Disaster-Master
Donateur
Ahja, ik zie dat dat platte type (met dubbele accucel, 4-polige draad) in veel meer VAG modellen zit (ook in de Enyaq!)
@foxhound71 ;
ik lees elders dat ze de module (bij deze enyaq gebruiker) gereset hebben en dat het door software 3.8 kwam?
”
@foxhound71 ;
ik lees elders dat ze de module (bij deze enyaq gebruiker) gereset hebben en dat het door software 3.8 kwam?
”
- Ik nam contact op met / bevestigde met verschillende VW/Skoda/Audi-onderdelendepartementen willekeurig in het VK, dat vervangende batterij 3G0915089 (geen A aan het einde) 2 maanden weg is
- Ook gecontroleerd of VW geen OEM-batterijen zal monteren (de batterijkosten VAG of OEM zijn ongeveer £100), dus geen andere optie (als het onder garantie moet gebeuren, of je wilt betalen - je zou moeten wachten!)
- Lees vervolgens over het probleem, ontdekte dat het eigenlijk een lithiumbatterij is met een geclaimde levensduur van 10 jaar! Gevonden op een ander forum, met OBD11 is het een eenvoudig resetproces
- ODB11 gekocht (het arriveerde de volgende dag) - minder dan £120, heb het vanavond zelf gereset - de batterij toont 91% (er is niets mis mee, de 3.8 software veroorzaakte de fout!)
- SOS-fout gewist - werkt prima, geen fouten meer!