Ervaring ET-waarde aanpassen

BOCK

Lid
Ik heb ze zelf gekocht en niet opgelet welke et waarde ze waren.

Zoals al paar keer aangegeven: mijn fout.

Maar dat is ook niet het onderwerp van dit forum.

1983jeroen

Forumguru
Ik ben al een tijdje zoekende naar mooie velgen met winterbanden voor de 508. De steekmaat en bandenmaat wordt ook veel door Volvo gebruikt, maar die hebben een kleiner naafgat. Scheelt niet veel en er zijn wel bedrijven die dit kunnen opboren, maar ook dat wordt vaak afgeraden.
Denk dat je allerbeste optie toch echt andere wielen zijn. Check hier of op steekmaat.nl even goed wat je precies nodig hebt

hemi24

Donateur
Even goed inlezen voor welke wagens een type velg leverbaar is, dan heb je al een beter beeld bij wat er mogelijk is.

OEM velgen zou ik niet aan gaan tweaken, maar bij aftermarket velgen, kan het zijn dat je aan de goede kant van de marge zit als het om aanpassingen gaat.

Punt van aandacht, zoals al is aangegeven: als je het naafvlak laat afdraaien, heb je ook kortere wielbouten nodig.

Tees

Donateur
Dat ligt er natuurlijk aan waar de band aanloopt. De maximale inveerdiepte is ongeacht de band, dus een lagere band kan wel degelijk net het verschil maken.

Tees

Donateur
Eens...gewoon een passende maat velgen eronder is sowieso het beste idee, maar dat hebben we al geopperd...

Bovenaan Onderaan