Ledenlijst VAGCOM VCDS VCP

Leon54

Actief lid
Ok ....? Maar is toch gewoon de regensensor die de ruitenwissers ook aanstuurt die rainclosing ook moet aansturen ?
 

Leon54

Actief lid
Balen zeg !!! Weet niet of het mij het waard is om de sensor te vervangen...
Bedankt voor de info !
 

Maartenvds

Forumguru
Ik heb zo nu en dan een vagcom kabel tot mijn beschikking! kan uitlezen scannen aanpassinen doen bijna lles is mogelijk als je de modules in je auto hebt!
 

Kiswum

Forumguru
Vagtechniek gaf aan dat je niets kunt instellen bij een Fabia1 uit 2002, kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Ze gaven aan dat je pas vanaf de Golf 7 dingen kunt aanpassen. De medewerker keek best wel verrast toen ik aangaf wat er bij mijn Octavia 2 allemaal aangepast kon worden.

Vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie ervaring is bij een F1, het zou zonde zijn als ik €25 - 60,- voor niets zou uitgeven.
(Locatie Eindhoven).
 

Vmax

Lid
Vagtechniek gaf aan dat je niets kunt instellen bij een Fabia1 uit 2002, kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Ze gaven aan dat je pas vanaf de Golf 7 dingen kunt aanpassen. De medewerker keek best wel verrast toen ik aangaf wat er bij mijn Octavia 2 allemaal aangepast kon worden.

Vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie ervaring is bij een F1, het zou zonde zijn als ik €25 - 60,- voor niets zou uitgeven.
(Locatie Eindhoven).

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-fabia-6y.html
 

Canon-Eye

Forumguru
Met name de comfortstand zou ik van 1x naar de standaard 3x willen hebben. Geen idee waarom dat op slechts 1x knippen staat.
Grappig. Ik heb dat juist bij alle auto's waarbij het standaard op 3 stond op 1x laten zetten. Ik bepaal nl. zelf wel van geval tot geval hoe vaak er geknipperd moet worden. En het gebeurt me nogal eens dat ik één keer eigenlijk al overbodig vind maar dat dan alleen maar doe als minimale invulling van de wettelijke verplichting (bv. bij het naar rechts gaan na een inhaalmanoevre). Maar aan het begin van een inhaalmanoevre vind ik 3x vaak weer te weinig, dus dan hou ik het hendeltje gewoon vast tot 5 of 6x.
 

Luke

Forumguru
Hallo, heeft er iemand ervaring met de needlesweep op een recente octavia? Ik zou dit graag laten instellen maar ben bang dat na jaren je misschien nieuwe teller partij moet laten zetten...
Verder zou bij het sluiten vd auto kofferklep er een pieptoon te horen zijn. Kan dat af gezet worden???
Groetjes Luk
 

CDK

Forumguru
Ik zou graag needlesweep laten instellen maar ben bang dat na jaren je misschien nieuwe teller partij moet laten zetten...

Dat is geen probleem hoor, veel auto’s hebben dit al standaard af fabriek en die gaan ook niet kapot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luke

Kuikuhnek

Senior Member
Wie, in de omgeving Utrecht kan mij helpen met het inleren van de trekhaak?
En mogelijk bekijken wat er nog meer voor opties mogelijk zijn?
Gaat om een 2.0 FSI O2 combi PFL van 2006.
 

cortrans

Forumguru
Grappig. Ik heb dat juist bij alle auto's waarbij het standaard op 3 stond op 1x laten zetten. Ik bepaal nl. zelf wel van geval tot geval hoe vaak er geknipperd moet worden. En het gebeurt me nogal eens dat ik één keer eigenlijk al overbodig vind maar dat dan alleen maar doe als minimale invulling van de wettelijke verplichting (bv. bij het naar rechts gaan na een inhaalmanoevre). Maar aan het begin van een inhaalmanoevre vind ik 3x vaak weer te weinig, dus dan hou ik het hendeltje gewoon vast tot 5 of 6x.
@Canon-Eye Nu vraag ik mij toch af, waarom je het knipperen bij naar rechts minder belangrijk vind dan naar links???
Zoals je zelf al aan geeft, is het bij elke verandering van richting VERPLICHT, dus waarom dan zo min mogelijk (zodat de kans dat het overige verkeer het ziet, nihil is???)
Mijn motto is "zien en gezien worden" dus liever 5x dan 1x knipperen.......
 

Canon-Eye

Forumguru
Nu vraag ik mij toch af, waarom je het knipperen bij naar rechts minder belangrijk vind dan naar links?
In basis heb ik gewoon een hekel aan onnodige lichtsignalen (in tegenstelling tot continu brandende voor- plus achterverlichting), of het nou de richtingaanwijzers betreft of die stupide en vaak verwarrende bocht"verlichting". Die laatste is weliswaar niet bedoeld als signaal, maar door het (soms zelfs afwisselend) aan- en uitgaan lijkt het er wel sterk op.
Laat ik het toelichten met inhalen als voorbeeld.

Als ik aan een inhaalmanoevre ga beginnen, dan is er per definitie sprake van ander verkeer (want anders valt er immers niks in te halen) en dan heb ik er belang bij dat de aandacht van die bestuurder(s) tijdig wordt getrokken door mijn zometeen inhalende auto. Drie keer knipperen vind ik in dat geval niet voldoende - ik knipper 5 tot 6x of soms nog vaker om de kans dat het wordt opgemerkt te vergroten en daarmee de kans te verkleinen dat ze zelf net te vroeg naar links komen. Dat laatste is nog steeds niet uitgesloten natuurlijk, maar veel meer kan ik er niet aan doen zonder vervelende Audi/BMW-piloottrekjes toe te passen.

Aan het einde van mijn inhaalmanoeuvre moet ik natuurlijk weer netjes een rijstrook terugschuiven. De (laatste) ingehaalde bestuurder verwacht in feite niet anders, heeft er ook geen last van omdat ik die zijwaartse beweging pas inzet nadat ik rrrruimmmm gepasseerd ben dus dat signaal geeft hem of haar geen zinvolle extra informatie. Het voegt gewoon niks toe. Ook eventueel verder vóór me rijdend verkeer heeft geen enkel belang bij of nut van zo'n signaal, daarom beperk ik het tot die ene knipper die geen ander doel dient dan het voldoen aan de wettelijke verplichting.

Er zijn nog meer momenten waarop het geven van een signaal verkeerstechnisch gezien volstrekt zinloos is, simpelweg omdat er geen enkele andere bestuurder in de buurt is die het zou kunnen waarnemen. Denk bv. aan invoegen op een lege snelweg waar geen verkeer achter me nadert, of afslaan van een rotonde waar geen ander verkeer staat of nadert. Allemaal gevallen waarin 1x knipperen alleen de functie heeft om aan de wet te voldoen.

Wellicht ten overvloede zij benadrukt dat niemand het hiermee eens hoeft te zijn.
Je vroeg mijn uitleg, dit is 'm en daar is het wat mij betreft mee klaar... :pardon:...temeer omdat we anders hier te ver af zouden dwalen.
 
Laatst bewerkt:

Luke

Forumguru
Zijn er nog mensen uit België hier op het forum die nog aanpassingen doen? Liefst regio Limburg?
 

Luke

Forumguru
Net bericht terug gekregen van tootall. Doet het niet meer. Bij deze denk k dat ik de grens over moet in januari indien mijn garage de klus niet geklaard krijg.
 
Bovenaan Onderaan