Ledenlijst VAGCOM VCDS VCP

Hakar

Donateur
Geen idee meer hoe lang de kennisbank al bibliotheek heet.
De eerste keer na se wijziging heb ik me ook de pleuris gezocht.
Feit is wel dat onze moderatoren schijnbaar niet zo actief zijn momenteel, na een upload van een nieuwe versie stond die meestal na een uurtje wel beschikbaar.
Als ik er goed naar kijk staat ie nu nog op versie 18, en is 19 nog niet geaccordeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Misschien moeten de versies een keer worden geupdate (of achterwege gelaten?)

Actueel is 23.3 voor VCDS…
De meeste versies genoemd in de lijst zijn van +10 jaar terug!
 

Erkens

Lid
Jullie kunnen mij wel van de lijst afhalen, ik heb mijn kabel al heel lang niet meer gebruikt, geen idee of die het uberhaupt nog doet. Daarnaast ontbreekt mij de tijd. Dus het is zonde als mensen mij benaderen met de vraag of ik ze kan helpen. Ik vind het namelijk altijd lastig om nee te moeten zeggen als iemand om hulp vraagt...
 

MacManiac78

Forumguru
De lijst met VCDS leden heeft wat aandacht nodig. Ik zie dat heel wat mensen een VCDS clone (in gebruik) hebben. Absoluut af te raden om hiermee te (laten) coden.
Zelf ben ik in het bezit van de originele VCDS HEX-CAN-USB, software versie 23.11. Vandaag heb ik mogen ervaren dat ook deze kabel niet meer compaitble is met nieuwere auto's. Hier is de nieuwere HEX V2 kabel voor nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Hakar

Donateur
Aangezien ik er al helemaal geen verstand van heb en alleen maar een lijst heb samengesteld die uit de vergetelheid is gehaald, kan ik er totaal niet over oordelen wie wat nou waar en waarmee kan.

Wat ik wel kan is dat wanneer leden die in de lijst staan aangeven niet meer up to date te zijn, en of geen tijd zin of mogelijkheden meer hebben, die op hun verzoek te verwijderen.
Tevens kan ik op aangeven van forumleden andere leden uit de lijst halen wanneer blijkt dat deze leden meerdere malen geen reactie hebben gegeven.

Over welke kabel waarvoor geschikt is heb ik al helemaal geen idee, en om klakkeloos alle leden met zogezegd oud spul te verwijderen gaat me te ver.
Ik stel me zo voor dat de oudere systemen nog wel goed werken op oudere auto's en dan is het toch mooi dat leden met oudere auto's dat in de lijst kunnen terugvinden.

Please correct me if i am wrong
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Ook met een HEX V2 doe je niet zoveel bij de moderne generatie auto’s, daar heb je aanvullend OBDeleven bij nodig om de SFD-beveiliging te kunnen omzeilen…
 

MacManiac78

Forumguru
..............
Ik stel me zo voor dat de oudere systemen nog wel goed werken op oudere auto's en dan is het toch mooi dat leden met oudere auto's dat in de lijst kunnen terugvinden.

Please correct me if i am wrong
Ik maak graag een verschil tussen meuk en originele hard- en software. Originele hardware blijft software updates krijgen. De chinese rommel kost je €20,- De kabel kan gebricked raken.
Jammer om te lezen dat ook V2 niet meer voldoende is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan