Het was toen niet glad, en opgekrikt kon je het wiel nog moeizaam draaien, dus ik denk niet dat het wiel "slipte"
En de band is daarna nog lang genoeg mee gegaan , dus zat niet tegen een klapband aan.
Boven pakweg 0.7 bar ( 10 psi) zet een band niet meer uit.
Dus zelfs als je hem oppompt tot 1 bar of 4 bar, is de omtrek nog hetzelfde.
De afrol-omtrek, noem het liever afrol-afstand, is de afstand die het wiel aflegt bij 1 complete omwenteling, is afhankelijk van de invering.
Mogelijk waren toen de andere 3 banden niet bijzonder hard opgepompt, wat verschil met die eene hete band groot genoeg gemaakt heeft.
Mijn theorie over dat de afrol-omtrek kleiner is dan de omtrek, is dat het loopvlakdeel vlak voordat het loopvlak op de grond komt, en vlak na van de grond, achteruit beweegd tov de ondergrond.
Ben ooit bezig geweest met een filmpje om het aan te tonen, bij 1, 5 bar klein bandje onder audi A3 , dacht ik het te zien gebeuren, maar was nog zo weinig, dat ik mogelijk zag wat ik wilde zien.
Ik heb als favoriet in mijn browser bandenspanning laatste 24 uur, en kwam zo dit topic tegen, na openen in lijstje, en sorry effe niet eerst nagekeken of het een oud topic was.
Nogmaals sorry daarvoor.