Storing automatische aansturing rijverlichting

Henrik

Forumguru
Tof, fijn dat het zo gelukt is en inderdaad lekker als je die kosten voor je gevoel toch even in je zak steekt.
 

Jessedew

Senior Member
Ter info. De sensor is niet alleen op eBay te koop, ook op Ali express, 25 dollar, of de kwaliteit hetzelfde is weet ik niet en verzenden duurt langer.
 

Hippus

Lid
@Jessedew Werkt de licht- en regensensor ondertussen nog zoals het moet? Ik zou de mijne zo ook willen vervangen.
Hoe heb je ervoor gezorgd dat de sensor goed blijft kleven? Heb je daar een speciale lijm of silicone voor nodig?
 

Jessedew

Senior Member
Ja werkt nog als een zonnetje! Je hebt verder niks nodig. Op de nieuwe (en dus ook de oude) zit plakkerig materiaal. Wordt ook opgestuurd met een kapje eroverheen.
De sensor zelf zit vastgeklemd met een soort klemmetjes.

Het meest lastige is het kleine kapje bij de spiegel om los te maken, dat kan je eerst even proberen of je die los krijgt, als je die los hebt bestel je de sensor, want dan is het een fluitje van een cent. Je kan gewoon rijden met de kap eraf namelijk.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200126-204454_Chrome.jpg
    Screenshot_20200126-204454_Chrome.jpg
    532,8 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:

Jessedew

Senior Member
hoi, ik heb xenon verlichting. Het gaat om de sensor, geen idee, maar lijkt me minder snel te maken hebben met het soort, heb je wel coming home optie en dagrij verlichting?
 

skodajochem

Nieuw lid
Ja, dat heb ik allebei. In het weekend ga ik de nieuwe sensor erin friemelen, dan zou alles weer goed moeten zijn...hoop ik maar:)
 

skodajochem

Nieuw lid
Het is gelukt, zonder schade.Het ging vrij eenvoudig. Eerst bovenste deel kap eraf gehaald door hem naar boven de drukken en los te trekken, spiegel eraf gehaald door deze met kap en al kwartslag naar rechts te draaien. Dan heb je alle ruimte om de oude sensor eruit te klikken met behulp van klein schroevendraaiertje en vervolgens na schoonmaken (gel even weghalen) de nieuwe sensor in te klikken. Goed te doen dus! Alles werkt weer naar behoren.
 

Jessedew

Senior Member
Goed om te horen! en inderdaad, het is wel een precies klusje, maar achteraf blijkt, niet extreem moeilijk aangezien het klik en klaar is:) waar had je de sensor vandaan gehaald, ook ebay?
 

skodajochem

Nieuw lid
Ik heb de sensor van ebay, 60 euro incl. verzenden. Er zijn ook goedkopere op ebay maar geen idee of de kwaliteit dan hetzelfde is. Het zekere voor het onzekere genomen.
 

prosier

Forumguru
Het is mij gelukt om het te fixen.

Ik had op het forum een instructie gezien, maar die vind ik nu ineens niet meer terug.

Ik heb via ebay het onderdeel bestelt, n.a.v een tip van mede forummer Misha die dit zelf al eens succesvol gedaan had.
https://www.ebay.nl/itm/Original-VW...l-NEU-5Q0955547B-GEL-PAD-Sensor-/282818907208


Ik heb het nu ook, 2014 Octavia met xenon, led daglicht, coming home en regensensor, en camera etc.
Heb je een link van de sensor die je besteld hebt, er zijn er zoveel op ebay/ali :O

Thanks, we gaan het dan ook eens proberen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan