Het is triest tegenwoordig.
Zal alleen maar erger worden !!
We hebben hier in NL een vergrijzing waar ik zelf ook onder val.
Jaren is er niets gedaan met technische beroepen....
En nu word er mondjesmaat wel weer promotie gedaan mbt technische beroepen maar de opleidingen zijn totaal anders.
Daar ik vloegel een deel theoretische opleiding had en praktijk opleiding.
Heden ten dagen krijgen we mondjesmaat jonge gastjes binnen met een erbarmelijke motivatie en de theorie krijgen ze op school maar de praktijk moeten wij als bedrijf verzorgen.
Tsja en daar hebben we nu net de tijd voor als monteurs met een tijdsdruk van jewelste.
Maar goed dan zijn er nog wel wat jongeren die het in de vingers hebben en ook willen , en die worden dan zo snel mogelijk alleen op pad gegooid om klussen te doen.
Met minimale kennis en slechte begeleiding , gevolg klus word opgeleverd en er storing na storing, en dan kun jij de boel als oudere monteur gaan oplossen.
Op zich niet erg MITS ik dan die jonge gast meekrijg zodat hij kan zien en horen WAT hij fout heeft gedaan, maar helaas dat gebeurd niet.
Die staat op de volgende klus als een kip zonder kop weer te knoeien... en je weet dan wat je volgende probleem gaat worden...
En dit is dan misschien iets kort door de bocht neergezet, maar is helaas wel de realiteit in de technische beroepen.
Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Maar interesseert het jouw niets ?? Prima hoor maar dan interreseert het mij ook niets en kun je spullen aangeven en me gereedschap aangeven en dragen.....
Oja het eerste wat ik zeg is mijn naam is ......... en de jouwe ???
ALs wij een 10 nieuwe gasten binnen krijgen dan mogen we in ons handen knijpen als we er een 3 a 4 goede aan overhouden op de lange duur.....