Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Evilcomputing

Senior Member
In je Columbus staat hij toevallig wel op auto ?
Want dat is ook de enige manier waar ik dat kan zien. de lichtschakelaar veranderd namelijk bij mij niet. Wel de knoppen van stoelverwarming enzo geven flauw licht. Echter bij zonneschijn zie je dat niet
 

hberg

Actief lid
Ja staat op auto daarom ben ik er ook vrij zeker van dat hij het niet doet maar nu rij ik misschien net niet hard genoeg. Anders vanavond toch nog eens even de kabel er aan en even zoeken.
 

ertromp

Forumguru
Dan moet je eens kijken welke coding er staat bij 09 en dan in dat rode gedeelte:

Subsystem 2 - Part No SW: 5Q0 955 547 A HW: 5Q0 955 547 A Labels: 5Q0-955-547.CLB
Component: RLHS 037 0059
Serial number: S5Y14M06D07H00M39S52
Coding: 00885D
 

hberg

Actief lid
Thx, ga dit weekend even tijd proberen te maken. Heb als het goed is in 09 Byte 0 bit 0 aan staan maar zal ook even naar de coding kijken. Wellicht dat het daar mis gegaan is. Die zou dus 00885D moeten zijn?
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Heb en nieuwe optie ontdekt alleen moet nog testen of dit werken gaat. De sleutel in de auto laten liggen in de kofferbak (alleen auto met electrische achterklep) terwijl de auto op slot is zal ervoor zorgen dat als je de achterklep dicht doet je niet meer in de auto kan. Er is een optie dat de auto kijkt of de sleutel in de kofferbak ligt en zo ja kan de auto niet op slot of de klep vermoedelijk niet op slot.

Als er iemand zijn beide sleutels mee wilt nemen naar de meeting dan wil ik dit graag testen.
 

hberg

Actief lid
Morgen avond eindelijk tijd en de kabel beschikbaar om eens naar mijn snelweglicht te kijken. @Antera of @ertromp hebben jullie voor mij wellicht de default coding voor de regensensor? Mocht deze afwijken/niet goed staan kan ik deze gelijk corrigeren. Bvd!
 

micky

Forumguru
wat niet zo goed werkt is het kantelen van de rechterspiegel. ik had gelezen dat deze maar beperkt naar beneden kantelt als je geen geheugenstoelen hebt. geen probleem, maar nu ik het ingesteld heb, kantelt hij maar beperkt TERUG. dus hij kantelt genoeg naar beneden om het achterwiel te zien, maar wanneer hij terug gaat, is dat niet helemaal tot de hoogte dat hij stond.

dit is typisch iets wat je continu tegen komt, ik had deze problemen in het verleden ook al met mijn Audi's en VW's, waarom hij niet helemaal omhoog komt ik weet het niet en heb het nergens kunnen vinden..
 

ertromp

Forumguru
Thx, ga dit weekend even tijd proberen te maken. Heb als het goed is in 09 Byte 0 bit 0 aan staan maar zal ook even naar de coding kijken. Wellicht dat het daar mis gegaan is. Die zou dus 00885D moeten zijn?

Morgen avond eindelijk tijd en de kabel beschikbaar om eens naar mijn snelweglicht te kijken. @Antera of @ertromp hebben jullie voor mij wellicht de default coding voor de regensensor? Mocht deze afwijken/niet goed staan kan ik deze gelijk corrigeren. Bvd!

Zo te lezen weet je niet goed waar je mee bezig bent of???
Kijk goed uit met coderen door zo maar even die hexidecimale waarde aan te passen.
Ook daar zijn weer voorbeelden van in overvloed te vinden op het internet waar het mis gaat.
Zo vaak al gezegd: het is geen game en o zo vervelend als straks bepaalde zaken niet meer werken.

Ik neem aan dat je log files hebt gemaakt? Daar had je kunnen zien dat 00885D de originele waarde is dus zonder regensluiten.

Mijn voorkeur zou zijn om de hele coding in VCP te programmeren aangezien ik daar onlangs in een sessie met @Antera toch de makkelijkste werkwijze in zag.

Bij deze de voorzet en hopelijk wordt ie ingekopt door iemand met verstand van zaken en geheel op eigen risico:

06885D = autobaanlicht uit / regenlicht aan / regensluiten aan
07C85D = autobaanlicht aan / regenlicht aan / regensluiten aan
 

hberg

Actief lid
Goed gelezen :) Ik heb er veel interesse in maar niet dusdanig veel verstand dat ik dit allemaal op eigen houtje ga doen. Vriend van mij met kabel gelukkig wel maar die is weer niet thuis in alle mogelijkheden van de Skoda vandaar dat ik hier probeer de nodige informatie in te winnen die ik gelukkig ook krijg waar voor dank!

We hebben inderdaad log files gemaakt dus die zullen we eerst raadplegen. Mochten we er niet uitkomen dan ga ik niet zitten rommelen en zal ik jou of Antera binnenkort lief aankijken.

Nogmaals bedankt voor de feedback!
 

blauwkeut

Forumguru
Heb en nieuwe optie ontdekt alleen moet nog testen of dit werken gaat. De sleutel in de auto laten liggen in de kofferbak (alleen auto met electrische achterklep) terwijl de auto op slot is zal ervoor zorgen dat als je de achterklep dicht doet je niet meer in de auto kan. Er is een optie dat de auto kijkt of de sleutel in de kofferbak ligt en zo ja kan de auto niet op slot of de klep vermoedelijk niet op slot.

Als er iemand zijn beide sleutels mee wilt nemen naar de meeting dan wil ik dit graag testen.
JA! die wil ik! (al voorgehad mocht het niet duidelijk zijn :banghead:gelukkig was het thuis op de oprit)
 

Falcon

Donateur
@Antera: Is jouw PDF .. en dan versie 1.2U de laatste versie? Wil de lijst gaan nalopen en aanvinken wat ik graag wil, maar wil even zeker weten of dit de laatste lijst is. :)
 
Bovenaan Onderaan