Octavia Combi RS
Lid
Mensen,
het volgende probleem doet zich al heel lang voor bij mijn Skoda Octavia:
bij een koude start gaat de secundaire luchtpomp draaien voor het verwarmen van de katalysator; tijdens dit proces is er bijna niet met de auto te rijden. De auto bokt, houdt in, loopt soms op 3 poten en slaat soms af. Als de pomp klaar is wordt het beter.
Ook tijdens normaal optrekken blaast de DV steeds af. Hierdoor een dip en dan trekt ie ineens weer. Al met al loopt de motor gewoon niet soepel en ook bij vollast dipjes en niet soepel doortrekken.
Reeds vervangen; diverse vacuümslangen, carterontluchtingslang, dumpvalve, bougies, gasklephuis in basis gezet, chiptuning terug naar origineel (geen verschil).
Met uitlezen geen enkele storing te vinden. Nu ga ik de N249 mod uitvoeren en wellicht de N75 nog vervangen, maar ik weet het onderhand niet meer. Misschien toch de EGR of nog meer lekkages? Carterontluchtingslang onder de inlaat?
Iemand van jullie nog geniale suggesties?
Autogegevens: Skoda Octavia Combi 1.8T RS (AUQ) van 2003.
het volgende probleem doet zich al heel lang voor bij mijn Skoda Octavia:
bij een koude start gaat de secundaire luchtpomp draaien voor het verwarmen van de katalysator; tijdens dit proces is er bijna niet met de auto te rijden. De auto bokt, houdt in, loopt soms op 3 poten en slaat soms af. Als de pomp klaar is wordt het beter.
Ook tijdens normaal optrekken blaast de DV steeds af. Hierdoor een dip en dan trekt ie ineens weer. Al met al loopt de motor gewoon niet soepel en ook bij vollast dipjes en niet soepel doortrekken.
Reeds vervangen; diverse vacuümslangen, carterontluchtingslang, dumpvalve, bougies, gasklephuis in basis gezet, chiptuning terug naar origineel (geen verschil).
Met uitlezen geen enkele storing te vinden. Nu ga ik de N249 mod uitvoeren en wellicht de N75 nog vervangen, maar ik weet het onderhand niet meer. Misschien toch de EGR of nog meer lekkages? Carterontluchtingslang onder de inlaat?
Iemand van jullie nog geniale suggesties?
Autogegevens: Skoda Octavia Combi 1.8T RS (AUQ) van 2003.