsleutel de auto vergrendeld en vervolgens met de andere sleutel de klep open doet of andersom? Je hebt ten alle tijde lijkt me maar een sleutel bij en niet beiden. Daarom zal dit systeem alsnog de klep ontgrendelen als je het met de hoofdsleutel doet en op slot gaan als je ineens de andere sleutel gebruikt hebt. Daarnaast zal het dus werken als je de verkeerde sleutel gebruikt zoals het fabrieksaf is

Omtrend kessy lijkt me dit nog gewoon te werken. Als je de sleutel in de auto zou laten kan je de auto niet vergrendelen. Dit wat ik heb gedaan is namelijk alleen van de kofferklep en niet van het kessy systeem, maar dit is leuk om dan maar eens uit te zoeken bij een auto die ook een electrische achterklep heeft en kessy.

Dus mocht er iemand zijn die langs wilt komen of komt en dit heeft graag beide sleutels meenemen.

@Hans_RS dat is niet als je de auto op slot hebt en je de koffer alleen wilt openen dan heb je de sleutele nodig

Ik zal straks nog eens checken, maar ik durf wedden dat als ik naar m'n gesloten auto stap, sleutel in de broek houd, ik de kofferklep kan openen...
 

Rene C

Forumguru
VIM lukte niet en dat is jammer.


Jammer en vreemd. @Antera heeft pas ook bij mij op mijn verzoek wat instellingen aangepast waaronder VIM. Alles werkt zonder problemen. Rainclose werkt zelfs te goed. Vandaag auto bij werk met dak en ramen op kiertje geparkeerd. Toen ik echter eind dag terug bij de auto kwam, alles dicht inclusief screen..

VIM afgelopen weekend top (rit naar brugge en retour). Vrouw tijdens rijden muziek dvd erin en kunnen starten.. Probeer dat maar origineel, mag je toch de auto eerst stilzetten om de dvd af te spelen..
 

Evilcomputing

Senior Member
En

RE-50-0013.jpg
 

lugolux78

Forumguru
Jammer en vreemd. @Antera heeft pas ook bij mij op mijn verzoek wat instellingen aangepast waaronder VIM. Alles werkt zonder problemen. Rainclose werkt zelfs te goed. Vandaag auto bij werk met dak en ramen op kiertje geparkeerd. Toen ik echter eind dag terug bij de auto kwam, alles dicht inclusief screen..

VIM afgelopen weekend top (rit naar brugge en retour). Vrouw tijdens rijden muziek dvd erin en kunnen starten.. Probeer dat maar origineel, mag je toch de auto eerst stilzetten om de dvd af te spelen..

Mijn software zit een beetje vol met bugs... Dus eerst onderhoud doen en dan kijken of ze foutmelding eruit kunnen halen dan hopelijk doet ie het.

Morgen heeft Erik een MY2105 en hij heeft zijn software geüpdate. Ben benieuwd of het dan bij die auto wel lukt...
 

micky

Forumguru
Mijn software zit een beetje vol met bugs... Dus eerst onderhoud doen en dan kijken of ze foutmelding eruit kunnen halen dan hopelijk doet ie het.

Morgen heeft Erik een MY2105 en hij heeft zijn software geüpdate. Ben benieuwd of het dan bij die auto wel lukt...
That would be me :)

@lugolux78 , jammer dat we het niet even hebben kunnen combineren, was mooi vergelijken geweest..
 
Bovenaan Onderaan