Rijbereik hybride

Jessedew

Forumguru
Wat is jullie rijbereik op stroom met deze dagen? Mijn vrouw haalde 3.2 km per kwh. (27 kwh)/100km, dat is bedroevend. Zomer is het 20kwh/ of meer beter.

Berghuis

Donateur
Ik zit deze ochtend op 25,1 kHw/100km, dus zo’n 3,8 km per kHw. En dat met een buitentemperatuur van 0,5 graden en verwarming op 22,5 graden.

Ik zit deze ochtend op 25,1 kHw/100km, dus zo’n 3,8 km per kHw. En dat met een buitentemperatuur van 0,5 graden en verwarming op 22,5 graden.

Heb begrepen dat stoelverwarming op max en stuurverwarming aan stuk zuiniger is dan de kachel. Dus zet climate op 20 en dan de rest lekker cozy stand.

Berghuis

Donateur
Tijdens het rijden heb ik ook naar de actuele verbruik gekeken, maar verschil is minimaal.
Meeste winst zal je halen door voor te verwarmen.

Jessedew

Forumguru
Misschien toch voorverwarmen eens uitproberen. Heb de Octavia sinds het voorjaar, dus de echte kou nog niet meegemaakt. Voorverwarmen kost ook stroom, maar dan gaat het iig niet ten koste van je rijbereik eenmaal onderweg. en een warme auto direct als je instapt is ook wel lekker.

Berghuis

Donateur
@Jessedew Ja kost inderdaad stroom, maar het comform is toch wel erg fijn hoor. En vind het altijd een mooi gezicht dat auto's dan onder het ijs zitten en dat de ramen van mijn auto al ontdooit zijn :thumbsup:

Ja in de winter houd het zeker niet over nee. Ik rijd vaak korte ritjes naar de supermarkt. En dat is iets van 1,5 heen en 1,5 terug ofzo. De verwarming laat ik meestal dan in zn geheel uit/off. Dat heeft immers geen zin; kom ik aan issie nét warm aan t worden.

Maar dan is bijv met 1 ritje gewoon 20-25% weg hoor.

Voor wat t waard is;
Met de enyaq op de snelweg doe ik meestal 18kWh/100km. En dat was gister dus volgens de Bc wel 25kWh/100km. Had ik alleen als extra de stuurverwarming aan staan.

Jessedew

Forumguru
Dan valt mn verbruik mee tov de enyaq, sleep tenslotte nog een brandstof motor mee. Ga morgen eens testen met voorverwarmen.

Even naar de super heen en weer.. het was allejezus druk.. dus erg langzaam gereden.. heb de airco uitven ventilatie op LO; toch ventilatie en amper verlies in actieradius. Wel kâhd ja.. dat wel

IMG_3660.jpeg

leon-cupra

Forumguru
wanneer ik met de tesla onder baan ben, geen haar op mijn hoofd (en dat zijn er nog genoeg) die er aan denkt om toch maar de verwarming af te zetten voor korte ritten. Laat de wagen, zeker met zo een weer als de week (vriestemperaturen), 5min voor vertrek het interieur opwarmen. Voor die paar centen ... daarnaast vind ik een niet aangedampte voorruit en klaar zicht veel belangrijker dan een paar centen te besparen.

hemi24

Donateur
Mee eens, alleen jammer dat die Tesla zoveel lawaai maakt bij het voorverwarmen (maar dat is weer een andere discussie…)
Aangenaam klimaat in de wagen is wel één van de eerste vereisten!

Bovenaan Onderaan