Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

RogerS

Forumguru
V11 Oost Europa is er ook. Nog niet getest, ga ik nog doen deze week.
Ja die DVD bij je te hebben is altijd handig als je op vakantie gaat. Dit jaar zijn wij naar Oostenrijk en Slovenië op vakantie geweest. Op de West Europa kaart hield de wereld echt op bij de grens met Slovenië..... Uiteraard niet aan gedacht om de Oost Europa DVD mee te nemen.
 

tist

Actief lid
Partities veranderen kan alleen met custom firmware, zie hiervoor (o.a.) http://www.rnsfirmware.com/

Link naar site om vim en secret menu te enablen: http://www2.robpol86.com/guides/US-RNS-510-Video-In-Motion/
Dit is er ook te lezen:
Does anyone know how can I do the VIM in my C14 system? FW 6270.
Berto cd doesn't work.
Heb dat elders ook al gelezen en het zo mogelijks (zoals ik las) problemen zou kunnen geven omdat er een andere gps ontvanger is gebruikt, de firmware die men ervoor gebruikt houd geen rekening met die nieuwere gps.
Althans wat ik uit allerlei meldingen en verhalen heb 'gedistileerd'.
 

rampie

Senior Member
Het kan ook door de combinatie brander/dvd komen. Zelf goede ervaringen met imageburn en Verbatim.

Heb ook al met ander brander geprobeerd en ook dit gaf foutmeldingen dus denk niet dat het aan brander zelf ligt... meer aan software / HW van de columbus zelf. Geripte DVD's speelt ie wel af...
 

rampie

Senior Member
Het kan ook door de combinatie brander/dvd komen. Zelf goede ervaringen met imageburn en Verbatim.

Heb ook al met ander brander geprobeerd en ook dit gaf foutmeldingen dus denk niet dat het aan brander zelf ligt... meer aan software / HW van de columbus zelf. Geripte DVD's speelt ie wel af...
 

Fanman

Lid
Wel upgrade gestart zonder dat de auto op contact stond?
V10 kon ik gewoon tijdens het rijden starten, V11 pikte dit niet.
Auto van contact, dvd er in, en upgraden maar.
 

Octavia32

Forumguru
Ik heb versie 11 volgens mij bijgewerkt toen ik de superb op ging halen. Eerst getest of die herkend werd, dus draaien vanaf Dvd en daarna kopiëren naar intern geheugen
 

rampie

Senior Member
Ik heb nog een werkende 11 wil hem wel meenemen 6 september. Heb ook mijn columbus bijgewerkt

Kan er dan niet bij zijn maar toch bedankt!

Wel upgrade gestart zonder dat de auto op contact stond?
V10 kon ik gewoon tijdens het rijden starten, V11 pikte dit niet.
Auto van contact, dvd er in, en upgraden maar.

Hij start cd te lezen maar zegt fan ontbrekende/foute cd-dvd. Zowel stilstaand als rijdend. Denk dat he hardwarematig is op de Columbus zelf.
 

kansberg

Forumguru
Gisteren onder het genot van een autoritje V11 geïnstalleerd, heb hem twee keer moeten branden omdat de eerste niet 'pakte.' Zelfde foutmelding als rampie. Nog een keer gebrand (Verbatim DL-DVD - Power Iso, 2,4X
) onder zelfde condities en toen ging hij als de spreekwoordelijk brandweer. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
 

CDK

Forumguru
Ik zit me nu iets te bedenken, waarom staat Oost Europa apart en niet naadloos aan West Europa vast? Ruimte genoeg op zo'n Columbus toch? Of zal hij dan aanzienlijk trager worden?
 

Octavia32

Forumguru
@Neptukker dat zal wel niet Columbus is een veel gebruikt systeem binnen de VAG groep,daarbij had mijn vorige navigatie NEXUS (MFD2) ook nog kaart updates tot 2014 ondanks dat dit een verouderd systeem is.
 
Bovenaan Onderaan